Kraftwerk opent Tour de France in Utrecht

www.youtube.com/watch?v=opfXmYlTotc

Achteraf is mooi wonen.....
Zeg je nu dat ik makkelijk praten heb met de kennis van nu?

Ik wilde alleen wijzen op het paradigma dat een laptop geen muziekinstrument zou zijn. Ik had net zo goed voorbeelden kunnen noemen als de telefonie of bijv. het internet. Natuurlijk, daarin zit een element dat je achteraf altijd de wijsheid in pacht hebt. Mij gaat het vooral om dingen herkennen die wel eens anders uit kunnen pakken dan hoe iemand er nu tegen aan kijkt.

Dan kunnen alle muzikanten van het verleden het heden en die van de toekomst hun (tastbare) muziekinstrumenten wel opbergen en allemaal op een laptop gaan performen.
Kan je vertellen dat het een saaie boel wordt op het podium, net zo statisch als KRAFTWERK als zijnde etalage poppen.
En als het aan IS ligt, worden alle muziekinstrumenten vernietigt en vervangen door een kalasjnikov :eureka:

Kaartjes in de pocket, en nu al zin :)

Same here! Vorige week 2 avondjes naar Paradiso geweest en dat was wel een persoonlijk hoogtepunt. Daar kon weinig meer overheen dit jaar dacht ik.... Vervolgens werd ik begin deze week blij gemaakt met dit optreden (dus kaartje gekocht) en daarna een shitload met Aphex Twin unreleased tracks. 2015 gaat voor mij nu al de boeken is als mijn beste muziekjaar van de afgelopen 25 jaar en waarschijnlijk nog wel verder terug... :okdan::halleluja

Tjezus, concert van 20 uur was al uitverkocht bij opening bestellijn. Ik heb nu twee kaartjes voor 23.59 uur :okdan: Zie ik na bestelling dat je tegen wat meerbetaling ook de set van Joost van Bellen mee kan krijgen. Nou ja, ik zie wel of er na afloop daarvoor nog gewoon toegang is. Als ik zin heb.

Zo, dat was snel uitverkocht dan ... maar op zich niet zo gek na die media-aandacht en het feit dat iedereen die afgelopen jaar bij KW is geweest voorrang kreeg bij de voorverkoop. Wel netjes dat ze er nog een show achter aan doen. Ik denk niet dat ik blijf plakken voor Joost; ik ben bij de 20:00 show en tegen de tijd dat Van Bellen eindelijk eens begint hoor ik als een oude man van mijn leeftijd al lang in mijn bedje te liggen :)

Zeg je nu dat ik makkelijk praten heb met de kennis van nu?

Ik wilde alleen wijzen op het paradigma dat een laptop geen muziekinstrument zou zijn. Ik had net zo goed voorbeelden kunnen noemen als de telefonie of bijv. het internet. Natuurlijk, daarin zit een element dat je achteraf altijd de wijsheid in pacht hebt. Mij gaat het vooral om dingen herkennen die wel eens anders uit kunnen pakken dan hoe iemand er nu tegen aan kijkt.

Inderdaad, het is makkelijk om achteraf de succes nummers eruit te halen......
Er zijn namelijk nog meer ideeen gesneuveld. Het is dus net zo makkelijk om deze in een lijstje samen te vatten en dan te roepen dat een laptop inderdaad geen instrument is....waarop je alleen maar kan concluderen dat het een non argument is:)

Als ik die dingen beluister die ze nu doen op het podium, is het wel verdomde "clean". Het is bijna een soort
Kraftwerk cover bandje als je het zo bekijkt.
De orginele opnames hebben dat oude lekkere randje, wat die moderne reproducties missen, zelfs bij KW.

Dan kunnen alle muzikanten van het verleden het heden en die van de toekomst hun (tastbare) muziekinstrumenten wel opbergen en allemaal op een laptop gaan performen.
Kan je vertellen dat het een saaie boel wordt op het podium, net zo statisch als KRAFTWERK als zijnde etalage poppen.
En als het aan IS ligt, worden alle muziekinstrumenten vernietigt en vervangen door een kalasjnikov :eureka:

Zo zijn er ook mensen die vinden dat een DJ met vinyl hoort te draaien en niet met CD's en al zeker niet met een laptop. De muziek betreft dan meestal Techno, House, etc... in ieder geval elektronische muziek. Het futuristische van elektronische muziek wordt wat mij betreft hiermee direct de kop ingedrukt. Wel vooruitstrevende muziek maken, maar tegelijkertijd blijven hangen bij oude technieken als het om de DJ gaat die het moet draaien...

Of een DJ nu met vinyl draait of met een laptop... Het maakt mij niet uit. Of een artiest die elektronische muziek maakt nu met een laptop bezig is of met synths, etc... Het maakt mij ook niet uit. Over het algemeen blijft het bij artiesten van elektronische muziek een nogal statische bedoening als het om de "show" van de artiest zelf gaat. Ik voel me niet bedonderd als Kraftwerk met computers optreedt in plaats van een set met synths. Qua eindresultaat maakt het volgens mij geen ruk uit en volgens mij zijn ze qua improvisatie beter uit met hun huidige setup dan wanneer ze daar met een complete studio op het podium zouden staan.

Back