ritmeloop uit milli vanilli's "girl you know it's true"

jes303

DIY brain mods
beetje lompe vraag, maar weet iemand waar milli vanilli de drumloop uit 'girl you know it's true' vandaan heeft?
of zouden ze het zelf gemaakt en bewerkt hebben?? ik betwijfel het echter omdat er in deze periode veel complete ritmes gesampeld werden van james brown enzovoorts.

ik heb de jb cd's al afgestruind maar behalve een reeks andere coole ritmes zat deze er niet bij.

trouwens, offtopic:

Rob Pilatus, one-half of lip-synching duo Milli Vanilli, has died apparently of a booze-and-pill overdose, a German newspaper reports.
The performer was found alone in a Frankfurt hotel room on Thursday night, blood oozing from his nose and mouth. He was 32.

http://www.coe.ilstu.edu/portfolios/students/nflinde/project/MilliWelcome.htm

mwuh,, volgens mij heb ik het gevonden:

Girl You Know Its True (NY Subway Remix)
The extended version of Milli Vanillis first European hit was a clubbers delight and scratched and dropped in samples from Bobby Brown and Eric B & Rakim,
amongst others. This hard-to-find track is similar to an ULTIMIX remix - whereby the original is re-edited and fused with additional beats and samples to
create a sound collage of tough hip hop beats and shimmering percussive rhythms.

http://www.discogs.com/artist/Milli_Vanilli

nu nog de originele mp3 vinden...

Found it! het is

Break: Roachclip
Song: "Ashley's Roachclip"
Artist: Soul Searchers

Zie sample:

Luider :

Haha, zitten er nou zo weinig ex-hip hoppers hier 8)

Bedoel er niets slechts mee hoor, maar ik had em in 1 keer ingekopt deze. Meer meer meer!

Ha!

Meeste import zaken verkopen tegenwoordig weer de ouwe one and only all you need ultimate breaks & beats serie op streetbeat (vergeef me als ik de namen niet meer helemaal goed weet) Dit is een serie van zo'n 25 platen op een label dat uit de platenzaak van Biz Markie komt ofzoiets, de helft van de hoezen heeft een grafitti voorkant, de andere helft is 1 kleur met witte letters. Op iedere plaat staan 6/8 van dit soort nummers. Als je heel de serie hebt heb je 80% vab alle bekende drumbreaks in huis. Kost ff wat maar is zeker een goeie investering.
Er zijn veel van dit soort platen maar deze klinken het authentiekst wat belangrijk is als je gaat sempulleh. De originele zijn tuurlijk nog het best :-)

ok 8~ waar komt het ritme van hear the drummer get wicked vandaan?
er is nog een tweede 'funky drummer' ritme die ik niet op http://formen.ign.com/news/29351.html tegenkwam. hmmm ik heb hier niet zo snel het ritme, maar hij werd oa. gebruikt in een amiga demo notabene, genaamd Vocal Attack III.

ja das een moeilijke he... misschien kan ik m'n amiga disk nog ergens vinden en omzetten naar een wavje.

en dan een onmogelijke: in het gabber / hardcore nummer 'fuck you up' van overdog komt wel een heeeeel lekker lopend ritme voor. hij is waarschijnlijk aangevuld met een 909 en nog wat extra percussie dingetjes, maar halverwege de plaat komt een break en spelen ze het ritme 2x zo langzaam af... ik was destijds helemaal weg van dit nummer, mede door het vloeiend lopende ritme.

ik zal straks een extract uit dit ritme posten :dj:

Tja, oude XM/MOD-files afstropen voor breaks... goed idee. Ook gelijk dat lekkere lo-fi geluid :). Is er toevallig iets dat heel gauw .xi files om kan zetten naar .wav?

/me gaat eens zoeken

Deze loop staat ook op de sample CD Beats Breaks & Scratches (die zwarte)

Loop of '87 heet ie gelloof ik.

Er is ook nog een Loop of 88 en 89. Zal eens kijken op die cd :D

Origineel geplaatst door bambamstudio
Leuke sample cd's trouwens, ik heb ze alle 5 :) [/B]

Ik ook ;)

Had in die tijd nog geen flauw benul wat er bedoeld werd met loop 1. 100 BPM (909 & 727)

:o:

ls ik die breakloops download krijg ik alleen maar ruis.
mp3 of wav... ik krijg een soundcapfile... nooit van gehoord.

Back