Waar moet ik beginnen? Drummen + samples

search64

Ouwe rot
Hoi ik ben nieuw hier en een leek op het gebied van synths. Ik ben een drummer en ik wil graag wat electronica aan mijn setup toevoegen in de vorm van een sampler/sequencer. Aanvankelijk heb ik veel naar de Electribe ES-1 gekeken, maar die leek me niet precies wat ik zocht. Via een losse sampler en sequencer ben ik bij de MPC serie uitgekomen, waarna me werd aangeraden te wachten op de nieuwe MPC1000 die binnenkort uitkomt. Zijn er nog meer dingen waar ik naar zou moeten kijken? Ik zoek dus iets waarmee ik in realtime samples kan spelen via drumtriggers, waarmee ik sequences kan maken die ik dmv een footswitch kan afspelen (bij het drummen heb ik mijn handen namelijk vol) maar waarmee ik ook als ik niet optreedt muziek kan maken. De Roland SPD-S is natuurlijk een mooie sampler voor drummers, maar daar zit weer geen sequencer in. Verder zou het makkelijk zijn als ik de samples op de computer kan bewerken en weer terugzetten.

Volgens mij hebben die digitale dumstellen van Roland en Yamaha ook een sequencer ingebouwd? Je zou dus zo'n module plus enkel pads kunnen gebruiken? (Ik heb hier weinig verstand van, hoor ;))

Wat ik wel weet is dat forumlid Kokos drummer is (geweest) en veel met een MPC doet. Ik zou inderdaad zeker die nieuwe MPC testen als ik jou was.

Het nadeel van die electronische drumstellen is dat je er niet mee kan samplen en dat het erg dedicated voor drums is. Ik wil het gebruiken bij het drummen maar ook om er "gewoon" muziek mee te maken.

mpc plus een triggermodule is volgens mij ongeveer wat je zoekt. Integratie van mpc en computer niet naadloos. Je kunt altijd je samples in je pc bewerken en vervolgens via een zip of disketten in je mpc laden. Je kunt hem echter niet rechtsreeks aan je computer hangen. De nog te verschijnen mpc1000 is als ik het goed begrepen heb wel via usb aan je pc te hangen. Overigens ook nog welkom hierzo! :biertje:

You've got to have de MPC...dude... :dj: