Elektron Machinedrum MkII

Status
Please reply by conversation.

Buyaf

Stamgast
Wie o wie heeft een machinedrum MkII liggen die weg mag?
Graag in goede complete staat (doos etc erbij is een dikke pre).

Ik hoor het graag! :)

Wil je een UW of liever zonder ?
Voor dat geld eerder zonder vermoed ik?

Die zou ik je echter wel aanraden, daarmee wordt de MD een all-in one groovebox.

Ben het met Knob Twiddler eens. Ik heb de MKII zonder UW+ en hoewel ik het meeste sample op mijn MPC, vind ik het toch jammer dat ik het mis. Het is overigens heel leuk om met de engine van de MD te kloten. Als je het een beetje onder de knie hebt kun je er heel veel mee maken.

Het grootste nadeel van de MD MKII is het gebrek aan een +drive. Dit hebben trouwens ook niet alle MKII UW modellen. Dat is zonde want met de +drive hoef je je eigenlijk nooit meer zorgen over opslag te maken. Zonder een +drive heb je maar 128 patterns. Dat gaat hard wanneer je nummers wilt maken.

Zou sowieso je prijs omhoog doen naar 600. Misschien dat je dan iets meer kans hebt om er eentje te scoren. Ze kosten nieuw 999, toch? Dan heb je 'm voor 400 euro goedkoper:okdan:

Zelf heb ik de MKI UW en ben hier best tevreden mee.
Dat betekent dus:
* "slechts" 2 RAM & 2 PLAY machines, die zijn voor mij voldoende, je kan altijd resamplen en de meeste mensen hebben nog wel een andere sampler in hun setup
* "slechts" 2MB samlegeheugen ipv. 2,5 MB, dit is jammer voor de gratis packs die je op het elektronforum kan vinden en die je dus niet helemaal in je MD krijgt, want die zijn bijna altijd voor de UW+
Vergeet ook niet dat je met de UW intern kan resamplen, dit is toch 1 van de sterkste pluspunten.
* geen +drive, dus gelimiteerd tot 128 patterns zoals Zijnvelt al zei, dit lijkt in het begin geen probleem maar als ze éénmaal vol zijn en je moet die dingen naar pc opslaan via midi ga je je doodergeren aan het tempo waaraan de midi of sysex de transfer doet. Oplossing hiervoor is het elektron midi-interface maar die zat er bij mij niet bij...

Maar ook zonder al die dingen blijft de MD een zalige drumbak, het probleem is gewoon, hoe meer je je erin verdiept, hoe meer je spijt krijgt dat je de extra features niet hebt.

Ah dank voor de reacties!
Eigenlijk deel ik jullie zorgen om het ontbreken van de UW+, want ik ben groot voorstander van veel mogelijkheden en zie de potentie van de sample engine en plus drive. Wat mij er echter toe beweegt eerst voor een kalere versie te gaan is: tijdnood en gebrek aan geld.
Ik neem naar alle waarschijnlijkheid een kale MK1 versie over van een forumlid. (verschil tussen de MK1 en MK2 is absoluut te overzien als we naar de kale versies kijken.)
Ik kan zo het apparaat leren kennen. Tegen de tijd dat ik op het ontbreken van de UW+ en MK2 mogelijkheden stuit, zal ik dan mijn huidige MD weer te koop aanbieden en heb ik naar alle waarschijnlijkheid genoeg geld voor een MK2 UW+.
Een wat omslachtige aanpak misschien, maar gezien de redelijke waardevastheid van Elektron spulletjes zal ik me er vast geen buil aan vallen en heb ik voor de tussentijd een zoethoudertje! :)

Status
Please reply by conversation.
Back