Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Als je ziet wat er in zit is het vrijwel allemaal lucht. En niet inklapbaar of zo dus in mijn optiek wel een grote bak. Bij een Minimoog zit er in ieder geval nog wat vulling in, al is dat ding natuurlijk ook achterlijk groot. Maar als je er een in de weg hebt staan wil ik 'm wel overnemen voor een zacht prijsjeIk vind de MS20 op zich lekker compact, en niet simpel voor een monosynth. Mijn Minimoog is een stuk groter en een stuk simpeler.

Tsja, ik heb een MS-20 mini en ervaar ook wel een beetje ruis op 'bijna 0' volume, maar zodra je de VCA wat open trekt heb je dat eigenlijk niet meer door. En zo'n bak koop je omdat het filter lekker schreeuwt, niet om piano op te spelen.In een live setting kom je natuurlijk wel met veel meer weg dan als je over hifi of koptelefoon luistert, zeker als het instrument solo is in plaats van onderdeel van een mix. Voor mij was het een dealbreaker destijds (maar zoals gezegd zouden latere revisies sowieso beter zijn).
Er zit dus verschil tussen verschillende batches. Waarschijnlijk had ik een slechte te pakken. Ik verwacht ook niet dat een analoge synth, zeker een 'vintage' model of reissue, fluisterstil is. Maar het was hier gewoon duidelijk en hinderlijk aanwezig, ook tijdens het spelen.Tsja, ik heb een MS-20 mini en ervaar ook wel een beetje ruis op 'bijna 0' volume, maar zodra je de VCA wat open trekt heb je dat eigenlijk niet meer door. En zo'n bak koop je omdat het filter lekker schreeuwt, niet om piano op te spelen.

Het was wachten tot de oplichters een slaatje zouden proberen te slaan uit de Florian Schneiderveiling van vorig jaar. Zeker omdat deze ms20 versie daar helemaal niet is geveild. Fotootje dat als bewijs moet dienen is beeld uit 2016 van een interview met Schneider op SuperboothNu ben ik zelf ook eens aan het zoeken geweest en kom ik zelfs dit "ding" tegen: Korg MS20 Blackboard Synthesizer - Florian Schneider Kraftwerk
Dat zei ik vanmiddag al
alleen iets discreter in de hoop dat koopjesjagers hem niet voor zouden zijn.dacht het niet, meen dat het in de vca zit …Dan maar hopen dat de ruis voor het filter zit.
neemwordt tijd dat ik eindelijk eens les krijg van dat ding, want mijn dagcursus georganiseerd voor SF destijds in NL was een sisser. Bijna enige blijvend voordeel was dat ik er Kenneth leerde kennen, zo'n beetje.

ik deed hem hier na maar geen idee hoe t werkt. Was gewoon gespiekt op YT - om vb 1min 42 met de kickdrum
deze link hoort je naar 1 min 38 te brengen, als ie dat niet doet: kick is te horen op 1min 42