Heeft iemand tips tegen een kater??

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

Bass

Gepokt en gemazeld
Ai ai ai...

Sinds tijden vanochtend een kater.....!!:duivels:

Gosamme wat een koppijn! Het duurde 4 paracetamols voordat er enigszins verbetering kwam...
Gelukkig net niet ge:r
Maar het kwam doordat ik afgelopen avond gewoon bier en witbier na mekaar dronk.... dat nooit meer!
Ook heb ik vergeten om veel water te drinken voor het slapen...damn...

Heeft iemand alsnog misschien tips om een kater te verzachten ????

voorlopig geen :biertje:

veel water drinken voordat je gaat slapen en de hele dag erna ook!
als je echt goed hebt gezopen moet je je vocht aanvullen :)
zul je zien dat je amper moet pissen ook al zuip je heel veel water
oh en goed eten ook al heb je misschien geen trek

En de volgende keer dat je gaat drinken: wissel af. Drink dan één of twee biertjes, en neem dan iets van fris of liever nog water (van water krijg je geen dorst, van frisdrank wel), voordat je weer een biertje pakt. Je moet (mag) bier drinken omdat je het lekker vind, je moet niet bier gaan drinken omdat je dorst hebt. Dat werkt averechts en levert een kater op.

Bij een kater is er te wienig vocht om je hersenen, waardoor bij beweging de hersenen tegen de binnenkant van je schedel aankomen en dat doet pijn (en kan in sommige gevallen ernstige schade tot gevolg hebben)

Alcholische dranken (maar ook bijvoorbeeld koffie) hebben de eigenschap vocht uit het lichaam te ontrekken, waardoor je meer vloeibare ontlasting hebt en dit heeft een zogenaamde kater tot gevolg (die overigens niet alleen 's ochtend hoeft op te treden).

Drink dus regelmatig water tussen het zuipen door, en drink 's ochtends geen sterke koffie. Kijk uit met paracetamol, en ga niet headbanen met een kater.

En dan zeggen ze ookweleens dat je s'morgens weer effe wat alcohol moet drinken. Nauw alleen de gedachte al.

Ik kan echt helamaal niet tegen alcohol, dus als ik een keer bezopen wil worden, dan zorg ik dat ik eten in m'n maag heb en tussen het drinken door heel veel water drink. Ook voordat ik in m'n bed ga nog even wat eten en drinken totdat je er misselijk van wordt.

Hm, ik dacht dat een gedeelte van het rotte gevoel van een kater werd veroorzaakt door het niet helemaal omzetten van alcohol in de maag (zodat er dus geen ethanol maar ethanal van werd gemaakt, wat dus niet zo fris is). Het vocht-onttrekverhaal lijkt me ook wel zinnig, en wordt bevestigd door : http://www.headachepainfree.com/hangover_headache.htm

Hm, tegenwoordig ga ik er niet meer zo stevig tegenaan (vroeger ook niet zo), maar ik heb nooit hoofdpijn gehad.. behalve 1 enkele keer (en toen ging 't er -wel- stevig tegenaan). Maar dat kwam omdat ik met m'n stomme kop van een barkruk op de betonnen vloer flikkerde omdat m'n evenwicht "doei!" zei :D.

Na een aantal jaren zal iemand zich toch af gaan vragen waarom hij zoveel drinkt. Het enige wat je doet is 20 flesjes naar binnen kieperen. Bij nummer 20 proef je het bier overigens niet eens meer. Maw, mensen drinken voor de "vorm". Iemand met een kater heeft doorgaans alleen gedronken omdat "alle anderen" ook drinken. De zielige meedrinker drinkt dus mee. 8o)

FF serieus dan. Waarom 20 biertjes achter elkaar drinken. Met 5 tot 6 biertjes kun je het ook gezellig hebben. Blijf je nog nuchter ook! En als je geen alcoholische versnaperingen lust, dan drink je niet!

