Leuke DIY kit

XV88

Stamgast
Ik ben op zoek naar leuke drumcomputer kit om zelf te bouwen. Liefst een 808 of 909 kloon zoals een Yocto. Ik wil graag een tabletop device en geen rackmount. Ik heb afgelopen weekend een beetje zitten googlen maar het lijkt er op dat alles uitverkocht / al lang niet meer te koop is. Weet iemand of er ergens in Europa zoiets te koop is momenteel? 8D

De Miami 808 is ook tof.. alleen niet als kit te krijgen? Kost ook 880 euro + shipping.. :(

Las net dat de Yocto in april weer gekocht kan worden inclusief een mooiere behuizing :-)

http://delptronics.com/ldb1.php

Das een leuke kleine simpele. Ik heb in de mijne wel een 808 kick en snare ingebouwd want de geluiden die er standaard uitkomen doen iets te veel denken aan de ritmebegeleiding van HELE OUDE orgels.

Net ff het YouTube filmpje bekeken. Wat een cheesy geluid zeg :P Het hele ding is ook niks meer dan een printje van 10x10cm met een handvol onderdelen erop. Volgens mij soldeer je dat binnen een half uur in elkaar. T moet wel een uitdaging blijven hè :P

kijk is:

The Clap set includes 6 items:

Metalphoto 2 colour Aluminium Panel
PCB set (3 boards)
Two 4006 IC Chips
All long pin female headers required
ON-OFF-ON Toggle Switch
ON-ON Toggle Switch
All other parts to be sourced by customer – Clap BOM and build notes here

REMEMBER, DON’T BUY THE TOGGLE SWITCHES AGAIN IN THE MOUSER BOM!

The Bassdrum set includes 4 items:

PCB set (2 boards)
All Vactrols required
All other parts to be sourced by customer – Bassdrum Mouser BOM and build notes here

The Hihats set includes 6 items:

PCB set (3 boards)
All Vactrols required
ON-OFF-ON Toggle Switch
ON-ON Toggle Switch
All other parts to be sourced by customer – Hi-Hat BOM and build notes here

http://www.thonk.co.uk/shop/hexinverter-mutant-drums/

als je dan op BOM and build notes here klikt en naar beneden scrolt en op mouser cart klikt heb je gelijk je hele winkel mand vol met weerstandjes enz. wat je nog meer nodig hebt om er een complete set van te maken!

Ik heb ook veel gelezen over de 9090 / tniner. Is deze nu alleen als rackmount 9090 te koop of kan je hem ook als kit in deze behuizing krijgen??:

183301_10151180168638703_2007008896_n.jpg

Het wordt me niet helemaal duidelijk als ik de site van Synthage.com lees. En bevat bovenstaande dan ook een sequencer? Volgens mij heb je alleen bij de rackmount variant de losse MB909 sequencer nodig??

de 9090 is idd als kit te koop zonder sequencer. Je kan daar zelf een frontje voor bij bestellen voor 19" en bovenstaande case is een proef versie. De sequencer is apart te koop.

Las net dat de Yocto in april weer gekocht kan worden inclusief een mooiere behuizing :-)

Uit nieuwsgierigheid, waar heb je dat gelezen? De Yocto is trouwens nog te krijgen, albeit in halve kit.

Back