Het kan met 2 dingen te maken hebben dat het me niet lukt;
Ik heb een gekopieerde versie van sounddiver, dus wellicht dat er een blokkeringsmachanisme werkzaam is (al geeft ie daar niets over aan), en daarnaast heb ik gewoon de ballen verstand van midi. Aan de handleiding die veeeeeeeeeeeeel te uitgebreid is durf ik al niet eens te beginnen. En de dingen die ik gelezen heb , klinkt als acacadabra voor moi (en ook voor een vriend die notabene systeembeheerder van beroep). Ik vrees dat sounddiver gewoon te ingewikkeld is voor Midi- leken.
Anyway, ik heb de Korg MS 2000 R als synth; die staat ook gewoon in de sounddiver lijst, en ook gebruik ik de midi interface op de juiste manier.
Het probleem begint echter al bij de Korg MS 2000 handleiding die aangeeft dat bij midi dumps, de global midi kanalen op hetzelfde nummer gezet moeten worden. Maar hoe je dat doet staat er dus weer niet bij...
Ik heb gewoon geen ervaring met werken met midi (en ook mijn computervrienden niet, die houden zich niiet bezig met muziek) en derhalve kom je al snel in de problemen blijkt nu...
Ik denk dat ik het beste een x iemand voor een schappelijk prijsje in moet huren om me even wegwijs te maken in midi land, zodat ik met eigen ogen kan zien hoe of wat...