Oplichter opsporen. Wie helpt mij?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Volgende keer dat je iets gaat kopen via 2ehands oid, voordat je geld overmaakt vraag je de verkopers telefoonnummer. EN dan geen mobiel nummer maar een huisnummer. Dat bel je voor je geld gaat overmaken.
Een eerlijke verkoper zal dat niet weigeren. En dan heb je iig een huisadres.
Wat betreft deze kwestie denk k dat je even moet slikken en het vergeten.

Volgende keer dat je iets gaat kopen via 2ehands oid, voordat je geld overmaakt vraag je de verkopers telefoonnummer. EN dan geen mobiel nummer maar een huisnummer. Dat bel je voor je geld gaat overmaken.
Een eerlijke verkoper zal dat niet weigeren. En dan heb je iig een huisadres.
Wat betreft deze kwestie denk k dat je even moet slikken en het vergeten.

Hoeveel mensen hebben nog een vaste lijn?

Het vreemde aan deze discussie vind ik dat we moeilijk kunnen controleren of jouw motieven wel zuiver zijn. En wat je nu aan doen bent lijkt mij ook niet helemaal binnen de wet, vandaar dat je die gegevens ook niet zomaar krijgt.
Ik wil je best geloven hoor daar niet van. Maar het is met handel over internet toch altijd een beetje gok. Een gok die best wel heel vaak goed gaat eigenlijk. Ik kies er meestal wel voor om vooral vertrouwen te hebben en die ene keer dan maar even te balen als het mis gaat. Ik heb zelf meer dan eens dingen gekocht die bij aankomst defect bleken. En ik heb zelf eens iets opgestuurd dat blijkbaar niet goed genoeg was ingepakt en daardoor defect aangekomen. Tja....

Mijn motieven niet zuiver? Ik wil simpelweg weten wie mijn geld heeft. Waarom ik dat wil? Omdat ik het liever op mijn rekening heb dan op die van de oplichter. Lijkt mij een vanzelfsprekend zuiver motief. Of denk je dat ik hier voor de lol ga kloten met andermans rekeningnummers? Mijn inziens is dat meer iets voor het fok forum dan synthforum.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back