Oplichter op 2dehands.be en 2dehands.nl

Steve303

aka WOLF
Opgepast, er zijn oplichters aan het werk op de site 2dehands die werken in de afdeling muziek.
Onder meer concerttickets maar ook gear worden gebruikt om geld te verdienen voor iets wat je nooit zal krijgen.
Momenteel is het de verkoper Ed Bartels. Vorige waren oa. Erwin Hartman, Eelco Hofland, Jaap Zijlstra, ... Deze persoon maakt steeds nieuwe accounts aan om mensen op te lichten. Schrijf in ieder geval geen geld over naar het Nederlandse rekeningnummer.
Ikzelf ben jammergenoeg ook 100 euro kwijt aan 'Eelco Hofland =(.

Dat zuigt...
Op marktplaats en dito sites kijk ik vaak ook naar hoe lang iemand al lid is. Eelco is pas lid sinds 24 december. Daar zou ik nooit iets kopen zonder hem zelf gezien te hebben. Voorzichtigheid geboden dus.

Ik heb weer een zoekertje geplaatst op 2dehands dat ik wat zoek en nu reageert er plots weer een noorderbuur.
Zijn manier van converseren lijkt enorm op die van Eelco Hofland.
Na wat onderzoek ben ik 99,9 procent zeker dat dit dezelfde oplichter eens die het nog eens probeert.
Hij gebruikt een identiteit van een echt persoon en heeft zelfs een scan van diegene zijn paspoort.

Ik was trouwens niet van plan om op deze manier nog geld te gaan storten naar iemand. Wanneer iemand reageert ga ik het persoonlijk afhalen!

Op marktplaats en dito sites kijk ik vaak ook naar hoe lang iemand al lid is.
Het gebeurt ook dat willekeurige accounts worden gehackt waarvan de naam dan wordt veranderd. Het lijkt dan net of een verkoper bv. al 5 jaar lid is. Je kunt op je eigen account ook gewoon je naam veranderen, dus als ik mezelf morgen Jan Jansen noem, dan heb ik evengoed een flink aantal jaren achter m'n naam staan.
Maar inderdaad, iemand die nog maar net lid is, en zich wel erg zelfverzekerd gedraagt kan (terecht) argwaan opwekken.

Remmelt,ik denk dat er gewoon met hopen nieuwe accounts worden gemaakt door deze gasten,dan hebben ze er reserve.

ik ben al sinds december de scammers van 2dehands er vanuit te halen,en ik merk dat ze het moelijker hebben nu.heel wat oude fake accounts zijn beginnen opduiken omdat de nieuwe werden verwijderd.

Als ik iets verdacht zie meld ik dat direct op 2dehands. Krijg dan ook daadwerkelijk een mail terug met de bevestiging dat het account gedeleted is met bedanking en ook zeer snel antwoord. Hier kan MP nog wat van leren me dunkt.

Ik was trouwens niet van plan om op deze manier nog geld te gaan storten naar iemand. Wanneer iemand reageert ga ik het persoonlijk afhalen!

Eindelijk wijs geworden, haal altijd ZELF je gear op al is de persoon geen oplichter, je weet nooit of de gear ook 100% werkt en daar komt nog bij dat koeriers ook met pakketjes niet al te zuinig omgaan :eureka:

Altijd (electronisch) aangifte doen van internetoplichting bij de politie en die bewaren, vroeg of laat lopen deze oplichtende lieden tegen de lamp en gaat de politie ze aanpakken. Ze doen dit helaas alleen pas als ze genoeg meldingen hebben die naar die ene persoon leiden. Geduld is een schone zaak hierbij helaas.... :engel::engel::peukie::L:koffie:

Altijd (electronisch) aangifte doen van internetoplichting bij de politie en die bewaren, vroeg of laat lopen deze oplichtende lieden tegen de lamp en gaat de politie ze aanpakken. Ze doen dit helaas alleen pas als ze genoeg meldingen hebben die naar die ene persoon leiden. Geduld is een schone zaak hierbij helaas.... :engel::engel::peukie::L:koffie:

Heb ik gedaan maar reeds bericht gekregen dat de zaak geklasseerd is.
Als ze de oplichter ooit pakken ben ik nog niet zeker dat ik mijn geld terug heb want 'een kale kip kan je niet plukken'.

Ik zeg ook geduld is het sleutelwoord hier. Als je geluk hebt loopt de oplichter vroeg of laat ergens mee tegen de lamp en maakt de politie er alsnog een zaak van. Bewaar de aangiftes daarom altijd ook al werd deze eerder geparkeerd.

Back