Progressive Rock - "Beyond The Fringe" (Propellerhead Reason)

tyberium

Ingeburgerd
Hieronder een track waar ik mij de afgelopen tijd mee bezig heb gehouden. Contrast in muziek is een onderdeel die mij interesseert. Mijn onderstaand muziekstuk wilde ik eens proberen of mij het ook lukt om melodisch gitaar spel te combineren met wat zwaarder geschut. Door er een koor, blazers en wat effectjes door te mengen is het na mijn idee best leuk gelukt.

Ik hoor graag wat jullie er van vinden.

Geinig trackje. Ik vind het knap hoe je die gitaarsounds zo uit Reason weet te peuren. Vooral dat eerste stuk vind ik tof. De wending op ongeveer anderhalve minuut is ook cool. Mix lijkt hier wel een beetje dof (ook op 1080), maar dat komt wellicht ook door YT.

Hi. Leuk dat je 'm geluisterd hebt. Vanaf versie 6.5 kun je echt veel leuke dingen doen met gitaar simulatie. Op m'n site staat het een en ander uitgelegd.

De mix is inderdaad wat teveel in de mid-range. Ik ben niet zo'n geweldige mixer :)
Ik heb op een gegeven moment iets van 15-20 sporen tegelijk lopen. Wat een werk om dat allemaal een plekje te geven :)

Wellicht laat ik 'm nog een keer mixen/masteren door een profi.

Laatst gewijzigd:
Ja, lekker zeg! Ik houd wel van die symfonische stukken. Mooi ook hoe je met stijlen aan het rommelen bent geweest. Prima resultaat, mooi gevarieerde track.

Die mix moet je lekker zelf gaan doen. Mooi leerproces.

Back