Waar moet ik beginnen? Drummen + samples

search64

Ouwe rot
Hoi ik ben nieuw hier en een leek op het gebied van synths. Ik ben een drummer en ik wil graag wat electronica aan mijn setup toevoegen in de vorm van een sampler/sequencer. Aanvankelijk heb ik veel naar de Electribe ES-1 gekeken, maar die leek me niet precies wat ik zocht. Via een losse sampler en sequencer ben ik bij de MPC serie uitgekomen, waarna me werd aangeraden te wachten op de nieuwe MPC1000 die binnenkort uitkomt. Zijn er nog meer dingen waar ik naar zou moeten kijken? Ik zoek dus iets waarmee ik in realtime samples kan spelen via drumtriggers, waarmee ik sequences kan maken die ik dmv een footswitch kan afspelen (bij het drummen heb ik mijn handen namelijk vol) maar waarmee ik ook als ik niet optreedt muziek kan maken. De Roland SPD-S is natuurlijk een mooie sampler voor drummers, maar daar zit weer geen sequencer in. Verder zou het makkelijk zijn als ik de samples op de computer kan bewerken en weer terugzetten.

Volgens mij hebben die digitale dumstellen van Roland en Yamaha ook een sequencer ingebouwd? Je zou dus zo'n module plus enkel pads kunnen gebruiken? (Ik heb hier weinig verstand van, hoor ;))

Wat ik wel weet is dat forumlid Kokos drummer is (geweest) en veel met een MPC doet. Ik zou inderdaad zeker die nieuwe MPC testen als ik jou was.

Het nadeel van die electronische drumstellen is dat je er niet mee kan samplen en dat het erg dedicated voor drums is. Ik wil het gebruiken bij het drummen maar ook om er "gewoon" muziek mee te maken.

mpc plus een triggermodule is volgens mij ongeveer wat je zoekt. Integratie van mpc en computer niet naadloos. Je kunt altijd je samples in je pc bewerken en vervolgens via een zip of disketten in je mpc laden. Je kunt hem echter niet rechtsreeks aan je computer hangen. De nog te verschijnen mpc1000 is als ik het goed begrepen heb wel via usb aan je pc te hangen. Overigens ook nog welkom hierzo! :biertje:

You've got to have de MPC...dude... :dj:

Check ff de belangrijke verschillen tussen de 2000(XL) en de 1000...

En dan naar wat jij belangrijke functies vind en dan natuurlijk de prijs (tenzij dat geen enkel probleem is..)

Succes ermee...

:biertje:

Volgens mij heb je zowel een MPC als een Roland SPD (o.i.d.) nodig. De SPD gebruik je dan op samples uit de MPC te triggeren.

Ik weet alleen niet hoe het gaat met het starten van een loop d.m.v. een footswitch.

En wat nog mooier zou zijn, is losse pads. Dan ben je wat flexibeler met de opstelling, want met de SPD heb je natuurlijk 6 pads op 1 plek. Maar ja, das een kleinigheidje.

Vorige week bij een roland avondje een demo gezien van de SPD-S, is toch wel een hele mooie bak, voordeel is ook datie via smartcard werkt, dus geen gezeik met scsi harddisks ofzo. Samples kun je vervolgens weer bewerken op je PC. Een sequencer hoeft niet zo´n probleem te zijn toch? Misschien een 2dehands synthje ernaast met goeie sequencer of laptopje?

Wat zijn nou de grootste nadelen van een MPC2000xl?

En hoeveel zou een 2000xl met 32 mb en interne zipdrive kosten ongeveer?

nadelen: ? ik denk de vele graafmenu's maar daar raak je denk ik wel gewend aan.
hoeveel het zou kosten weet ik niet.

Stel dat een MPC2000Xl (met 32mb en interne zip) ongeveer 800 euro kost, zijn er dan alternatieven die even goed zijn, misschien met een losse sampler en een losse sequencer?

dat zou ik niet weten,
moet je ff verder vragen op het forum
die weten er meer vanaf dan ik.:)

Electronisch drummen

Electronisch drummen

De oplossing voor mensen die electronisch willen drummen heet DDRUM. Er is geen beter alternatief.
Naast het feit dat ik nergens anders de geluidskwaliteit terugvind van de DDRUM, hebben ze ook nog eens de beste drumpads.
Naar keuze verder aan te vullen met een sampler, sequenser...

Ik weet het maar ik zoek geen electronisch drumstel maar een uitbreiding van mijn instrumentarium waarmee ik meer kan dan alleen drummen.

Hoi

Ik denk dat je voor die SPD-s moet gaan. Samples en loops op je PC maken en in dat ding sleuren en triggeren.

een MPC 1000 zou ook helemaal te gek zijn, maar dan moet je toch ook weer iets hebben om te triggeren.

Ideaal is dus een MPC 1000 MET een spd-s. Voor nu zou ik met de SPD-s beginnen.

Succes

Een spd-s en een MPC1000 is een beetje dubbelop, dan heb ik twee samplers. Aan een MPC kan ik net zo goed triggerpads hangen zonder samplemogelijkheid, toch? Het voordeel van twee samplers ontgaat me dan een beetje. Bovendien kun je sequences ook met een footswitch starten, en wat kosten die nou helemaal. Een spd-s gaat voor 600 euro of zo.

tja.
Aan een MPC moet je dan eerst een triggermodule (d4 ofzo) hangen, voordat je de pads kunt aansturen. Pads er rechtstreeks in gaat niet.
Daarom adviseerde ik ook de SPD-s want die is triggermodule en sampler ineen. Maar hij is dan weer geen sequencer zoals de MPC 1000.
Dus eerst beginnen met de spd en dan eventueel ooit een MPC?

Uhm, correct me if I'm wrong; Een Akai S2000 icm een Akai ASQ-10 samen komt toch op hetzelfde neer als een MPC-2000 (maar dan met de MPC-60 sequencer) of zit ik nou helemaal verkeerd te denken? Maar dan voor 1/10e van de prijs van een mpc-2000.........

Back