Welke softsynth heeft dit soort "ijle pads" (mp3 link binnenin)?!

Dance123

Ingeburgerd
Hoi,

Kan iemand mij zeggen welke softsynth "ijle pads/string sounds" zoals deze (slechts 334kb, je moet right-click/save as.. doen om te kunnen horen!) heeft in zijn presets. Sommige zullen misschien verwijzen naar Spectrasonics Atmosphere, maar dat is geloof ik eerder een sampler module, terwijl ik mij afvroeg of er geen goeie softsynths zijn die dit soort sounds heeft?! Ik ben echt op zoek naar die sound. De softsynths van NI misschien, welke andere?..

Bedankt voor alle goeie suggesties en als je zo'n softsynth hebt die dit kan, kan je misschien een demo uploaden. Een hardware synth als de Virus of Triton heeft dit zeker in zijn presets, maar welke softsynth heeft dit soort "hemelse" pad/string sounds?!

PS: die mp3 is overigens het begin van "Dedicated" van ATB indien je je dit zou afvragen.

Thanks!

Laatst gewijzigd:
Met de Albino moet je wel in de buurt kunnen komen, maar precies deze preset zit er volgens mij niet in. Wel een lekkere zweef pad ja :)

Met reaktor kun je fijne strings maken of tweaken vanaf de presets!

Ik vind ze zo'n lekker typisch karakter hebben.

Ja, ik wil net zeggen....> Reaktor....:eureka:

Experimenteer dude... :dj:

Tiens, klopt het dat dit soort sounds eigen is aan wavetable synthesis? Heeft Reaktor dit soort sounds als presets, omdat ik eerlijk moet toegeven dat ik geen ervaring heb met wavetable synthesis en toch liefst zou beginnen met een preset die in de buurt zit dan van nul te moeten beginnen. Is Reaktor van alle softynths het meest geschikt voor dit soort sounds?! Ik heb nog geen ervaring met Reaktor, maar is dat geen behoorlijk ingewikkelde synth in vergelijking met de meeste andere en is die niet vooral bedoelt voor ervaren sounddesigners of kan je ook als beginner daarmee aan de slag?

Met Reaktor kun je echt haast alle kanten opgaan. Niet alleen bij het 'bouwen' van je synth, maar er is een enorme bibliotheek aan kant-en-klare 'ensembles' te downloaden. Hier zitten ook wavetable synths bij. een beetje zoals bij de Nord Modular, je kan vanalles zelf bouwen, maar er is al zo veel gemaakt.
Als je vooral geïnteresserd bent in het bespelen van andermans synths/fx, dan kun je ook voor Reaktor Session gaan, is volledig compatibel met Reaktor, maar je mist de editor, en is een stuk goedkoper.

FM7 (ook van NI) is ook heel goed voor pads, vooral diegene met het 'digitale' karakter, alsook Absynth.
Ik klink hier haast als een reclamespotje voor NI (is soms nogal moeilijk dat te laten), dus check zeker ook eens de grappige gratis Cheeze Machine

Dit hieronder heb ik gemaakt. Dun of iel is dacht ik hoog dus drie zagtanden hoog gepitched. Een formant filter met"kbd" aan.
dan een akkoord met 6 noten

Dit alles in de standalone versie van Dreamstation.
Is dit een beetje wat je bedoelt??

als je simpel dit soort padjes wil zou ik echt maar heel snel naar de muziekwinkel gaan en toch maar even een demo van atmosphere gaan beluisteren. Ik weet dat het sample based is. maar het is echt veel meer als even een paar samples loopen en afspelen. Daar komt bij dat er een 3 gigabyte samplebank bij zit die je echt op allerlei mogelijke manieren kan combineren en beinvloeden. Als je nagaat dat er een onvoorstelbare hoeveelheid samples en presets bij zitten die je kunnen helpen in je zoektocht, dan is de prijs/kwaliteit verhouding echt erg goed.

als je echt voor softsynths wilt gaan, dan kom je mijn inziens echt in het gebied van cube. Dit is een additative synth waarbij je een aantal additative sources voor het basis geluid kan gebruiken. Om het sprankelend te maken kun je dan extra sources in het hoog syncen via een lfo waarmee je die sound benaderd. Je hebt dan echter wel een zware cpu nodig.

cheeze of ab

cheeze of ab

Wat inderdaad wel aardige synths zijn, zijn Cheeze Machine en Absynth, beiden van NI. Je kunt om e.e.a. nog ijler te maken een HP filter eroverheen leggen, daar wordt zelfs een scheet met veel sublaag nog iel van;)

succes!

Voor diegenen die de file niet konden downloaden heb ik hem hier eens ge-upload. Ik hoop dat het nu wel werkt voor iedereen!

Nog andere mensen een idee welke softsynth deze sound in zijn presets heeft?! Ik vind hem echt prachtig maar heb hem nog nergens tegengekomen!

Zoals Ik hierboven aanduidde: Big Ticks Angelina is DE synth voor dit soort geluiden en zelf mooiere. Heb je de demo niet geprobeerd?

Probeer eens als je tijd hebt.

Take care

EF

alle antwoorden zijn al wel gegeven... absynth, cheeze machine, angelina, reaktor zijn de meest voor de hand liggende.
je kan de vraag nog wel een keer stellen, maar probeer nou eerst deze vier maar.

Back