1 nieuwe track voor jou omdat ik van je hou.

isnieZot

HAKKEUH!!!!!
heb niet veel tijd gehad de laatste tijd om muzak te maken.
maar ben er toch in geslaagd aan een trackie te werken.
kben tevreden met de geluiden maar ik moet het arrangement
misschien nog wat verfijnen. ben daar nog niet zo goed in.ben
liever met wat andere dingen bezig tijdens het maken van een track.
maar ik ga er die rave stab nog uithalen en misschien die pad minder
te laten overheersen. hij klinkt wel lekker maar kheb het gevoel dat
hij teveel "plaats" in neemt. laat de kritiek maar komen :D

klik mij

greets isnieZot

Het begint al weer goed: 4,44MB. en terwijl ik dit tiep zie ik dat 44% voltooid is.

:D

het wachten is nu tot ie binnen is, ik ga hem in 1 ruk proberen te reviewen...

Jah! Binnen, play ennnn...

[Jack van gelder Modus]
Het begint rustig, samenspel tussen de breaks en de clap. Af en toe een spaarzaam passje naar wat fills.
Maar het begin is er... na 20 seconden overspelen komt er meer actie ni het spel. Het publiek komt ook wat los. Met de hoge geluiden bouwt de spanning wat op.
Ze zijn de middellijn gepasseerd en stoten door naar voren met pads en strings. Het eerste schot op het doel in de vorm van een rave stab is gelost. Nu komt er een duidelijk ritme in het spel. Het lijkt alsof het allemaal van te voren is geplanned beste luisteraars. Weer een ravestab schot op doel!
Coach Izniezot staat van de zijlijn toe te kijken hoe zijn team het veld controleert.

Meer actie! De de spits neemt de lead en er komt meer beweging in de fronthoede. Het publiek hitst de spelers nog meer op met hun lofivocal hits. Nog een paar man te passeren, de snelle hoge lead passeert de ene man na de andere.
Het publiek vuurt de spelers aan en coach isniezot pushed ze naar een hoger niveau. Een schot op doel, iedereen kijkt ademloos toe en.....

...corner!

[/Jack van gelder Modus]

;)

Isnie leuk trackie! Die rave hit vind ik wel kunnen eigenlijk. Daarmee wijk je toch af van het IDM-standaarden voor zover die er zijn. De pads zijn ook errug mooi. Heet en ademend komen dat soort geluiden op me over.
De hoge synthriedeltjes houden er een soort van stress in die de track spannend houdt.
En de vocal-bel achtige lead vult het gebied tussen pad en hoge riedels op. Spaarzaam, maar net genoeg om niet te doen vergeten.

Het 2e stuk met de snellere beat komt als een welkome afwisseling. het heeft ook wel een beetje een jaren 80-misdaad-serie-spannend-stukje-gevoel (en das positief bedoeld!)
[offtopic: Over 80s gesproken, ik zag een 80s CD box met 6 of 8 CD's voor 29 euro bij de albert hein]
Het einde is absoluut, geen afbouwen, maar als het aan de horizon verdwijnen van een vliegtuig, met een duidelijk doel.

:okdan:

-C-

ik zei al :

de track doet mij onwillekeurig denken aan n snuffelende hond :D

Best wel een ok-e track eigenlijk, en er zit een echte duidelijke beat in dit keer, terwijl de vaagheid toch wel redelijk behouden blijft. prima hoor, verder weinig aan te merken, zit niet zo in deze hoek van de elec muziek.

Lekker Trekkie Isniezot! Ik heb bij m'n 'Master Volume' op m'n pc de optie "VSpace 3D" er een beetje overheen gegooid; klinkt de pad iets ruimer door en vinnik ietsje mooier klinken..
Verder zeker lekker nummertje! Echt lekkere stijl om in een uur-mix te horen (samen met soortgelijke nrs.).
:biertje:

thx voor de replys allemaal :)

zoidsity: dus je vind dat ik de pad zelfs ietjes ruimer mag laten klinken?
dacht dat ik het zou moeten inperken.zal het eens proberen.

greets isnieZot

Origineel geplaatst door JazzMann
hmmm

ik heb al betere trax van jou gehoord..

grz jzz

wat kan er dan beter? of spreekt het je gewoon niet aan?

greets isnieZot

Re: 1 nieuwe track voor jou omdat ik van je hou.

