Loop software ala Jamman

Arv

Robot
Ik zoek een plug die ongeveer hetzelfde werkt als bv de Jamman pedals..
Mn host is Logic 9/X. Moet ik dan iets met een midipedaaltje vogelen oid?

Anyway, er zijn vast wel "looper" gebruikers die me kunnen helpen.
Gebruikservaringen enz enz..

Ik heb bijna alleen maar hardware qua loopers, maar als het software zou moeten zou ik gaan voor een midipedaal of een midicontroller ala launchpad/apc en dan icm ableton... En dan heb je genoeg aan de lite versie denk ik. Logic ken ik niet dus zou niet weten hoe het daar zit met clips opnemen.

Edit: is ook een klein beetje afhankelijk wat je wil loopen.. Hardware, vst's, stem...

Ik heb bijna alleen maar hardware qua loopers, maar als het software zou moeten zou ik gaan voor een midipedaal of een midicontroller ala launchpad/apc en dan icm ableton... En dan heb je genoeg aan de lite versie denk ik. Logic ken ik niet dus zou niet weten hoe het daar zit met clips opnemen.

Thanks. Op zich ben ik best bereid om een ander pakket te gebruiken.. Maar nu jij noemt dat je enkel HW hebt
qua loopers, ik neem aan dat daar een reden voor is? Is dat omdat je het fijner vind werken, of beter?

Ik heb voor hardware gekozen omdat het gelimiteerder is. Met software heb je veeeeeel te veeeeeel mogelijkheden. Ook vind ik het live veel relaxter zo zonder computer. Ik loop overigens alleen mijn stem. In de studio expirimenteer ik wel met software, gewoon omdat het leuk is. Ik gebruik dan ableton met een launchpad. Ook heel erg leuk om te doen, maar op de een of andere manier voelt het anders.

Als je maschine looper ingeeft in YT vind je hier endaar een filmpje. De workflow is me nog niet helemaal duidelijk.

Ik heb voor hardware gekozen omdat het gelimiteerder is. Met software heb je veeeeeel te veeeeeel mogelijkheden. Ook vind ik het live veel relaxter zo zonder computer. Ik loop overigens alleen mijn stem. In de studio expirimenteer ik wel met software, gewoon omdat het leuk is. Ik gebruik dan ableton met een launchpad. Ook heel erg leuk om te doen, maar op de een of andere manier voelt het anders.

Ok, ik snap wat je bedoelt.
Ik werd getriggerd door die knakker die een DSI synth speelde en elke keer laag op laag loopt,
met de Jamman. Zoals jij ook zegt, zonder computer is het soms fijner. Daar ben ik het geheel mee eens.
Ik denk dat ik gewoon met de billen bloot moet en zo een loop pedaal moet kopen.
Als het niet werkt zoals ik wil dan is het in ieder geval geprobeerd, en kan ik me op die Ableton dingen toeleggen..

Ik heb een rc-300 en een rc-505. Rc-300 is bediening met de voet (3tracks) en rc-505 met de hand (5tracks) tis ff investreren maar ik zou voor hardware gaan!
Maar als je puur laagjes wil opnemen is de jamman prima of een boss rc-3. Er komen ook wat nieuwe loopers uit geloof ik

Als je maschine looper ingeeft in YT vind je hier endaar een filmpje. De workflow is me nog niet helemaal duidelijk.

Dank, ik ga er is naar kijken..
Belangrijk voor mij is dat het met de voet getriggerd kan worden.

Ik heb een rc-300 en een rc-505. Rc-300 is bediening met de voet (3tracks) en rc-505 met de hand (5tracks) tis ff investreren maar ik zou voor hardware gaan!
Maar als je puur laagjes wil opnemen is de jamman prima of een boss rc-3. Er komen ook wat nieuwe loopers uit geloof ik

Interessant ja, misschien is er een nieuwe jamman, of een ander merk. De jamman lijkt me ook best okay,
lekker straight forward.

die loop in ableton lijkt fijn maar ik heb geen apc 40 (meer) dus hoe sluit je dan die jack aan vd klikpedaal? Zou dat ook werken via een gewone AI zijn jack input?
Anders met mijn tenen op de beatstep :-D

Die looper uit Ableton ziet er heel leuk uit.
Bestaat er zo geen VSTi die je in elke DAW kan gebruiken?
Ik herinner me deze: http://prodyon.kilu.de/livemachine.html
Maar of die met een footpedal werkt weet ik niet, normaal kan je zoiets wel via je DAW instellen in de midicontrol settings.

lm_gui.png

Livemachine is a "realtime looping sequencer" and can be used to create songs, remixes and loops on the fly. With Livemachine you can record audio, loops and drum sounds in realtime then mangle them using the huge library of onboard effects, like reverb, slicer, grainer, pitcher and much more.
Features / specs:
8 stereo recording loopers + low- and high-pass combi-filters.
Reverse playback.
Variable recording lengths (up to 20 seconds per channel).
Six stereo WAV playback channels (user-loadable, disk-streaming).
Synced Drum Sampler with 12 Parts and "One-Bar"-looping (+overdub).
Resampling of every channel in real time.
Input effects section with reverb, delay, ring modulation,...
Built-in stereo voice synthesizer with morphing.
Built-in 16-bands stereo vocoder (WAV players/loopers act as carrier).
Two stereo audio outputs (1 Main / 1 Cue with click sound).
VU/Peak-meters for every input and output channel.
Real time click/pop-free effects operation.
MIDI learn for almost any on-screen control. >> dan kan je elke midicontroller met een footpedal aansluiten :D:D:D
Custom coded C++ SE modules.
MIDI keyboard with at least 49 keys strongly recommended.

Werd bv. hier gebruikt:

Laatst gewijzigd:
Thanks voor het idee Knob Twiddler,
Maar ik heb besloten zo een pedaal te nemen...
Ik ben het wel met Krek eens, ik wil eigenlijk zonder
non sense, gewoon op een pedaal kunnen rossen en that's it. :)

Goeie keus denk ik Arv, ik heb vroeger met de livemachine gewerkt maar heb me uiteindelijk een Kaoss Pad 3 gekocht om het zonder pc te kunnen.

Voor diegene die het toch mocht interesseren, zo werkt ie:

Goeie keus denk ik Arv, ik heb vroeger met de livemachine gewerkt maar heb me uiteindelijk een Kaoss Pad 3 gekocht om het zonder pc te kunnen.

Grappig, ik heb ook zo een KP3 en een tijd geleden ook zo zitten pielen met de loops..
Maar het is en blijft pielen op de Korg imo... Of heb jij betere ervaring?

Back