Als je maar moed hebt en zo...

Dr van Lansberg

Gepokt en gemazeld
Waarde luisteraar,

Gevoelsmatig is het al weer een hele tijd terug dat ik een track gepost hebt. Ik ben blij dat ie er vandaag uit is. Het voelde een beetje als... ach, verzint u het zelf maar.

De opzet stond al geruime tijd in mijn lijstje en per toeval kwam ik hem vandaag weer tegen. Genoeg inspiratie om hem af te ronden. De vocals komen deze keer van Roseerin, nooit van gehoord. Het trackje is een beetje een vreemd trackje geworden. Ik heb me redelijk bewust niet gehouden aan de regeltjes voor een goede opbouw. Had ik geen zin in.

Het liedje gaat over moed en zo. Verder niet zo gek vele te melden anders dan dat ik met koortjes aan het stoeien ben geweest.

Nieuwsgierig als altijd, vraag ik naar uw geschreven bijdrage. Wat is in orde, wat kan beter?

Hartelijk dank en weesch gegroet.

Laatst gewijzigd:
Over het geheel genomen vind ik 'm best tof. Ik vind de opbouw overigens prima te snaaien.

De afwisseling in de drums vind ik een sterk punt. De vocal daarentegen vind ik maar niks. Vooral in het eerste deel zijn de accenten wat raar gelegd, lijkt het.

Het meer trancy deel voor de break, en de break zelf vind ik het tofst. Jammer dat er in de voortgang geen bas zit.

Bobski is back :okdan: Dikke track, meteen maar even ge-favoriet op de cloud, vocaal is soms een beetje raar en soms ook weer heel dik in het nummer.... binnenkort even op de huisset afspelen.

Een van je betere, zo niet je beste nummer vindt qua compo en mix.

Leuk leuk leukerdeleuk (dat mag ik zeggen)

Wow lekker :okdan: ! fijne sfeer, afwisseling in de drums houdt het steeds interessant. Vocal vind ik vooral in het begin echt niks (vals). De rare timing vind ik dan wel weer tof.
Qua opbouw kan ik eigenlijk alleen verzinnen (lees:onzedige handeling met mieren) dat de overgang naar het trancy gedeelte wat vloeiender kan, nu is het 1 leitoon van de bas en hup! 4 on the floor (even heel kort door de bocht he). Verderop heb je bijvoorbeeld wat fills en fx die een nieuw gedeelte aankondigen, dat is tof en luister logisch als je begrijpt wat ik bedoel. Maar nogmaals dit is wel een erg detail hoor...ik vind t erg goed gedaan!

Over het geheel genomen vind ik 'm best tof. Ik vind de opbouw overigens prima te snaaien.

De afwisseling in de drums vind ik een sterk punt. De vocal daarentegen vind ik maar niks. Vooral in het eerste deel zijn de accenten wat raar gelegd, lijkt het.

Het meer trancy deel voor de break, en de break zelf vind ik het tofst. Jammer dat er in de voortgang geen bas zit.

Dank voor het luisteren Stupide! Haha, ja die vocal is lekker off tune he :D. Eerlijk gezegd vond ik dat nou juist het mooie ervan. Heel erg los ingezongen op maat en tune. Ik moest hem wel meerdere keren beluisteren voordat ik de schoonheid er in hoorde.

Bobski is back :okdan: Dikke track, meteen maar even ge-favoriet op de cloud, vocaal is soms een beetje raar en soms ook weer heel dik in het nummer.... binnenkort even op de huisset afspelen.

Een van je betere, zo niet je beste nummer vindt qua compo en mix.

Leuk leuk leukerdeleuk (dat mag ik zeggen)

Dank Daan! Ik zag de fav idd al voorbij komen in de wolk. Die vocal maakt (of breekt, hoe je het ziet) de track wel inderdaad. Zoals ik tegen Stupide al zei, ik vond hem steeds mooier worden naarmate ik hem vaker beluisterde.

Hoe dan ook, ik ben best happy met het resultaat.