Da Muffgent heeft gesproken :smeris:

Origineel geplaatst door thegreatmuffin
Na een aantal jaren zal iemand zich toch af gaan vragen waarom hij zoveel drinkt. Het enige wat je doet is 20 flesjes naar binnen kieperen. Bij nummer 20 proef je het bier overigens niet eens meer. Maw, mensen drinken voor de "vorm". Iemand met een kater heeft doorgaans alleen gedronken omdat "alle anderen" ook drinken. De zielige meedrinker drinkt dus mee. 8o)

FF serieus dan. Waarom 20 biertjes achter elkaar drinken. Met 5 tot 6 biertjes kun je het ook gezellig hebben. Blijf je nog nuchter ook! En als je geen alcoholische versnaperingen lust, dan drink je niet!

'het gezellig hebben' en drinken is natuurlijk wel verschillend.
ik zal zelf nooit een biertje drinken omdat ik het zulk lekker spul vind. eigenlijk vind ik het vrij vies.
als ik bier drink (niet vaak, 2 keer per maand ofzo) dan heb ik altijd een van de twee volgende motieven:
1) aangeschoten worden
2) strontlazarus worden

dit is dan weer geen meedrinken of 'voor de vorm' drinken, maar een bewuste keuze om mijn realiteit te veranderen. vind je dat zielig? dat is goed mogelijk. ik vind zelf van niet. echt zielig vind ik die mannen die in de trein 1 halve liter drinken, want die mensen snap ik gewoon niet.
ik bedoel... van een halve liter word je noch aangeschoten laat staan dronken. en als je het voor de smaak doet ga je niet in een volle coupé uit een blik zitten drinken.

Eeeh...

ZoVEEL drink/dronk ik niet, het was puur vanwege het feit dat ik dus gewoon bier en Witbier na elkaar dronk...

Normaal gesproken heb ik ook amper een kater, behalve dus met Witbier..(hmmm conclusie getrokken!)

Douchen helpt ook, gewoon een uur eronder gaan staan. Water op je huid maakt endorfine aan, een stof in je lichaam waardoor je je beter gaat voelen, een soort natuurlijke pijnstiller zeg maar.

En inderdaad veel water drinken.

echt zielig vind ik die mannen die in de trein 1 halve liter drinken, want die mensen snap ik gewoon niet.

Het kan nog triester. Van die mensen die een schoenen uittrekken, lekker met de sokken op de andere bank, een krantje erbij en uiteraard een halve liter. Zouden die mensen het dan ook niet door hebben dat iedereen hun een vetter looser vindt (IMHO).

Maar de discussie van gezellig drinken vs zuipen en gezelllig een biertje drinken vs dat kan ook met fris is weer net zoiets of soft vs hard (ware) of analoog vs digitaal.

Maar effe weer on-topic. Die anti-hangover douchegel die werkt zoiezo niet. Gewoon veel water drinken voordat je gaat slapen en 's morgens lekker douchen, wat vruchtensappen drinken en ook gewoon eten (dat vergeten mensen ook wel eens).

Origineel geplaatst door cyan_circle
echt zielig vind ik die mannen die in de trein 1 halve liter drinken, want die mensen snap ik gewoon niet.
ik bedoel... van een halve liter word je noch aangeschoten laat staan dronken. en als je het voor de smaak doet ga je niet in een volle coupé uit een blik zitten drinken.
Ik snap niet dat mensen zich daaraan storen.

Mensen mogen wel een sigaret opsteken, een blikje 7up en een snicker eten, maar geen pils. Ik snap dat niet. Ik heb overgins een hekel aan oneven aantallen, dus mij zul je niet snel met 1 halve liter vinden.

Verder is een hele goede remedie tegen een kater: DrPepper!

Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Ik snap niet dat mensen zich daaraan storen.

Mensen mogen wel een sigaret opsteken, een blikje 7up en een snicker eten, maar geen pils. Ik snap dat niet. Ik heb overgins een hekel aan oneven aantallen, dus mij zul je niet snel met 1 halve liter vinden.

Helemaal mee eens ..

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back