Doefler A178 Theremin vraag

- -

Ouwe rot
een matje van me heeft de Doefler a178 Theramin bij The Music House besteld.
een vraag, kan je het signaal van een synthesizer of audio-generator door de theremin van Doefler a178 sturen en bv als filter gebruiken, of heb ik meer nodig?
Kan ik alleen met een synth en de Doefler A178 werken dus?

de theremin module van doepfer is geen filter o.i.d., gewoon een losse antenne die cv stroompjes opwekt. Om geluid te krijgen moet je hem patchen met een vca en vcf van een doepfer systeem (of ander systeem) maar an sich is het alleen een cv opwekker en geen filter met audio in ofzo.

dus we hebben er niks aan? alleen de synth (polysix) en die theramin kan ik dus niks mee?

dus we hebben er niks aan? alleen de synth (polysix) en die theramin kan ik dus niks mee?
ja, dat klopt. want een PolySix heeft geen CV ingang voor het filter IIRC Maar een standaard 24db LPF filter (of bijv. de MultiMode VCF) van Doepfer zijn niet echt duur en geven een prima geluid.

Hoe wil je trouwens die Theremin module gebruiken zonder "kast" ??? je hebt toch minimaal ook een voeding & ombouw nodig OF heeft je vrind soms de Theremin modular gekocht? (een kast met twee A-178's en wat filter & vca modules erbij) ???

Anyway, als blijkt dat je er helemaal niks mee kunt weet ik zeker dat je hem hier op het forum zo kwijt bent want d'r zwerven hier een aantal fanatieke A-100 freaks rond die hem ongetwijfeld wel over willen nemen

Back