Ik wil een ms-20 (kloon?)

vond van begin af aan wel gemiste kans dat korg de drumlogue geen analoge filters a la ms-20 heeft gekregen..

Ik vind de MS20 op zich lekker compact, en niet simpel voor een monosynth. Mijn Minimoog is een stuk groter en een stuk simpeler.
Als je ziet wat er in zit is het vrijwel allemaal lucht. En niet inklapbaar of zo dus in mijn optiek wel een grote bak. Bij een Minimoog zit er in ieder geval nog wat vulling in, al is dat ding natuurlijk ook achterlijk groot. Maar als je er een in de weg hebt staan wil ik 'm wel overnemen voor een zacht prijsje ;)

In een live setting kom je natuurlijk wel met veel meer weg dan als je over hifi of koptelefoon luistert, zeker als het instrument solo is in plaats van onderdeel van een mix. Voor mij was het een dealbreaker destijds (maar zoals gezegd zouden latere revisies sowieso beter zijn).
Tsja, ik heb een MS-20 mini en ervaar ook wel een beetje ruis op 'bijna 0' volume, maar zodra je de VCA wat open trekt heb je dat eigenlijk niet meer door. En zo'n bak koop je omdat het filter lekker schreeuwt, niet om piano op te spelen.

Ja mijn Fender Princeton Reverb II en Korg Stage echo ruisen ook.
Das echt geen probleem.
Wellicht dat de eerste mini's de ruis echt te erg was?

nee, de 1e mini was prima, er was zoveel vraag dat Korg de batch liet uitbesteden en die batch was ruis. Tenminste, dat was er toen te lezen. Ik had eentje uit de etalage bij key music tijdens de wachttijd op de volgende (ruis) batch. Dus ik had geluk (wat achteraf pas was geweten)

Tsja, ik heb een MS-20 mini en ervaar ook wel een beetje ruis op 'bijna 0' volume, maar zodra je de VCA wat open trekt heb je dat eigenlijk niet meer door. En zo'n bak koop je omdat het filter lekker schreeuwt, niet om piano op te spelen.
Er zit dus verschil tussen verschillende batches. Waarschijnlijk had ik een slechte te pakken. Ik verwacht ook niet dat een analoge synth, zeker een 'vintage' model of reissue, fluisterstil is. Maar het was hier gewoon duidelijk en hinderlijk aanwezig, ook tijdens het spelen.

Ja daarom adviseer ik de op een mini te halen die je kan beluisteren. Om iig te voorkomen dat hij 1 uit een bad batch krijgt.

Ideaal basis voor een ambient at the sea shore anders

De MS-20 blijft een mooie synth vind ik met een erg cool uiterlijk. Heb er zelf twee en ben er gek op, maar tegelijkertijd is deze bak natuurlijk ook wat beperkt in mogelijkheden en kwaliteit. Onder meer de oscillators zijn niet echt om over naar huis te schrijven, maar het is all part of the charm. En wat al eerder is gezegd: qua onderhoud hoef je niet echt bang te zijn als het gaat om de Korg MS/SQ-serie :)

wordt tijd dat ik eindelijk eens les krijg van dat ding, want mijn dagcursus georganiseerd voor SF destijds in NL was een sisser. Bijna enige blijvend voordeel was dat ik er Kenneth leerde kennen, zo'n beetje.
neem
hem mee en we doen een cursus hier in de wei , exculsief voor u en eenieder die ook een meeneemt ?

hehe zullen zien naar t weer... Ik zou graag oa begrijpen hoe je drumfills maakt door de knop adding amp open te draaien op de MS50. En da's een straffe patch :)
ik deed hem hier na maar geen idee hoe t werkt. Was gewoon gespiekt op YT - om vb 1min 42 met de kickdrum

deze link hoort je naar 1 min 38 te brengen, als ie dat niet doet: kick is te horen op 1min 42

:)
ik deed hem hier na maar geen idee hoe t werkt. Was gewoon gespiekt op YT - om vb 1min 42 met de kickdrum

deze link hoort je naar 1 min 38 te brengen, als ie dat niet doet: kick is te horen op 1min 42

als de kick wordt getriggered vanuit de seq (iedere 4 de stap bv ), kan hij toch gewoon via de extra amp een snellere trigger ( of een iedere staptrig vanuit de seq/ of een trig genereren vanuit de deel van drum uit ) bijdraaien waardoor hij dan roffelt ?
zou ook kunnen met de extra vca op ms 20 en dan die open zetten / snellere trig laten passeren dmv de switch of via de ext in unit die ook div signalen kan bijvoegen en triggers creëert….
zoiets misschien, keer een blokschemaatje opzetten ?
niet komende 2 weken maar daarna kunnen we wel eens “ms20 stoeien” we pm’en

Laatst gewijzigd:
Ik heb uiteindelijk voor een Behringer K2-MKII gekozen.
Dit, omdat ik lees dat je makkelijk(er) kan kiezen tussen de 2 filters, goed in de buurt komt van het origineel (wat ik lees) minder ruimte inneemt dan een originele of een FS en een stuk goedkoper is.
Is't ruk, dan val ik er geen buil aan.

Met 't geld wat ik bespaar ga ik opzoek naar een Virus ti 2, maar da's een ander verhaal.

Dank voor jullie input! Zeer waardevol.

Nice! leuke bak toch?
Ik ga zo een mini halen die ik dan op vakantie kan meenemen.
En ga die in de toekomst tot module ombouwen met wat mods.
Maar goed met minijacks gaat hij nooit vrienden worden met mijn FS die dan ook weer geen eurorack maatjes zullen worden.

Back