Minimoog connector keyboard?

johanz

Gear Professor
Weet iemand hoe het zit met deze connector op mijn minimoog?

Welke keyboards kun je hier op aansluiten? Volgens de verkoper is het origineel door Moog gedaan, dus wellicht die van een oude Moog Modular?

Of wellicht bedoeld om er meerdere minimoogs mee door te lussen?

ben benieuwd!

Attachments

• minimoog achter.jpg
    minimoog achter.jpg
    43,6 KB · Bekeken: 162
  • minimoog connector.jpg
    minimoog connector.jpg
    49,8 KB · Bekeken: 147
Lijkt wel een DCB plug...

Nooit gezien en volgens mij ook niets "moogs"
Misschien een diy trig/ cv interface ?
Zou , als ie eens moet worden geserviced , intern moeten nachecken

Ieeee, die is nog ouder dan de mijne!
Maar waar loopt de kabel naar toe? Ik weet wel dat er modificaties geweest zijn om een keytar er aan te hangen, volgens mij zelfs de Libaration. Bekijk hem eens van binnen?! Weet je meteen of er RA Moog boards in zitten, grote kans want ze waren al aan het inpakken voor de verhuizing met dat serienummer. Spannend hoor. Als je plug er uit trekt, kan je dan nog wel het keyboard gebruiken? Deze sub d connector is eind jaren 70 op de markt gekomen ( ik ken ze wel eerder verguld van Spacelab en Hollandse Signaal) terwijl jouw mini rond '71-72 is dus het is sowieso een later aangebrachte modificatie.

binnenkort maar eens open schroeven dan, hij is nu onderweg

volgens de verkoper is er verder niets mee gebeurd, dus ik vermoed dat het R.A. boards zijn... hij schijnt ook lekker wat te ontstemmen enzo, wat goede hoop geeft dat er ook een origineel R.A. VCO board in zit :{

maar even afwachten dan, weet ik alvast dat het niet iets is dat vaker wordt waargenomen

thnx

nou

nou

Gewoon effe met moog mailen.

ik weet haast wel zeker dat je daar geen antwoord van krijgt. Amos Gaines is de enige daar die nog een beetje van de jonkies weet hoe het zit maar je hebt het nu wel over een periode van 40 jaar geleden. Bovendien: het is geen Moog modificatie, zeker niet.

Het ziet eruit dat er iemand in het verleden een aansluiting voor bijvoorbeeld een Roland MSQ700 op heeft gemaakt. Het is zeker niet een standaard van Moog.

Ik zou 't gewoon op het forum van Moog vragen, daar zitten nog wel wat oude rotten die er misschien van weten.

ok, ga ik maar eens naar een moog forum met deze foto, eens kijken wat ze zeggen
vrijdag is ie er, ga ik m eerst even open schroeven om met een compleet verhaal te komen

nog een suggestie voor een moogforum? of gewoon het algemene 'moog music forum'?

shit, ik bedenk mij nu dat ik een Jupiter 8 heb met (vrijwel?) dezelfde connector, voor een Kenton midi kit

deze connector werd optisch minder lelijk gevonden door de Noorse technicus die dit heeft aangebracht bij deze jupiter, en daar heeft ie wel gelijk in: ziet er veel netter uit en er hoofde niks gesloopt te worden van de JP8... (zit ergens een klepje waar ie mooi achter kon)

maar hier zal wel niet om Kenton gaan want ik zie geen rode button

wellicht geen slecht idee om eens bij Rudi van Linntronics te informeren :-)

werden dit soort connectors meer gebruikt voor midi? Zou kunnen dat bepaalde pennen gebruikt worden om normale keyboard cv /s trig door te geven en andere voor midi?

vrijdag wordt een spannende dag voor me geloof ik, zou nog een leuke meevaller kunnen zijn als ie ook via midi aan te sturen is, bespaar ik hiermee een extra Kenton Pro 2000 :-)

belangrijkste voor mij is echter dat de originele boards er nog in zitten

neem een schroevendraaier mee en haal de achterkant er af. dan kun je zien welke boards er in zitten. dat is zo gedaan, en kun je gelijk zien waar die connector heen gaat. persoonlijk zou ik het niet vertrouwen als de verkoper dat niet wil.

Normale D-Sub connectors hebben rijen met pinnen in de D-vormige rand (zoals een VGA aansluiting of de printerpoort en seriële poort op een oudere computer).

Deze aansluiting is volgens mij een Centronics connector. Je ziet ook de ruimte in de connectorbasis waar normaal gesproken de twee metaaldraaden in vast zitten om de connectors te borgen.

Attachments

• ICN24S.jpg
    ICN24S.jpg
    61,3 KB · Bekeken: 146
natuurlijk Leo, dergelijke connectors zijn ook gebruikt voor printers, scsi connectors etc

maar dus ook voor controlers, reeds in de jaren zeventig, voor gewoon cv/gate overdracht en meer (24 punten), zoals bij de Publison DHM 89b2 (zie verder naar boven in deze draad)

beetje vintage, exclusief en duur cult spul, die Publisons, dus wellicht ken je het wel ;-)

is sowieso de meest waanzinnige digitale delay ever wat mij betreft, ik heb er twee inmiddels (de derde DHM 89b2 bied ik momenteel te koop aan op synthforum, gearslutz en eBay)

back to topic: ben erg benieuwd wat er tevoorschijn komt als ik de minimoog open schroef

Back