Hoe kom ik van iLok af

MstrFX

B T N!
Ik heb af en toe gezeur met mn ilok. Nu ik ook wil minderen vraag ik me het volgende af.

1. Is het verstandig om je hele account te verkopen?
2. Zijn sommige plugin's met ilok ook zonder ilok te draaien?
3. Heeft iemand hier ervaring mee?
4. Mijn huidige ilok heeft een email adres wat ik al heeeel lang niet meer heb of toegang tot heb.

Mijn huidige ilok heeft een email adres wat ik al heeeel lang niet meer heb of toegang tot heb.
Da's niet leuk. Kun je ze dan überhaupt verkopen als je er zelf niet meer bij kan? je zal ze daar toch moeten deactiveren lijkt me. Of het misschien via de plugin aanbieders zelf oplossen? :erm:

Ik weet natuurlijk niet welke plugins je hebt die via iLok beveiligd zijn, maar voor veel mix plugins zijn ongetwijfeld alternatieven te vinden van andere aanbieders. Fairchild of FET compressors bijvoorbeeld, die vind je overal, of bepaalde EQs of types reverbs. Betekent wel dat je er opnieuw een klein beetje geld tegenaan moet gooien. Maar aangezien je ook wil minderen en alles met iLok straks kwijt bent valt dat wellicht mee. En, als je eerst je iLok plugins weet door te verkopen, valt de fianciële schade wellicht ook wel mee.

ps: Zelf ben ik ook niet zo’n fan ervan, maar in het verleden door aantrekkelijke aanbiedingen toch sporadisch ervoor gezwicht. Meh :erm:

Hi @Dorian Urac dank voor je reactie, ja ik moet uiteraard even voor gaan zitten, maar die applicatie vind ik ook niet heel handig werken, soms
dag delay ook.
Misschien moet ik mijn hele ilok accout gewoon te koop zetten kijken wat er gebeurt. Kan me iets herinneren dat transfer fee omlaag gaat bij hoe meer er over gaan maar heb er al jaren niet meer naar gekeken.

Ok, heb dit maar even gedaan. Geen geduld voor. Zie wel wat er nog werkt en niet :D

Screenshot 2026-09-27 at 18.28.21.png

4. Mijn huidige ilok heeft een email adres wat ik al heeeel lang niet meer heb of toegang tot heb.
Misschien moet ik mijn hele ilok accout gewoon te koop zetten kijken wat er gebeurt. Kan me iets herinneren dat transfer fee omlaag gaat bij hoe meer er over gaan maar heb er al jaren niet meer naar gekeken.
Hoe wil je dit account dan te koop aanbieden? Als je geen toegang meer hebt of niet kunt inloggen?

Hoe wil je dit account dan te koop aanbieden? Als je geen toegang meer hebt of niet kunt inloggen?
Ja zie post hierboven, gedoe waarschijnlijk.

edit. Ik heb ooit wel mn nieuwe email kunnen wijzigen maar mn account bleef op oude staan. Dus kon wel inloggen.

user id is anders dan je ilok account, die blijft fixed op ooit ingegeven aanmaak account. Ergens snap ik dat wel om verwarring te voorkomen.

Back