Wow lekker :okdan: ! fijne sfeer, afwisseling in de drums houdt het steeds interessant. Vocal vind ik vooral in het begin echt niks (vals). De rare timing vind ik dan wel weer tof.
Qua opbouw kan ik eigenlijk alleen verzinnen (lees:onzedige handeling met mieren) dat de overgang naar het trancy gedeelte wat vloeiender kan, nu is het 1 leitoon van de bas en hup! 4 on the floor (even heel kort door de bocht he). Verderop heb je bijvoorbeeld wat fills en fx die een nieuw gedeelte aankondigen, dat is tof en luister logisch als je begrijpt wat ik bedoel. Maar nogmaals dit is wel een erg detail hoor...ik vind t erg goed gedaan!

Haha, die vocal is inderdaad hartstikke vals. Gaaf he! :D.

Ik snap je punt over de overgang naar het 4x4 stuk wel. Omdat de kick weinig prominent is, vond ik het eigenlijk wel kunnen zoals het nu is. Maar je hebt me wel aan het denken gezet. Ik ga er vandaag eens een beetje mee stoeien. Kijken of ik het beter kan inleiden dan ik nu heb gedaan.

Dank voor je feedback en je complimenten man!

:halleluja

Het is alweer een tijd geleden dat ik op dit forum actief was maar wat is dit weer lekkere binnenkomer. Direct een nieuwe van Lmasberg voor je kiezen en wat voor 1! Ik het er ech van genoten! Waar ik meestal vind dat je nummers een beetje doorkabbelen zit hier echt een kop en staart aan.

De vocals zijn niet helemaal mijn ding. Het ene moment denk ik, ja lekker en daarna gaan ze me weer tegenstaan.

Er zit lekker wat stereo is de track, erg lekker maar vind het op het begin, wanneer de vocals erin komen storend. Het begint namelijk best rustig en dan is dat plotselinge gepan erg onrustig voor mijn oren.

Maar zoals gezegt, echt een hele lekkere track!

Als ik dat bij mijn eigen nummers doe merk ik dat mijn beoordelingsvermogen er ernstig op achteruit gaat. 8)

Haha, tja, dat herken ik ook wel weer. Maar toen ik slechts naar de acapella luisterde, begon ik later pas te snappen (of eigenlijk te realiseren hoe ik hem zou kunnen gebruiken). Nou ja, missie wellicht niet 100% geslaagd :D.

Het is alweer een tijd geleden dat ik op dit forum actief was maar wat is dit weer lekkere binnenkomer. Direct een nieuwe van Lmasberg voor je kiezen en wat voor 1! Ik het er ech van genoten! Waar ik meestal vind dat je nummers een beetje doorkabbelen zit hier echt een kop en staart aan.

De vocals zijn niet helemaal mijn ding. Het ene moment denk ik, ja lekker en daarna gaan ze me weer tegenstaan.

Er zit lekker wat stereo is de track, erg lekker maar vind het op het begin, wanneer de vocals erin komen storend. Het begint namelijk best rustig en dan is dat plotselinge gepan erg onrustig voor mijn oren.

Maar zoals gezegt, echt een hele lekkere track!

Heerlijke comment deze! Ik ga hem uitprinten en boven mijn bed hangen :D. Die vocal is heel duidelijk een smaak kwestie als ik de comments zo teruglees. Dat pannen was een kwestie van links en rechts een tikkie verschuiven. Ik vind het contrast tussen de gladde muziek en de vals en slecht getimede zang juist wel prettig. Het was nèt die sfeer waarnaar ik op zoek was.

Maar heel gaaf dat je de rest zo kunt waarderen. Daar word ik echt blij van :). Dank voor het luisteren Dr en je feedback! :okdan:

Fijne track :)

Hoe zit dat nou met de zanger(-es)? Roseerin en je hebt er nooit van gehoord. Pluk je die ergens van het internet of hoe moet ik dat zien :D

Yep. Eigenlijk net als met m'n exen. Zelfde principe. Voor de vocals ga ik altijd naar www.looperman.com. Daar vind je soms pareltjes en soms bagger en soms iets er tussenin. Gelukkig vinden veel mensen deze vocal bagger, dus wordt ie ook weinig gedownload en gebruikt.

Zoek op SC maar eens op Patricia Edwards bijvoorbeeld. Zij heeft echt een gouden strot en haar acapella's worden dan ook erg veel gebruikt. Interessant om te horen wat mensen er allemaal van maken of hoe ze het gebruiken in hun eigen muziek. Best inspirerend.

Back