Is deze "german buzz" een korg ms20?

Maurice_1983

S Y N T H L O V E
Hi forummers,

Ben al een tijd fan van de antieke hardhouse sound van Captain Tinrib. Hij heeft een karakteristiek lead geluid wat in veel van zijn producties terugkomt, op zijn site wordt het aangeduid als een "german buzz", whatever that may be :P. En het zou met een klassieke korg ms20 zijn gemaakt. Wat denken jullie, is het een typisch ms20 geluid, en kun je het ook met een ms20 mini namaken?
Ik dacht zelf aan een pwm geluid, maar dat kan dan weer niet met een ms20, maar detuned saws, daar klinkt het geluid dan weer te... diep/complex voor.

Op 4:29m begint de lead sound

Alpha Juno, zie ook het Gabber topic over mid-sweepen enzo. ;)

Omdat ze denken het geluid te herkennen :P, maar nee zonder gein, dat is toch niet verder uit te leggen

Ik hoor ook wel die Alpha sound erin, waarom hoor ik dat, omdat ik hem in het verleden ook jaren heb gehad en nu vertrouwd ben met het geluid van het filter waardoor ik hem 'denk' te horen.

Je komt volgens mij voor zo'n geluid een aardig eind om een paar saw oscilators voor het filter door een distortion heen te mikken.

Omdat ze denken het geluid te herkennen :P, maar nee zonder gein, dat is toch niet verder uit te leggen

Ik hoor ook wel die Alpha sound erin, waarom hoor ik dat, omdat ik hem in het verleden ook jaren heb gehad en nu vertrouwd ben met het geluid van het filter waardoor ik hem 'denk' te horen.

Kan ik helemaal in meegaan. Heb zelf ook een A-juno gehad, veel op ge-edit ook, maar een geluid met deze scherpte, en idd op het randje van oversturing, dat is toch niet echt de sound van de A-juno. Die vond ik overal een best gezapige synth, die alleen op sommige sweetspots echt goed uit de bocht ging. Ik denk in de plaat van Tinrib ook de combi van LPF en HPF te horen die je op een ms20 vindt, en die bekend staat om het grote gehalte van rauwheid.

Maar proef of de pudding: Hoe zouden jullie bovenstaande lead aanpakken op een A-juno?

Groeten, M

Mooi, antwoord van de Captain himself, FB is your friend, :DDDD

"Korg MS20. Detuned saws. Great analogue beast that. Tweaked eqs live on analogue desk. Hope that helps. Analogue Oscar or Imposcar will get you that sound too."

Back