Logic Pro 9 Probleem

Ruben13

Stamgast
Hallo Mensen,

ik heb reeds logic pro 9 gekocht. Echter werkt het nog niet hellemaal lekker.
Soms reageert de software heel laat of blijft haperen voor een tijdje, maar loopt nooit helemaal vast. Iemand enig idee wat het probleem kan zijn?

beeld alleen. soms wil ik zegmaar op stop drukken, maar dan blijft de muziek doorspelen voor een bepaald tijd.

Kan te maken hebben met je instellingen in preferences m.b.t. je audiobuffr.

Wat ook kan is wanneer je veel plugins op je stereo output hebt staan. Al staan ze uit, het kan een hele berg latency geven.

Gr. Tom

Bekend probleem met Logic 9.

Update sowieso even tot de laatste versie 9.1.8.
Voor de rest is het bekend dat Logic 9 erg slecht met de CPU omgaat. Als je een oudere Xeon CPU hebt, dan heb je nu eenmaal dit soort problemen. Ze zijn wel deels op te lossen. Zet je buffersize niet te laag.
Sylenth1 zorgt erg vaak voor dit soort ellende in Logic 9.

De beste oplossing die ik tot nu toe heb gevonden is Logic 9 in 64-bit draaien (google ff hoe je dat moet doen). Dan draaien alle 32-bit plugins via een bridge. Die is niet echt stabiel, maar je Logic zelf draait in ieder geval wel stukken soepeler.

Verder kun je nog wat met de settings in Logic 9 spelen, zoals:
- Processing Threads op 4 of 2 zetten i.p.v. automatic
- Process Buffer Range op Large zetten.

Verder schijnt Logic 9 ook minder goed te werken op OSX nieuwer dan 10.6 (Snow Leopard).
Als je bijvoorbeeld 10.10 draait (Yosimite), dan is het aan te raden Logic X te draaien en niet Logic 9.

Succes!!!

Ok, nog één tip dan... :)

Maak tijdens het werken in een project een audio-spoor aan.
Selecteer dat spoor tijdens het afspelen van je project.
Op deze manier zorg je voor een gelijke verdeling van de plugins over de cores van je CPU en hapert Logic een stuk minder.

Dat met dat audiospoor werkt omdat Logic speciale 'low latency'-mode actief maakt voor het geselecteerde channel. Op het moment dat je actieve track vol zit met plugins pak je daar een extra harde CPU-hit op. Een 'lege' track actief maken voorkomt dat.

Dat met dat audiospoor werkt omdat Logic speciale 'low latency'-mode actief maakt voor het geselecteerde channel. Op het moment dat je actieve track vol zit met plugins pak je daar een extra harde CPU-hit op. Een 'lege' track actief maken voorkomt dat.

Idd....superhandig maar soms wil je dat je het uit kon zetten. Ik maak altijd een externe miditrack aan....knopje zou handiger zijn :D

Er bestaat toch een knop "low latency mode" ? Onderin het scherm, links van de cycle knop..
of doet die niet hetzelfde..

Het werkt bij mij wel in ieder geval als beeld en audio niet gelijk lopen.

Er bestaat toch een knop "low latency mode" ? Onderin het scherm, links van de cycle knop..
of doet die niet hetzelfde..

Die doet niet hetzelfde.
De know low latency mode zorgt ervoor dat alle plugins die latency compensatie gebruiken in je project uitgeschakeld worden op het moment dat deze knop geactiveerd wordt.

Ik had dit toevallig gelezen op de site van apple, hopelijk zal dit je helpen.

Logic Pro 9 running issues - Yosemite?

TO EVERYONE HERE. Sorry for the previous comment! I UPDATED MY WAVES PLUGINS with a simple file that can be downloaded of their site http://www.waves.com/osx-yosemite I didn't even have to reinstall them. I only had to run a file from them that took all of a few seconds. Just like that Logic pro 9 works just well again! I now have ProX as well and it runs just fine! Sorry to all for my impatiens that led me to say that the problem was Logic. If you are having these problems, it is 3rd party plugins that are not updated to run on yosemite.

Die doet niet hetzelfde.
De know low latency mode zorgt ervoor dat alle plugins die latency compensatie gebruiken in je project uitgeschakeld worden op het moment dat deze knop geactiveerd wordt.

ah thanks... Dat wist ik niet.

Back