korg chaos pad

Ik zag Satelite 7 op lowlands ook met een kaos pad aan de gang. Ik vroeg me de hele tijd af wat die kerel aan het doen was, maar op het einde zag ik de kaospad. En toen viel het kwartje (of moet ik zeggen, de vinger).

Zooo, gaat de KP1 dood? waar bespeel je hem mee dan???;)
Ik heb binnenkort een live optreden en wil graag wat meer 'livehandeling' in mijn set, dus viel mijn oog al vrij snel op de korg chaos. Hoe zijn de effecten en is ie makkelijk te bedienen?

Ik heb ook een KP1, maar ben er niet super tevreden over qua studiogebruik. Je hebt geen opslagmogelijkheden en maar 2 parameters per effect, die ook nog eens niet erg precies in te stellen zijn. Bovendien wil nog wel eens extra gaan ruizen en piepen als je het XY-pad aan raakt. Ook moet je de vaak in de manual kijken welk effect+parameters je gebruikt. We gebruiken 'm meestal als extraatje over een bepaald geluidje (de effecten zelf klinken op zich wel goed). Live is dat ding stukken beter! Je kan er lekker mee freaken en meest rare dingen uit halen :halleluja . Als je wil kun je 'm ook nog als MIDI controller gebruiken

*kick*

Is die Chaos pad (de KP2) ook direct te gebruiken in combinatie met een sequencer als cubase? Of moet ik er eerst een mengpaneel tussengooien? Dat heb ik namelijk (nog) niet, maar die chaos pad lijkt me wel wat.

Kun je dus de effecten op de één of andere manier in Cubase overnemen?

Origineel geplaatst door Disorder
*kick*

Is die Chaos pad (de KP2) ook direct te gebruiken in combinatie met een sequencer als cubase? Of moet ik er eerst een mengpaneel tussengooien? Dat heb ik namelijk (nog) niet, maar die chaos pad lijkt me wel wat.

Kun je dus de effecten op de één of andere manier in Cubase overnemen?

Ik begrijp niet precies wat je met je laatste zin bedoelt. Maar de KP2 verstuurd en ontvangt MIDI, dus je kunt je bewegingen opnemen in Cubase en weer afspelen. Ook kun je de KP2 op die manier als controller voor je synth oid gebruiken.
Je kunt een KP2 (en de meeste FX apparaatskies) verder op twee manieren aansluiten, via een send en return van een mixer (waardoor je kunt kiezen welk kanaal door de KP2 gaat) of gewoon je hele signaalpad erdoorheen.

Ik vind het een erg gaaf ding! Ben er erg tevreden over, lekker live tweaken en gekke stuiterdingen doen met de delays bv. Vind dat er hooguit wat veel ruis bij de reverbs zit.

Ik gebruik m'n KP2 voor dj-sets en ben zeer tevreden erg mooie effect controller....
Makkelijk te bedienen:dj:
Ik denk alleen dat je bij cubase beter de effecten van cubase zelf kan gebruiken dit doe ik zelf ook en vind ze erg goed...
Succes:okdan:

Maar het is dus eigenlijk meer een livetool dan een productietool? Ik treed niet op, al wil ik dat misschien ooit nog wel gaan doen. Dan komt zo'n apparaat natuurlijk helemaal van pas, maar voorlopig lijkt het me beter om de Kaos pad voor productie te gebruiken. Alleen heb ik al een Behringer BCR2000 midicontroller. Ik vraag me af of dit apparaat dan eigenlijk wel nuttig is.

Origineel geplaatst door Phontaq
Hello,

Dit is hoe ik mijn Kaosspad 2 een tijdje geleden in twee tracks gebruikt heb (allemaal studio-werk):

< KLIK 1>
< KLIK 2>

Groeten van Phontaq

Ben ik heel erg benieuwd welke effecten je hebt gebruikt. (welk nummer)

Back