line in vraagje

Juuliea

Bibliothecaresse in Black
ik heb mijn mengtafel aangesloten op mijn line in maar hij is erg zacht
kan ik beter mijn windows mixer vol open zetten en op mijn mengtafel de boel afregelen?
ik had hem eerst op de mic maar dat stoort als een gek een beetje teveel gain en het ruist als de pest
wie weet raad?

wat belangrijker is is dat je checkt welk inkomende signaal je geselecteerd hebt staan. Is een beetje onduidelijk, maar bij volume eigenschappen moet je even kiezen voor:

volume aanpassen voor:

o Afspelen
o Opnemen <----
o Overige

En dan OK, hierna kan je de juiste aanvinken, telkens 1 mogelijk, zoek de beste ff uit.

toch? }:|

Re: line in vraagje

Origineel geplaatst door Jedee
ik had hem eerst op de mic maar dat stoort als een gek een beetje teveel gain en het ruist als de pest
wie weet raad?
NEEE!! Line nooit op je MIC ingang aansluiten! Omdat een mic-signaal zwakker is wordt deze extra versterkt. Een line-signaal via je mic-ingang kan de hele boel opblazen! Zoals AOR 't uitlegde klopt 't wel.

Re: Re: line in vraagje

Re: Re: line in vraagje

Origineel geplaatst door ProtoHuman
NEEE!! Line nooit op je MIC ingang aansluiten! Omdat een mic-signaal zwakker is wordt deze extra versterkt. Een line-signaal via je mic-ingang kan de hele boel opblazen! Zoals AOR 't uitlegde klopt 't wel.

ohja, dat wou ik er nog ff bijzeggen. tnx

GROEN = LINE OUT (SPEAKER)
ROOD = MICROFOON
BLAUW = LINE IN (gebruik deze sowieso)

deze kleuren worden meestal gebruikt.

Re: Re: Re: line in vraagje

Re: Re: Re: line in vraagje

Origineel geplaatst door AOR

GROEN = LINE OUT (SPEAKER)
ROOD = MICROFOON
BLAUW = LINE IN (gebruik deze sowieso)

deze kleuren worden meestal gebruikt.
verrek ja, je hebt gelijk, bij mij ook. Nou Jedee, als je deze wijsheden gebruikt moet het goedkomen

ff een tip. Als je de windows mixer gebruik is het zowiezo altijd zaak om je signalen in het analoge domein te regelen omdat als je de faders op het mixertje niet helemaal open heb staan, je beperkt gebruik maak van de digitale headroom en je dus minder bits gebruik om hetzelfde signaal in op te nemen of af te spelen. En voor elke bit die je niet gebruik komt er 6db shit (afrondingsfouten, dit uit zich in ruis) bij.

thomas

Back