Hoi allemaal

helterbelter

Stamgast
Hoi,
Ik ben Paul Beltman, gebruikersnaam HelterBelter. Een vriend van mij (Inflexus) wees mij een keer op dit forum, en ik moet zeggen; erg mooi, en interessant! Ik ben zelf drummer en gitarist, en ben onlangs als zelfstandig ondernemer begonnen met mijn audiostudio. Ik heb o.a. een Soundcraft 1600 mengtafel, een set Akai DR-recorders, een Akai s-2000 (met 10 outputs en Flashram, en nog wat troep eraan), een roland TD-5 (drummodule), een Tascam 1/2" 8 sporen taperecorder, en een hoop effectzooi, microfoons, en andere troep om bands mee op te nemen. Ik heb ook nog een zelfgebakken electronisch drumstel, gemaakt van Roland en DDrum onderdelen, en hij werkt ook nog! Maar ik heb dus geen synths !!! (wel een midikeyboardcontroller en een computer).

Ik groet u allemaal!

En je hebt flashram! :)

Welkom!

Welgekomen HelterBelter !

Attachments

• funksoulsisters.jpg
    funksoulsisters.jpg
    8,3 KB · Bekeken: 77
Welkom!

Geen synths, maar desalniettemin wel al een verzameling leuke spulletjes.

Bands opnemen doe ik ook wel eens. Errug leuk kan dat zijn. In de studio werken we dan nog met een Tascam 16 sporen analoge recorder. Lachen, hoor.

:okdan:

Owkay,
tis eens een "andere" gearlist ;)
in ieder geval van harte welkom hier en veel fun!!!

-greetz

cloudy

Origineel geplaatst door Slipperman
hmm heb je maybe wat schema's of foto's van je zelfgemaakte kit? waar bestaat je kit uit (triggers?)

voor de rest wat is je stijl?

ow vergat het bijna...

Welkom :D

Eh, tja Ik zal binnenkort even een foto opsnorren. Hij is gebaseerd op de DDrum en de Roland v-drum. de trommels heb ik gemaakt van hout, daar gaasvellen op (spanringen had ik nog) en vervolgens een ddrum trigger erop geplaatst. Ik heb als snare eenzelfde ketel, maar dan een v-drum vel erop, en een v-drum trigger met triggerkegel erin. werkt super!!! Ik wil eigenlijk alle trommels als V-drum uitvoering hebben, maar die vellen zijn erg prijzig vergeleken met ddrum gaasvellen. Als triggerinterface heb ik een roland td-5 (zitten ook geluiden in, maar die zijn niet zo jofel) en een roland PM-16 (pad>midiinterface). Die zitten samen aan de sampler, en daar haal ik de geluiden uit, via samplecd´s of gewoon zelf mijn drumkit samplen. Op deze manier hoef ik niet een nieuwe (lees dure) sampler te kopen.

Ik drum in een deathmetalband genaamd Judgement Day, waar ik ook een groot gedeelte van de muziek voor schrijf. Voor de rest ben ik van plan om een project te starten met een paar vrienden die allebei erg veel met samplers en synths aan het stoeien zijn om een soort van industrial-metal te gaan maken. een beetje in de trant van Strapping Young Lad. Maar ik heb het nogal te druk met de studio aan de gang te houden om me op dit moment in zo´n avontuur te gaan storten!

welkom.gif

Welkom hier:L

Origineel geplaatst door helterbelter
Eh, tja Ik zal binnenkort even een foto opsnorren. Hij is gebaseerd op de DDrum en de Roland v-drum. de trommels heb ik gemaakt van hout, daar gaasvellen op (spanringen had ik nog) en vervolgens een ddrum trigger erop geplaatst. Ik heb als snare eenzelfde ketel, maar dan een v-drum vel erop, en een v-drum trigger met triggerkegel erin. werkt super!!! Ik wil eigenlijk alle trommels als V-drum uitvoering hebben, maar die vellen zijn erg prijzig vergeleken met ddrum gaasvellen. Als triggerinterface heb ik een roland td-5 (zitten ook geluiden in, maar die zijn niet zo jofel) en een roland PM-16 (pad>midiinterface). Die zitten samen aan de sampler, en daar haal ik de geluiden uit, via samplecd´s of gewoon zelf mijn drumkit samplen. Op deze manier hoef ik niet een nieuwe (lees dure) sampler te kopen.

hoeveel benje ongeveer kwijt voor zo'n DIY project?

Nog met een echte Taperecorder? :)
Zeldzame gear geworden, maar desalniettemin proffesioneel en bij sommigen zelfs een preferee alvorens digitaal te gaan.

Wees welkom!

:biertje:

Back