korte golf ontvangers

deze hebbie ook....

Z
Z
6149064068_d01abacda5_m.jpg

:mega:

Holy moley, beter geen hash eten en luisteren naar Radio Twente.
Is godverdorie gewoon eng man.

haha dat moet je ook niet doen joh, stop nou maar gewoon in n spliff of een waterpijp ofzo :D

ik had eens een keer een antenne aangesloten op de D/A converter van mn gecircuitbende pss390 keybordje, maar dat was echt creepy wat daar toen uitkwam.. kreeg er kippenvel van. toen verscheen ook nog 666 op de display, heb m snel uigezet 8D (is echt gebeurd)

maarre , geen tips voor een leuke hardware SW ontvanger ?

ik gebruikte altijd zo´n goedkoop ding van Blokker.
( kosstte iets van 10,-)
voor meer mogelijkheden zou ik gaan zoeken naar een oude telfunken oid.
maar dan moet je wel een flinke antenne op de dak gaan zetten.

:mega:

zul je net zien dat ik die pech heb :mexico:
maar goed, ik denk niet dat mn bovenburen trek hebben in een antenne van 10 meter op hun dakterras

ik had in de handleiding gelezen dat je zo'n ontvanger ook moet aarden tegen hum enzo, maar als ik die van mij aardt, wordt het alleen maar erger juist..

ik durf het bijna niet te zeggen, maar ik heb een synth verkocht (korg prophecy) en van de opbrengst een communicatie ontvanger gekocht :o: ( kenwood r5000)
met een lang stuk draad ontvang ik al best wel veel (China, Roemenie, arabisch, russisch noem maar op
de kwaliteit is nog niet genoeg om te samplen, ik ga maar een beetje experimenteren met ferrietspoel en draadlengte. (balun)
ssb is wel tof voor ringmod geluiden. wel veel resonantie.
er zit een notch filter op waarmee je hele mooie sweeps kan maken, die zou ik best stand alone willen hebben
denk dat ik m meeneem op vakantie en ergens op een bergtop uitproberen en samples verzamelen.

de kans is wel groot dat ik m tzt weer 'inruil' voor een synth als ik er op uitgekeken ben

Back