D-50 M-512E probleempje

XV88

Stamgast
Ik heb een D-50 en een M-512E memory card maar ik krijg het nog niet werkend.

Als ik de kaart in de D-50 stop en dan op 'Card' drukt staat er 'Illegal card' in het display. Druk ik op 'Transfer data' en vervolgens op 'INT->CARD' dan staat er heel even 'Illegal card' en vervolgens vraagt hij of ik de data toch wil kopiëren (dit is ook exact hoe het in de handleiding staat overigens). Als ik dan selecteer dat hij alles moet kopiëren staat er heel even 'Sending...' en na 1 of 2 seconde 'Verify error'.

Moet de kaart eerst geformatteerd / geïnitialiseerd worden? Ik kan het in de handleiding en servicemanual niet vinden. Ook op google word ik niks wijzer.

Kan de batterij van de kaart leeg zijn?? Ik heb overigens ook een PN-D50-00 ROM card met de presets en die werkt prima in de D-50.

Opnieuw initializeren eerst, als je zeker weet dat er niet van een andere synth nog belangerijke data op staat. Werkt dit niet probeer dan de batterij eens te vervangen en dan weer opnieuw initializeren ?

Ik heb twee van deze kaartjes en ik heb ze gisteren beide in een JV-80 gestopt. Deze heeft een testmode waarmee je ook de memory card kan testen. Bij eentje gaf hij aan "battery low' en bij de andere gaf hij helemaal niks aan. Bij een voltage check in de JV-80 gaf de ene 2,4 volt aan en de andere 0 volt. Het viel me toen op dat als ik die laatste kaart eruit trok er even 2,5 volt stond. Als ik die kaart er in stop en hem vervolgens 1mm terug trek blijft er 2,5 volt staan. Toen beide kaarten voorzien van een verse cr2016 batterij en getest in de D-50. De eerste deed het gelijk goed en de tweede ook als ik hem 1mm terug trek.. ik zal eens proberen de contacten van de tweede kaart schoon te maken :okdan:

Back