Muziek uitbrengen

djsijron

Nieuwkomer
Hallo Allemaal,

Heb je een KVK nodig om muziek te laten uitbrengen bij een dergelijke platen maatschappij?

Alvast Bedankt.

mvg

Steve

Een dergelijke platenmaatschappij?
Je bedoelt CD's danwel vinyl uitbrengen die zij dan voor je gaan marketen en distribueren? Daar moeten zij brood in zien en anders doen ze het niet.
Of wil je gewoon iets in eigen beheer gaan uitbrengen? Dan komt er geen platenmaatschappij aan te pas en moet je alles zelf regelen. Maar dan komt het uiteraard nooit in de winkel te liggen. Misschien dat Bandcamp iets voor je is?
www.bandcamp.com

Of wil je gewoon iets in eigen beheer gaan uitbrengen? Dan komt er geen platenmaatschappij aan te pas en moet je alles zelf regelen. Maar dan komt het uiteraard nooit in de winkel te liggen.

Waarom komt het dan uiteraard nooit in de winkel te liggen?
Je kan gewoon je platen verkopen aan distributiemensen, zelfs direct aan winkels.
Als je niet weet hoe het werkt kan je beter niet posten.

Ja, jouw post voegde veel toe. Alsof je er bent met het laten persen van vinyl of CD's. Dat is nog geen "uitbrengen".
Natuurlijk kan iedereen platen of CD's laten persen als hij/zij daar geld voor heeft. Maar daarmee ben je er nog niet.
Sommige winkels kopen misschien wat in via een particulier maar verwacht niet dat bv een Mediamarkt je platen gaat kopen. En distributiemaatschappijen kopen ook niet zomaar alles wat ze aangeboden krijgen. Bands gaan niet voor niks bij een label. Dat is om al het gedoe van promotie, distributie en productie aan anderen over te laten.
Maar goed, ik zal m'n mond houden.

Ja, jouw post voegde veel toe. Alsof je er bent met het laten persen van vinyl of CD's. Dat is nog geen "uitbrengen".
Natuurlijk kan iedereen platen of CD's laten persen als hij/zij daar geld voor heeft. Maar daarmee ben je er nog niet.
Sommige winkels kopen misschien wat in via een particulier maar verwacht niet dat bv een Mediamarkt je platen gaat kopen. En distributiemaatschappijen kopen ook niet zomaar alles wat ze aangeboden krijgen. Bands gaan niet voor niks bij een label. Dat is om al het gedoe van promotie, distributie en productie aan anderen over te laten.
Maar goed, ik zal m'n mond houden.

Mediamarkt.......wat wil je nou serieus dat iemand daar van zegt:)
Weet je wat het is, een label perst ook niet alles wat ze aangeboden krijgen, net zoals een distributie niet alles inkoopt wat er is. Redelijk vanzelfsprekend hoor.
Met goede muziek kom je ergens.
Je kan van te voren ook audio opsturen naar wat distributie kanalen om te vragen in welke aantallen ze interesse zouden hebben als je het perst. Normaliter krijg je per plaat tussen de 3,20 en 4,00 euro. Als je direct aan een winkel verkoopt kan je rekenen op 5 euro. Alles daaronder wordt je afgezet.

Je plaat goed laten masters en snijden is wellicht een investering, maar betaald zichzelf terug. Als je vragen hebt kan je mij een pm sturen.\\

grtzzzRb

Oh ja dat klopt allemaal hoor. Ik vond het alleen een beetje raar dat je tegen me zei dat ik beter niet kon posten als ik niet wist hoe het werkte terwijl je zelf ook alleen maar een prijslijst van een perser postte.
Ik denk dat we beide met onze voorgaande posts meer duidelijk hebben gemaakt dan met de posts daarvoor.
Het komt er op neer dat er nogal wat bij komt kijken. En wat betreft KvK, dat is niet nodig. Wel moet hij z'n verdiensten opgeven bij de belasting.

.... maar verwacht niet dat bv een Mediamarkt je platen gaat kopen.
In het algemeen komt dance pas in de Mediamarkt te liggen als de track op een verzamel of mix cd terecht is gekomen die dan weer door een gehypte dj in elkaar is geflanst.

Succes met je release Steve! :okdan:

Back