midi + audio op laptop

Jur

abstract
Hallo even een vraag over een laptop + midi & audio

Ik wil een laptop kopen heb alleen weinig budget, Ik heb cakwalk sonar en dat draait `redelijk` op een 266 mhz laptop.

Nu wil ik er ook audio bij gebruiken wat voor snelheid hoeveel mhz zouden jullie me aanbevelen???

De laptop heb ik niet meer in mijn bezit dus kan het ook niet meer testen.......

Wil er alleen cakewalk opdraaien geen andere programma`s.......

Iemand nog een goedkoop laptop idee????

ben benieuwd naar de reacties.......

alvast dank daarvoor........

ok beste fuse en wat zal ik dan intypen in google???

ik was gewoon benieuwd naar ervaringen van mensen hier, vind het hier wel betrouwbaar en ik weet niet of ik dat via google op een of andere site kan vinden maar ga het wel proberen.....

mocht je nog suggesties hebben hoor ik ze graag........

Laat fuse maar lullen.
Vraag is wat je precies met "audio" bedoeld. Dingen als een track recorden is niet al te zwaar werk, mits je een goeie geluidskaart heb, de standaard ingebouwde kaarten zijn vrijwel allemaal 3x niks. Een wat duurdere PCMCIA kaart is wel aan te bevelen, kijk eens in de studio afdeling bij feedback, daar staan er heel veel.

Wil je ook zaken als softsynths, softsamplers etc. gaan doen, zal je echt wel wat power nodig hebben. Denk Pentium IV >2Ghz 512 of 1024mb geheugen. Als je aan gigasampler dingen denkt zul wat moeten wachten op de 7200 toeren hdd´s welke binnenkort beschikbaar zijn voor portables. (Zorg dus dat je laptop een additionele interne HDD aan kan)

Ik zal het even wat verduidelijken, ik heb hier thuis mijn computer daar maak ik mijn muziek op, neem ik audio op, softsynths midi enz enz.....

Die laptop wil ik `live` gebruiken om op te treden........

DAn wil ik gewoon mijn synths aansturen met midi en wat audioloops laten meelopen...

Ik heb wel eens opgetreden met alleen maar midi op een pII 266 mhz dit ging prima, geen vastlopers maar nu wil ook wat audioloops laten meelopen mijn vraag is wat heb ik daar ongeveer voor nodig, die laptop heb ik namelijk niet meer.......

Midi stelt geen fuck voor, dat kan je met je mobiele telefoon binnenkort. In plaats van je een spec te adviseren zou ik zeggen hoeveel heb je er voor over? Als je een huidige laptop voor 1500 euro koopt zit je al hartstikke goed. Ik zou adviseren een zo "kaal" mogelijke laptop te kopen, zonder fratsen toeters en bellen, alleen XP erop en klaar.

Voorderest kun je de aanbevolen specs van je software afgaan, voor Halion, Kontakt, Reaktor, dat soort spul heb je minimaal een PIII-500 nodig met 256 Mb. Dat heb ik zo´n beetje, en het werkt goed. Externe USB midi poortje werkt perfect, audio loopt goed, alleen veel latency en ruis, vandaar dat ik wacht op mijn PCMCIA soundcard welke in bestelling staat.

mijn bugdet is ongeveer 800 euro, ik zal al aan een pIII te denken maar moet eerst nog wat spullen verkopen zie te koop aangeboden : rmx en juno 106........

Sonar draaide idd op die 266 mhz ook prima, maar was gewoon benieuwd wat de mensen hier gebruikten, wil die laptop alleen op het podium doen, het zwaardere werk doe ik hier gewoon op mn pc thuis, die laptop is puur en alleen voor sonar met wat midi en auidio en dan vind ik het zonde om een laptop van 1500 euro te kopen.........

bedankt voor de snelle reactie!

Back