Kraakje aan einde van .wav file

jimmy

doubleplusgood
Ik ben met Rebirth aan de slag gegaan om wat "eigen" drumsounds te creeeren, om deze vervolgens te gebruiken in Reason's Redrum. Ik heb een M-Audio Audiophile 2496 in een vers geformatteerde Windows XP omgeving. Ik ga zo te werk:

Ik creeer de gewenste drumsound binnen Rebirth in Pattern mode. Vervolgens schakel ik over naar Song mode, en ga ik naar Edit > Initialise song from Pattern Mode. (Dit doe ik omdat ik anders niet de volgende actie kan doen>) Hierop ga ik naar File > Export Loop As Audio File en save ik hem als bestandsnaam.wav

Goed, nu is mijn probleem dat er aan het einde van de wav een kraakje komt, hieronder kan je een voorbeeld downloaden.

Nu heb ik deze wave ook in Cubase ingeladen om het lege deel (hij export namelijk de hele loop en niet alleen de 1e beat) te verwijderen, maar dit helpt ook niets. In Cubase selecteer ik gewoon een linker en rechter locator (van het deel wat ik nodig heb), en ga ik vervolgens naar File > Export > Audio Mixdown.

Of ik de .wav vervolgens in mono of stereo opsla heeft verder ook geen effect / verschil.
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

ik hoor ook geen klik, die kick klinkt als een klik though

sequence ze maar es, niks aan de hand volgens mij..
ps: zon kraakje aan t eind krijg je bij te vroeg afkappen van de sample, de volume die als een baksteen naar 0 valt

Ok, bedankt voor de hulp tot zover, maar zouden jullie het .wavje (indien de mogelijkheid er is) eens willen inladen in Reason's Redrum?

ps: zon kraakje aan t eind krijg je bij te vroeg afkappen van de sample, de volume die als een baksteen naar 0 valt

Ja dat is het volgens mij inderdaad ja, maar hoe verhelp ik zoiets? Reason's eigen soundbank files hebben dit probleem niet, en in de manual staat dat de Redrum gewoon .wav's zou accepteren. Verdere ideeen / oplossingen?

ik hoor de klik wel, en dat is logisch, want het einde van de samnple eindigt niet op de 0-lijn

Attachments

• 808 bassdrum + accent [dirty sharp] mono.jpg
    808 bassdrum + accent [dirty sharp] mono.jpg
    23,1 KB · Bekeken: 128
weet je zeker dat je wav anders klinkt dan in rebirth? zet die kick in midden van je pattern, exporteren en als je gaat knippen neem je beetje speling aan t einde van je kick

als je echt die klik in die wav hoort...kan je inzoomen zover als dat plaatje en dan precies op de zero-crossing knippen, of nog sneller: een kleine fade out maken

matt second zijn verklaring klopte, dat was de oorzaak en ik heb het dus kunnen verhelpen door de sound wat later weg te knippen, thanks!

Back