Loop software ala Jamman

De input van de KP3 hangt aan de outputs van mijn mixer en de output aan de luidsprekers.
Dus pielen doe ik met de hardwaresynths en drumdozen en loop met de KP3.

De input van de KP3 hangt aan de outputs van mijn mixer en de output aan de luidsprekers.
Dus pielen doe ik met de hardwaresynths en drumdozen en loop met de KP3.

Oke. Ja ik bedoel met pielen meer dat de loops niet zo mooi in sync blijven enz..
Ook mis ik de pedaalfunctie voor het starten..

Hmm ja die kp3, heb al een paar keer een poging gedaan, maar om echt een mooie songopbouw enz. Te maken heb je er meerdere nodig. en ik vond het ook een beetje pielen. Wat wel leuk is om de effecten te gebruiken voordat het de looper in gaat (ik gebruik overigens pedaaltjes) over 'software' loopers, als je een ipad heb is loopyHD echt geweldig (ook voor iphone) en je hebt ook nog werkbench, maar dat is weer net een andere benadering, het lijkt een beetje op die livemachine (denk ik als ik het zo zie). Vst loopers ook stand alone zijn er echt veel van. Maar een hardwarelooper is echt veel meer fun vind ik

Dus Arv, een goede keuze om voor hardware te gaan. Wil je dan echt alleen lagen opbouwen? Of wil je ook hier en daar een songopbouw doen... Want met de jamman heb je volgens mij alleen de laatste laag undo funtie. Zou voor mij te beperkt zijn.

Gebruik je de midi aansluitingen van de KP3 ivm. het syncen?

Using external gear as a master MIDI tempo controller:
The Kaoss Pad can sync to the external gear's internal MIDI clock, so that the tempo of delays, drum beats etc can be set by the external gear's LFO to tap tempo speed.
To get the Kaoss pad to respond to external MIDI clocks, go into MIDI set-up mode (hold down the Tap button and press the rec/stop button for
more than a second) and press the "Sample 1" button. The "Sample 1" button should illuminate. Exit MIDI set-up mode (touch the pad or wait for
more than 10 seconds) The Kaoss pad will now synchronise to the LFO 2 tap tempo speed.

Dus Arv, een goede keuze om voor hardware te gaan. Wil je dan echt alleen lagen opbouwen? Of wil je ook hier en daar een songopbouw doen... Want met de jamman heb je volgens mij alleen de laatste laag undo funtie. Zou voor mij te beperkt zijn.

Ik zag dat die jamman dingen ook in serie woeden gebruikt. Maar dat gaat me nu iets te ver.

Gebruik je de midi aansluitingen van de KP3 ivm. het syncen?

ja, voor de loopfunctie en bepaalde effects is dat essentieel. Ik gebruikte de rc-505 als master en de kp3 als slave. Moet ook op die manier want je geeft met je eerste loop in de rc-505 het tempo aan.

Ik zag dat die jamman dingen ook in serie woeden gebruikt. Maar dat gaat me nu iets te ver.

Meerdere jammans in serie gebruiken.... Koop dan een rc-50 of rc-300. Ik dacht dat er van korg of line6 ook een nieuwe looper uitkwam met 3 tracks. Zal eens zoeken...

Misschien een beetje laat gegeven de oplossing van de originele poster, maar heb op OS X wel eens gespeeld met Sooperlooper (http://essej.net/sooperlooper/, foute naam, maar best een handig tooltje). Werkt als AU in Logic en is compleet gratis/opensource.

Hmm, na veel gelezen/gezien te hebben over loop spul, wordt de keuze nog lastiger..
Ik neig naar die Infinity, aangezien die met midi te syncen is (de boss is daar slecht in las ik).

OF
Ik ga toch met Live aan de gang + controller.. Of dat SooperLooper + midipedal.

choices.. choices..

Of..... Loopy HD app (als je een ipad hebt) met een behringer midi voetcontroller... Goedkoopste oplossing denk ik tenzij je geen ipad hebt en oh ja niet geheel onbelangrijk een midi/audio interface voor je ipad...

Of..... Loopy HD app (als je een ipad hebt) met een behringer midi voetcontroller... Goedkoopste oplossing denk ik...

Heb ik, misschien een goed ideetje ja.. Alleen is mn ipad zeker nu nog geen onderdeel in mn
studio chain.. Moet ik dan niet zo een cradle hebben nog?

Een Infinity is trouwens niet bij Bax te vinden.

Nou, ikben er ook eens mee bezig geweest met die loopy app. Echt ontzettend handig icm een softstep voetcontroller. Echt wel vette combi en erg handzaam, was erg handig voor thuis. Ik gebruikte gewoon een usb audio midi interface van focusrite (moest wel een adapter hebben van lightning naar usb) en klaar. Maarja goed, als je nog een voetcontroller moet kopen en een audio interface dan wordt het wel weer een duur geintje misschien.

Je kan het zelfs nog verder trekken... Als je de midiclock dan ook weer verbind met je synth, kan je ook nog de evt arpjes mee laten lopen en weer loopen....

Eigenlijk moet je je eerst de vraag stellen, wil. Je laag op laag stapelen of wil je echt meerdere sporen.
Voor dat eerste is de oplossing eenvoudig. Een rc-3 of jamman of nanolooper etc. En die stompboxen zijn zelfs zo geavanceerd dat je je phrases kan bewaren en via usb e.d. In je computerzijn te laden...

Dat stapelen lijkt me meer voor een beetje pielen (gitaristen), ik zoek serieuzere mogelijkheden.

Mja, het is nog een beetje een experiment. Misschien vind ik dat loopen maar niets, wie weet.
En pedaaltjes verkopen nou eenmaal slecht tweede hands (mijn ervaring althans),
dus om meteen 500E te schuiven voor een loopstation..

Dus, ik swing weer naar SW om het te proberen.. Een goeie voetcontroller met midi is dus zowieso nog nodig..

Was zo n roland 505 of zoiets niks? stond tijd terug een te koop hier. Wel een hand ipv voet bakje.

Qua DAW is Ableton Live toch wel de beste optie als het om Live Looping gaat, maar als je een andere DAW gebruikt komt Mobius (VST en/of Standalone) als beste optie uit de bus denk ik..

Het is gratis dus je kan het in ieder geval een kans geven... Het ziet er niet uit, maar als je eenmaal je weg hebt gevonden in Mobius dan schijnt dit wel de beste optie naast Ableton Live te zijn (icm een midi-controller/pedaal)

http://www.circularlabs.com

Was zo n roland 505 of zoiets niks? stond tijd terug een te koop hier. Wel een hand ipv voet bakje.

meh, niet zo interessant hoor. MC dingen.. brr
Of bedoel je de boss rc 505? Daar is de midi clock sync weer klote.

Qua DAW is Ableton Live toch wel de beste optie als het om Live Looping gaat, maar als je een andere DAW gebruikt komt Mobius (VST en/of Standalone) als beste optie uit de bus denk ik..

Het is gratis dus je kan het in ieder geval een kans geven... Het ziet er niet uit, maar als je eenmaal je weg hebt gevonden in Mobius dan schijnt dit wel de beste optie naast Ableton Live te zijn (icm een midi-controller/pedaal)

http://www.circularlabs.com

Ik ga het checken, dank.

Back