Goedkope electronica onderdelen winkels?

tayda is wel fijn, alles netjes gelabeld inplaats van alleen maar een (store catalog) type nummer.
Support is ook ok, ze waren laats wat vergeten mee te zenden maar heb het bedrag (uiteindelijk) terug gekregen. geen idee hoe dat bij digikey of mouser is.

Dank! :okdan:

Nog iemand die zo'n shop weet in R'dam?

In Rotterdam hebben we DIL op zuid, wel een end weg.
En ik zag dat een DJ-en aanverwante apparatuurzaak in de hoogstraat, in dat stuk tussen binnenrotte en oostplein, tegenwoordig ook onderdelen verkoopt, al weet ik niet wat ze allemaal hebben.

LoL Timo, bekijk die foto van IC met gebogen pootje,
wel leuke aanbieding trouwens.

Reichelt verkoopt presies deze ook, met CN erachter, is het hetzelfde ?, hun moeten ook ergens hun winst weghalen dus zal wel.
Trouwens : hoe meer het besteld word, hoe hoger de prijs word bij hun, die kabels waren eerst ook 3 euro, NU TOESLAAN DUS!

Bekijk ook even deze foto voor de grap :
SKU124687a.JPG

Mischien eerst tog maar 10 bestellen...

koop sinds enige tijd voor mijn yusynth zelfbouw projecten alles bij Newtone online, tot nu toe goede ervaringen met mail, levertijden etc en de verzendkosten zijn naar rato gewicht. Tevens mooie synth knoppen. Headers en flatcable en zo zitten niet in het assortiment maar voor de rest ben ik tot dusver tevreden. In ieder geval goedkoper en makkelijker zoeken dan bij bv Conrad

CN toevoeging

CN toevoeging

De 'C' van 'CN' staat voor 'Commercial', de 'N' waarschijnlijk voor 'Normalized' c.q. geen bijzondere specificaties. Dat is bij veel chips zo.

Die Chinezen leveren allerlei zogenaamde ST gemerkt chipspul. Een hoop is namaak en vaak niet op specificatie van het origineel.
Ook het Texas Instruments logo wordt ongeneerd slecht op de goedkope chips geprint
(zie de 100 stuks TL072 link).

Als het kan, zit ik ook graag voor een dubbeltje op de eerste rang maar, onderwerp de Chinese meuk altijd aan een grondige test. Ik koop van een leverancier in China meerdere stuks van iets en sloop het open, zet er express de maximale gespecificeerde spanning op van het origineel of mangel het op een andere wijze om te zien of het deugelijk is.

had je er dan 100 besteld als MOQ? en wat kostte dat? best interessant...

ja, volgens mij was het minimaal 100, ik heb er wel wat meer besteld (30,60 en 100cm).
Ik vond het ook gewoon een leuk avontuur.
Uiteindelijk viel de prijs tegen vanwege hoge verzendkosten en invoerrechten (ook over verzendkosten, grr). Ik kwam uit op ong 1,10e per kabel, wel netjes afgeschermd en ik vind ze zelf ook erg prettig in het gebruik.

dit is de fabriek: http://nanming.en.alibaba.com/product/60051692233-221690719/mini_jack_dc_3_5mm_mono_cable.html

ik heb dezelfde ervaringen als SunnyS, behalve dan mijn jack patchcables die via DHL gingen (de rest is meestal free shipping en verpakt in kleine pakketjes of enveloppen)

Hier maar eens een login/bestellijst maken op Reichelt.
Ziet ernaar uit dat ze het meeste dat ik nodig heb voor de D&R op stock hebben.

Ook de molex connectoren, die kan ik niet overal terugvinden ...

Bedankt voor die link mono poly,
eerste indruk : goedkoop,
dan zullen de verzendkosten vast niet gratis zijn wel ?

nee niet gratis maar ook niet heel duur, en ik heb nog nooit import tax hoeven te betalen bij tayda en heb daar al vaak besteld... (moet je de goedkoopste shipping option nemen)

Hier maar eens een login/bestellijst maken op Reichelt.
Ziet ernaar uit dat ze het meeste dat ik nodig heb voor de D&R op stock hebben.

Ook de molex connectoren, die kan ik niet overal terugvinden ...

Fijne toko hoor, Reichelt. Behoorlijk snel verstuurd ook, Conrad trouwens ook wel weer, die ware een tijdje behoorlijk de weg kwijt met lange levertijden, maar da's ook weer maar een paar dagen.

Voor wat betreft bestellen bij Reichelt, bestel ook de catalogus mee, dan weet je de volgende keer de product aanduiding, kun je daarop zoeken, gaat sneller dan de zoekfunctie gebruiken. (bv. metaalfilm weerstanden is "METALL" gevolgd door de waarde, Cmos is "MOS" en dan het type, handig).

Mocht iemand wat via Farnell nodig hebben laat maar weten, daar hebben ze ook een hoop, en goedkoop en snel, alleen je kunt niet particulier bestellen.

nee niet gratis maar ook niet heel duur, en ik heb nog nooit import tax hoeven te betalen bij tayda en heb daar al vaak besteld... (moet je de goedkoopste shipping option nemen)
Tayda zet meestal als waarde 20 USD op de envelop, ook al is de waarde van de bestelling (veel) meer. Dan laat de douane laat ‘m daarom meestal gewoon doorgaan zonder dat er extra heffingen bij komen. :okdan:

Back