vstream polymoog samples naar alesis fusion via imac....

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
G

Guest

Guest
vanmorgen ben ik toch maar eens wat verder gegaan met de alesis fusion dan aanzetten.

ik heb een heleboel samples geladen, maar het lukt me niet de vstream samples van de polymoog vox humana (nota bene hier getrokken van mijn polymoog keyboard) te laden.

van de site haal ik een zip die ik kan uitpakken,maar dan krijg ik een .exe file, waar ik dus niks mee kan.

de converter voor fusion werkt overigens ook niet meer, zodat de samples in een ander format downloaden ook niet helpt.

heeft iemand een idee hoe ik de samples alsnog op mijn fusion kan krijgen, of beter nog, heeft iemand misschien de samples uitgepakt voor mij?

bedankt

Attachments

• DSC01452.jpg
    DSC01452.jpg
    51,7 KB · Bekeken: 144
intussen heb ik de files (bedankt!) maar ik weet niet zeker hoe het op de HD van de fusion moet worden opgeslagen, in welke mappen enz. ik heb nu 3 rijtjes files, 19 .AFI files van A0 tot F5 van 120bytes, dan 19 .AFP files van 976 bytes en dan nog een rijtje flinke WAV files A0 tot F5, die ik misschien niet nodig heb??

kan iemand met een fusion en de samples geladen aangeven, welke files in welke mappen thuishoren, met de exacte map-namen?

Ha Leo,
Je moet even kijken, elke bank heeft de vaste structuur, uit het hoofd: samples, patches en songs.
Als je de structuur kopieert zoals die al in de Fusion zit kan je deze aan je iMac hangen als een externe harddisk en dan kan je gewoon alles heen en weer slepen. Dan moet je ook nog even de bank opslaan maar dat doet de Fusion geloof ik als je eenmaal gaat spelen.
Had je hem niet te koop staan? Ik heb er vroeger meerdere gehad en misschien heb ik wel belangstelling.

ik kom in de buurt nu. heb met dank aan jsc de samples erin, maar ik doe nog iets fout met laden. ik heb de structuur van de mappen gevolgd zoals die ook voor andere banken is, maar nu krijg ik de samples apart, met een zone van c3 tot c3. misschien moet ik van lle samples nu de zone gaan aanpassen, dat zal wel lukken - maar eigenlijk moeten al die aparte samples die nu 1 voor 1 voorbijkomen als ik scroll, tezamen 1 multisample worden.
ben er nog niet uit.
met het laden van diverse banken heb ik pas gemerkt hoe goed de alesis kan klinken, echt waar, maar ik ga wel stuiteren van dit gedoe met menu's en zo. ik weet bv nog niet hoe de hd recorder werkt.

ik twijfelde al weer sterk na het laden van wat samples, maar ikz ag nu ook een eml101 te koop staan - ik denk dat ik die ga proberen te kopen en deze alesis dus toch maar verkoop.

Leo, heb je Joeri zelf al gevraagd? Hij was indertijd heel behulpzaam toen ik zijn Vox Humana samples op mijn Blofeld probeerde te zetten.

ja, heb ik.
met hulp van jsc ben ik n heel eind gekomen, maar er moet een manier zijn om al die deel-samples samen te smeden tot 1.

ik ga de alesis toch maar wegdoen, denk ik, dus vooruit maar. en op zich staan er echt al bergen goede strings en ensemble samples in.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back