Origineel geplaatst door isnieZot
heb niet veel tijd gehad de laatste tijd om muzak te maken.
maar ben er toch in geslaagd aan een trackie te werken.
kben tevreden met de geluiden maar ik moet het arrangement
misschien nog wat verfijnen. ben daar nog niet zo goed in.ben
liever met wat andere dingen bezig tijdens het maken van een track.
maar ik ga er die rave stab nog uithalen en misschien die pad minder
te laten overheersen. hij klinkt wel lekker maar kheb het gevoel dat
hij teveel "plaats" in neemt. laat de kritiek maar komen :D

klik mij

greets isnieZot
daaamnzz die eerste 40 seconden klinken echt SUPER gewoon!!! vind het allene niet zo vet dat die string er dan in komt alleen. echt als je die eerste 40 seconden uitbouwt klinkt het echt super (maar dat is mijn smaak dan :))

wat kan er dan beter? of spreekt het je gewoon niet aan?

greets isnieZot

de "sound" spreekt mij ni echt aan

grz jzz

Re: Re: 1 nieuwe track voor jou omdat ik van je hou.

Re: Re: 1 nieuwe track voor jou omdat ik van je hou.

Origineel geplaatst door Santaclaus
daaamnzz die eerste 40 seconden klinken echt SUPER gewoon!!! vind het allene niet zo vet dat die string er dan in komt alleen. echt als je die eerste 40 seconden uitbouwt klinkt het echt super (maar dat is mijn smaak dan :))

bwa is eigelijk niet zo moeilijk om te doen hoor, soms blijf ik maar drum ritmes over mekaar gooien.
maar op een bepaald moment moet je er wel anders insmijten anders heb je een track
die enkel uit drumritmes bestaat en geloof me hoe ingewikkeld je ze ook kunt maken, na een minuutje
word het saai. maar ik ga er waarschijnlijk toch weer mee aan de slag gaan. ga de beats houden en de
synths enzo veranderen. denk dat ik dat sneller tussenstukje als basis ga gebruiken. vinnet wel goe
klinken :D

greets isnieZot

* 6 trak kon om 1 of andere reden maar slechts 2:23 downloaden...

- heerlijk traag en vaag... mooie dunne desolate chords... lekkere accent stab...
- vind het slome ritme mooier dan het snellere (overgang op 2:00 dus... mischien wat te abrupt in mijn optiek)
- maar verder nix mis mee... dit forumlid Isniezot bezig iig... 8)

Ik denk dat Jazzman het zelfde bedoelt als dat ik ook over deze track tov andere traks van je vindt.

Andere tracks van je hebben een iets meer meeslepende melodie, deze doet weinig met me. Die andere hadden erg mooie harmonische stukken. Deze melodies nemen me absoluut niet mee, al vind ik de gebruikte sound wel weer erg cool.

Misschien als ik het nummer een stuk of 5 keer hoor in deze week, dat ik het beter waarderen kan.

Origineel geplaatst door AOR

Misschien als ik het nummer een stuk of 5 keer hoor in deze week, dat ik het beter waarderen kan.

dit had ik ook bij deze track. in het begin vond ik het maar niets maar na een paar keer te luisteren
begon ik hem wel lekker te vinden. maar ik de melodie in het laatste deel van de track een beetje
aanpassen. hij klinkt nogal goedkoop vinnek.

@6trak: het nummer is 3:53 minuten lang. probeer misschien nog eens om het volledige nummer
te downloaden. oh en die plotse ommezwaai daar hou ik wel van om zoiets tedoen. de ommezwaai
van het trage naar het snellere gedeelte vinnek wel goed maar ommgekeerd zou ik het misschien
ietjes subtieler aan moeten pakken

greets isnieZot

@6trak: het nummer is 3:53 minuten lang. probeer misschien nog eens om het volledige nummer
te downloaden. oh en die plotse ommezwaai daar hou ik wel van om zoiets tedoen. de ommezwaai
van het trage naar het snellere gedeelte vinnek wel goed maar ommgekeerd zou ik het misschien
ietjes subtieler aan moeten pakken
ik moet idd de gehele track horen... gaan we doen! (wellicht dat ik dan idd terug kom op eerder genoemde zaken) :)

...vaak zijn nummers die je meerdere malen achter elkaar moet luisteren juist de nummers die wat inzich hebben... je moet immers een nummer, dat 'vreemd' voor je is, leren 'begrijpen'...

De sounds zijn erg oke, de pads klinken mooi en sfeervol. Alleen zit er in de eerste pad (0:41) een bepaalde hoge frequentie die ik niet echt lekker vind voor de oren, zeker niet als hij hard staat.
Over de compositie: die desolate akkoorden kunnen een leuk effect hebben, maar niet op deze manier (naar mijn smaak). Doordat ze iedere keer herhalen krijg ik als luisteraar het idee dat de componist 'maar wat heeft zitten doen op z'n toetsen' (no offence meant;)). Verder zit er een overgang rond 2:03 die nog wat subtieler zou mogen.

Back