Sander02
Gepokt en gemazeld
*alvast een gezond en gelukkig nieuwjaar iedereen!*
Kan het wel oudejaarsdag zijn, 'midi-problemen' gaan gewoon door
zit met een vreemd midi ding met een kurzweil PC3X <> in combinatie met Cubase 5 studio en een steinberg midex8
Alles wat ik met de Kurzweil Midi inspeel in cubase, komt er met terugspelen veel harder uit.. echt geen idee wat dit kan zijn.
- Alles staat default in Cubase, nieuwe song, 1e midi kanaal
- Kurzweil staat op "usb_midi+midi+local"
- In Cubase zet ik "Midi thru" uit tegen de echo
- check in Cubase of het midi kanaal niet stiekem volume aan heeft staan
- check met midi van andere synth, geen probleem daar komt alles eruit zoals ik het inspeel
Dan speel ik 1 maat iets simpels van hard naar zacht, en luister het direct terug : 2x zo hard, een compleet andere hardheid als uit de Kurzweil komt, komt niet in de buurt van de mooie piano van het klavier zelf. Zou het kunnen zijn dat het klavier van de kurzweil (onder water) een hele andere velocity-map hanteert, die hij niet kan uitsturen naar Cubase?? Da's het enige wat ik kan bedenken.. ik kan daar zo 123 niks over vinden.
Heb Midi-OX aangeslingerd, maar daarmee krijg ik nog even geen output van Cubase.. moet iets met Yoke doen dan nog geloof ik. Misschien dat ik daarmee een verschil kan zien in de data die kurzweil uitstuurt en daarna cubase.. als die gelijk zijn, dan zou dat wel apart zijn. Dan hanteert het kurzeil klavier iets wat die niet uitstuurt.
Als iemand een idee heeft ..
Kan het wel oudejaarsdag zijn, 'midi-problemen' gaan gewoon door
zit met een vreemd midi ding met een kurzweil PC3X <> in combinatie met Cubase 5 studio en een steinberg midex8Alles wat ik met de Kurzweil Midi inspeel in cubase, komt er met terugspelen veel harder uit.. echt geen idee wat dit kan zijn.
- Alles staat default in Cubase, nieuwe song, 1e midi kanaal
- Kurzweil staat op "usb_midi+midi+local"
- In Cubase zet ik "Midi thru" uit tegen de echo
- check in Cubase of het midi kanaal niet stiekem volume aan heeft staan
- check met midi van andere synth, geen probleem daar komt alles eruit zoals ik het inspeel
Dan speel ik 1 maat iets simpels van hard naar zacht, en luister het direct terug : 2x zo hard, een compleet andere hardheid als uit de Kurzweil komt, komt niet in de buurt van de mooie piano van het klavier zelf. Zou het kunnen zijn dat het klavier van de kurzweil (onder water) een hele andere velocity-map hanteert, die hij niet kan uitsturen naar Cubase?? Da's het enige wat ik kan bedenken.. ik kan daar zo 123 niks over vinden.
Heb Midi-OX aangeslingerd, maar daarmee krijg ik nog even geen output van Cubase.. moet iets met Yoke doen dan nog geloof ik. Misschien dat ik daarmee een verschil kan zien in de data die kurzweil uitstuurt en daarna cubase.. als die gelijk zijn, dan zou dat wel apart zijn. Dan hanteert het kurzeil klavier iets wat die niet uitstuurt.
Als iemand een idee heeft ..

kwam erachter dat de kurzweil zowel in als uit velocity/pressure maps heeft.. zie daar het nut niet zo van in.. je kan iets dus LIGHT inspelen en (per ongeluk) als HARD ontvangen.. hier krijg je aparte problemen van in ieder geval, tricky!