Minimoog connector keyboard?

ja, die bedoelde ik. 2117 komt me zo bekend voor, maar zou ook een telefoonnummer van een vriendinnetje van vroeger kunnen zijn. op de foto van de achterkant kon ik het serienummer niet echt duidelijk zien.

Hahaha...hij komt niet bij jou vandaan via via. Heb hem overgenomen van de zonen van dhr Andriessen, componist (bekende ook)

Bij een VCO van een Minimoog kan van alles kapot zijn.
Frapant bij de twee laatste MiniMoogs die ik repareerde was, dat de TempCo weerstand kapot was. Beetje vreemd, want dat is toch een stevige weerstand waar geen groot vermogen aan stroom door loopt. Zal wel iets te maken hebben met de mechanische constructie van de weerstand.

Da's een goeie tip Marc, dank.

Attachments

• image.jpg
    image.jpg
    50,2 KB · Bekeken: 151
nu valt alles op zijn plek!:?:?

het zou mijn niet verbazen als het niet voor een keyboard, maar voor een soort prehistorische v351 bedoeld is. mogelijk zijn het niet allemaal inputs, maar komen er ook extra's naar buiten.

Inderdaad een soort modulaire minimoog misschien

het ziet er wel amateuristisch uit, als je het wil laten zitten zou ik in ieder geval een krimpkous over elke soldeerverbinding maken

Vond het er wel goed uitzien, die verbindingen. Dat bibberige zit'm vooral in de foto denk ik, maar zal er nog even naar kijken nav jullie comments. Overigens is Oscillator 2 opeens weer wakker geworden toen we hem elders open trokken. Geen idee hoe dit nu weer kan, maar zolang ie het blijft doen hoor je mij niet klagen. We gaan een paar gebarste tropical fish caps vervangen op het filterboard, want die hebben barstjes, contactpunten toetsen ontvetten, alles calibreren en dan inzetten in producties. Want daar ging het eigenlijk om. Overigens zitten er op het oscilator board wel een paar IC's toch, maar lijkt het een soort overgang board naar de old oscilator board te zijn. Grote koolstofweerstanden enzo, ziet er toch weer anders uit dan het old oscilator board van een mini nr 9000nogwat, dat we er naast hebben gehouden. Binnenkort doen we een shootout bij mij in de studio over goede monitors, met de Voyager er naast :-)

Op de foto, aan de linker zijkant, zie je de keurig gematchte transistors van het befaamde ladder filter. Mooi overzichtelijk allemaal!

Attachments

• image.jpg
    image.jpg
    80,5 KB · Bekeken: 145
Laatst gewijzigd:
Lijm moet ik ook niet in mijn synths. Alleen als het echt niet anders kan. Maar ik snap dat het maar een idee was.

En nice dat vco 2 het weer 'effe' doet. Misschien moet ie echt opwarmen :D

Verder zou ik wel effe kijken of je geen kabel en dus paneeltje/doos er aan vast kan maken. Heb je toch mooi een modulaire mini. Al zal je dat geen prio vinden. :)

Overigens is Oscillator 2 opeens weer wakker geworden toen we hem elders open trokken. Geen idee hoe dit nu weer kan, maar zolang ie het blijft doen hoor je mij niet klagen.

ik zei het toch: het zijn de bougies.

ik heb zeer regelmatig gemerkt dat niet al te veel gebruikte schakelaars het probleem waren. met name die in de mixer section. zo'n blauwe tuimelaar die niet goed contact maakt en het is net of je oscillator kapot is.

ik zei het toch: het zijn de bougies.

ik heb zeer regelmatig gemerkt dat niet al te veel gebruikte schakelaars het probleem waren. met name die in de mixer section. zo'n blauwe tuimelaar die niet goed contact maakt en het is net of je oscillator kapot is.

hehe, ik snap het..
Ik heb dat is gehad met de jack van de C/V oscillator (externe seq aansturing). Ik had em niet jofel gesoldeerd
dus zaten de draadjes niet goed. Het klonk dan net of de mini om zeep was!
Ik neem aan dat dit soort dingen vaker voorkomen bij bv oude modular systemen?

hangt er wellicht vooral vanaf hoe vaak de bougies zijn schoongemaakt en wanneer voor het laatst

zag overigens van binnen een soort van service sticker ofzo met daarop de info dat mijn Moog op 4/4/1973 is geassembleerd!

Back