korte golf ontvangers

Soul C

gecalibreerde soul augurk
ik heb pas geleden een scheeps ontvanger gescoord, deze wil ik aan m'n sampler hangen om vage geluiden te oogsten het is wel een vet ding voor pitched sweeps enz, er zit zelfs een hp/lp filter op
(geen reso helaas :P) maar toch valt ie een beetje tegen qua exotische zender ontvangst en zit behoorlijk noise en hum in het signaal maar dat kan ook aan de antenne liggen (gebruik momenteel de gordijnrails daarvoor ;) ) het model is overigens sailor 66t

anyway ik wil m geloof ik liever gaan ruilen voor iets met meer/ gevoeligere kortegolf ontvangst,
wat ik heel vet vind is als je net naast de frequentie afstemt en en dat stemmen dan klinken alsof ze door een vocoder of ringmodulator gaan , alsof 2 zenders elkaar moduleren ofzo.. je kent het misschien wel

dus ik dacht: onder jullie synthnerds zitten vast wel lieden die daar ook van houden en wellicht mij kunnen adviseren over een goed model voor het betere drone en ringmod werk..
tips voor een betere antenne zijn ook van harte welkom !

hey das grappig was daar ook mee bezig en een artikel over aan het schrijven

het lijkt wel over je vroeger veel meer freaky dingen kon ontvangen
ik had laatst ook een klein wereldontvangertje gekocht maar het viel vies tegen, ik hoor bijna alleen een sterke hum en af en toe een zender, ligt dat aan de radio of de locatie waar ik zit (begane grond)

bedankt voor de link, interessant.

gave site die link! jammer dat je er geen knoppendoos (midicontroller) aan kunt hangen :)

ik had laatst ook een klein wereldontvangertje gekocht maar het viel vies tegen, ik hoor bijna alleen een sterke hum en af en toe een zender, ligt dat aan de radio of de locatie waar ik zit (begane grond)

ja dat idee heb ik dus ook.. 20 jaar terug ofzo had je veel meer zenders lijkt wel.. lange golf is bijna uitgestorven in deze contreien.. misschien moeten we maar ons eigen station beginnen, ruimte zat
"dit is radio synthforum met ons wekelijks uurtje maak bewust een kutnummer veel plezier met luisteren dank u"

of waarom geen tv zender eigenlijk:eureka: die band is ook nagenoeg leeg tegenwoordig

die brom komt door alle in huis aanwezige apparaten, en alle dingen met microprocessors erin.
een goeie antenne doet wonderen.

ik heb in het verleden nogal vaak kortegolf onvangers gebruikt in mijn muzeikjes, ik zal een even een nummertej opzoeken.

:mega:

die andere zijn ook best tof, usb lsb etc. wat zijn dat voor banden?

usb is upper side band
lsb is lower side band
deze termen zijn ook samen te voegen in de term ssb single side band waarbij usb dus het bovenste(hogere) stukje boven de draaggolf gebruikt(boven zij band)en lsb het onderste(lagere) stukje waar bij de draaggolf ontbreekt

Deze banden gebruiken geen draaggolf zoals am en fm dit wel gebruiken...doordat die draaggolf ontbreekt word het signaal vrij onstabiel en moet je een station die via deze wijze uitzend fine tunen met een clarifier zodat je precies op de frequentie van het uitzendende station komt en de stem goed hoorbaar kan maken....muziek is hiermee niet goed uit te zenden omdat de gebruikte frequentie veelste onstabiel is en muziek nooit strak naar een ontvanger kan krijgen maar stemmen daar in tegen, zei het zo onstabiel als een malle zijn hier prima mee te verzenden/ontvangen.

Zendamateurs en 11 meter hobbyisten (11 meter is de band voor 27 Mhz en die term word veel door gevorderde hobbyisten gebruikt die niet over koffie en thee willen leuten) maar graag gebruik van deze techniek omdat je door het ontbreken van de draaggolf velen malen verder kunst uitzenden en dus eigenlijk met de juiste condities de hele wereld over kunt bouncen(skippen tegen de e en de f-laag in de ionosfeer)

Met de juiste zonneactiviteit worden de e en de f laag(laag in de ionosfeer) actief en kan je onder de juiste condities de hele wereld rondzenden doordat het signaal heen en weer bounced op de e en f laag....dit gaat met zeer sterk fluctuerend signaal en is niet altijd mogelijk. Maar alleen bij hoge zonneactitiviteit en onder de juiste condities kan je dus met gemak met zendamateurs over de hele wereld praten via ssb

In de volgende link wat meer over die laag http://nl.wikipedia.org/wiki/Ruimtegolf

En in deze link kan je nog wat meer lezen over usb/lsb http://nl.wikipedia.org/wiki/Enkelzijbandmodulatie

En hier een stukje van de 27.555 internationaal oproep frequentie voor 11 meter piraterij...check die gefreakte sounds en ook het tunen is in dit filmpje goed hoorbaar https://www.youtube.com/watch?v=APQk0qeNlgo

Laatst gewijzigd:
Holy moley, beter geen hash eten en luisteren naar Radio Twente.
Is godverdorie gewoon eng man.

die brom komt door alle in huis aanwezige apparaten, en alle dingen met microprocessors erin.
een goeie antenne doet wonderen.

ik heb in het verleden nogal vaak kortegolf onvangers gebruikt in mijn muzeikjes, ik zal een even een nummertej opzoeken.

:mega:

ahja dat dacht ik al zoiets

Ik zag laatst op internet een eurocrack module met een SW ontvanger erin (ofzoiets) met een antenne eraan en dan kon je de radio frequentie met CV aansturen ik ben even vergeten hoe het heete maar dat is wel exotisch.
maar wat ik mij dan afvroeg of je dan inderdaad geen interferentie kreeg van de modular zelf

Deze doet volgens mij alleen FM ? en een beetje duur :(

137x413_1350392666_473.jpg

https://www.modulargrid.net/e/addac-system-addac102-vc-fm-radio

Ik denk dat jij trouwens deze bedoelde Smackos ?
http://www.evatontechnologies.com/rf-nomad

Back