Machinedrum ctr-al track tweaking vraag

pistolenedje

Stamgast
naar aanleiding van dit filmpje:

https://www.youtube.com/watch?v=LtxX0VEpMSI

WIE kan mij nu duidelijk uitleggen wat en vooral HOE hij dit doet (in jip en janneke taal aub).. ik heb mij echt het lazerus gezocht, 100.000 x dit filmpje gekeken maar ik begrijp er gewoon niks van (het zal wel aan mijn beperkte intelligentie liggen..)

ik ben iig zover dat ik

a: een simpel drumloopje in programmeer..
b: op instrument 16 een ctr-al laad

vervolgens moet je iets doen met mute / unmute / xoxoxox (???) en raak ik het spoor volledig bijster.

In het filmpje raak ik het spoor bijster op ongeveer 1 minuut 17.

ik wil dus dat live tweaken kunnen (en vooral begrijpen).

Eeuwige hulde + een gratis friendship-boks voor degene die mij dit kan duidelijk maken, dank u! :)

Als ik zoiets met me machinedrum wil doen, (klinkt redelijk zoals filmpje, niet helemaal..) dan doe ik het volgende:

stap 1: maak een heel minimaal ritme.
stap 2: doe wat minimale synthlijntjes vanuit je uw ram. (ik denk dat ik hier de fout Inga omdat ik ander type geluidjes pak)
stap 3: SLA JE KIT OP!!!
stap 4: maak nu een track met een ctrl-all machine. zet alle triggers aan.
stap 5: SLA JE KIT OP!!!
stap 6: MUTE DIE TRACK!
stap 7: doe realtime record aan. (record + play)
stap 8: Freak met je knoppies. en druk de encoder volledig in als je flink twist. je wil namelijk rigoreuze veranderingen geen sweeps)
stap 9: doe een function + classic kit reset... (nu hoor je weer je normale ritme)
stap 10: mute nu een paar dingetjes uit je ritme en van je synth lijntje.
stap 11: unmute nu je ctrl-all track.. en haal wat triggers weg tot je leuk ritme krijgt.
stap 12: nu ga je spelen met je mutes van je ritme, je synthlijntjes en je ctrl-track. terwijl je hier en daar function+classic indrukt.

en tadaa. je zou ongeveer zoiets als je gast op het filmpje moeten hebben.. (results may very)

Daarbovenop kan je nog met function+draaiknop de waarde voor alle tracks in 1x beinvloeden, misschien leuke tip :)
inderdaad.. dat doe ik meer in me gedoetjes, dan die ctrl-all gedoe instellen..

we bedoelen niet je jogdail (die grote ronde knop) .. maar function+parameterknopje..

stel voor je zit op de filter-pagina.. dan doe je function+filter-width.. en tadaa.. op alle kanalen (behalve de midi-machines en de ctrl-al en de ctrl-8) doet ie dan die filter-width parameter aanpassen..
doe je dat met een parameter die op elk kanaal anders is (niet elke machine heeft dezelfde parameters) dan word gewoon "dat knopje" op elk kanaal (behalve voorgaande uitzondering) aangepast met DIE value..

en met function+classic/extended ga je weer terug naar je opgeslagen kit.
kan je ook lekker freaken en glitchen.. maar dan zonder ctrl-all machine.

Back