MPC 4000 probleem

retketek

Ingeburgerd
Hoi,

Ik heb enkele dagen geleden een mpc 4000 aangeschaft, maar deze wilt maar niet meewerken.
Ik kan de samples afspelen via audition en via de sample list, maar een samples toewijzen aan een pad en daarna deze sample laten afspelen op de voorgeprogrammeerde sequence lijkt me echt niet te lukken.

Heb al talloze filmpjes gekeken, maar ben er niets wijzer uit geworden.

Misschien kan iemand van jullie me helpen, is waarschijnlijk gewoon een domme instelling die ik over het hoofd zie?

Groeten

Ik zit nu niet achter een mpc maar uit mijn hoofd:
Ga naar Program, daarna naar zone, en tap een bepaalde pad aan. Nu is de keyzone, behorend bij die pad automatisch geselecteerd. In de zone pagina kan je nu door de geladen samples scrollen en er dus eentje selecteren.

idd, een domme instelling - maar het reference manual is hier (eveneens) niet duidelijk in
je leest best de getting started manual die alles eerst eens duidelijk expliceert
kort : je selecteert samples, stopt die in een program met bijhorende keymap (spread over het toestenbord) of 1/1 indien het een DRUMprogram gaat, steek het program in een MULTI (bekijk het als het soft equivalent van een mixer met op elke schuif een program) en vergewis je dat in de track van de (voor)geprammeerde sequence het programma geselecteerd is dat je zonet gemaakt hebt (in de OUT assignatie)

voor de handleiding kijk hier : http://www.forat.com/Downloads/MPC4000_E.zip

groetjes,

j

bedankt voor jullie hulp er begint schot in de zaak te komen ik begin het systeem eindelijk te verstaan :D

Back