Vanavond en donderdag: thuisblijven. Kraftwerk en...

klinkske

boeketje voor de vrouw
Die docu was gisteravond op Canvas. Maar je hebt niks gemist: erg oppervlakkig, en weer volgens het huidige standaardformat voor muziekdocumentaires: talking heads die elk album baanbrekend noemen, veel te weinig en veel te korte muziekfragmenten. Je vraagt je af of die documentaires allemaal in dezelfde fabriek in elkaar worden geplempt. Wat een bagger.

Wat ik bij zoiets verwacht: veel muziek, veel historische beelden, sociale context, dieper ingaan op apparatuur, composities. Die docu over Bob Marley, een paar maanden geleden, was een positieve uitzondering.

Ok dan kijk ik uit naar donderdag: stu bru...
Was destijds legendarisch radio programma waar je muziek kon horen die nog niet te koop was.
En de eerste muziekjes van Sven Van Hees. :)

Mijn vrouw kwam me uit de studio halen vanwege deze docu. Wel uitgekeken maar niet zo boeiend. Weinig mensen aan het woord en die verkochten idd alleen maar ophemelende berichten. Alleen Derrick May wist zijn betoog ook nog een beetje te onderbouwen.
Verder weinig diepgang en jammer genoeg weinig oude beelden uit het begin,, bijv in de studio, hier hoopte ik wel op. Volgens de huisfotograaf zijn ze nogal mediaschuw geweest dus die beelden zullen er wel niet of nauwelijks zijn.

Ook erg jammer dat ze bijna alleen beelden van de meest actuele optredens lieten zien.

Gek, ookal was die volgens iemand gisteren, mijn digibox heeft die docu van kraftwerk vandaag wel degelijk opgenomen. Zenden ze nu al meerdere dagen t zelfde uit?

Back