fruityloops probleemke

DaVitch

Ingeburgerd
als je een softsynth gebruikt en je klikt een tab aan in je step-sequencer hoe kan je er dan voor zorgen dat het geluid niet blijft doorgaan.

Meestal blijft het geluid zo doorzeuren zonder te stoppen (zonder dat je een noot hebt ingegeven) ... hoe kan je dit voorkomen

maak eerder gebruik van de pianoroll... inderdaad de sequencer tabs zijn niet geoptimaliseerd for fruity-external vst/plugins...

gewoon de pianoroll pakken en daar in tekenen :)

ik denk dat dat meestal aan de vsti zelf ligt ... niet zo zeer aan de sequencer... kan verkeert zijn hoor

Dit overkomt mij ook wel ns idd... alsof de vsti alleen maar noot aan info ontvangt van de stepsequencer... vage shit... piano roll gebruiken is idd de oplossing...

HW

is eigenlijk wel logisch je geeft het geluid toch ook geen opdracht om te stoppen, wat je kan doen als je wel in de stepsequencer wilt werken vanwege de swing ofzo:
op de plek dat je m wilt laten stoppen het geluid ook invullen maar dan de velocity naar nul zetten

Of:

in de plugin decay en sustain heel kort zetten

ligt inderdaad niet aan de vsti. de step sequencer maakt er gewoon een sustain van. als je goed luistert hoor je ook dat de noot wel opnieuw afspeelt wanneer hij weer opdezelfde tab is beland

Origineel geplaatst door LastResort
is eigenlijk wel logisch je geeft het geluid toch ook geen opdracht om te stoppen, wat je kan doen als je wel in de stepsequencer wilt werken vanwege de swing ofzo:
op de plek dat je m wilt laten stoppen het geluid ook invullen maar dan de velocity naar nul zetten

Of:

in de plugin decay en sustain heel kort zetten

Enige goeie en bruikbare antwoord wat hier tussen staat topic closed d8 ik

solved ... thanx ...

1. pianoroll idd
2. had dat met die velocity ook net ontdekt toen die reply kwam

thanx anyway ...

Back