Synth1 trackje + wat sax en vocalen (Till Love Gets Me)

MacGyverGear

midi-life crisis
Tijdje terug had ik 'n trackje proberen te maken met de very low CPU consuming, freeware synth "Synth1". (op de drums na dan natuurlijk.. )

Eversince heb ik eindelijk een i7 kunnen regelen en hoef ik nu niet echt meer te beperken tot meer CPU efficiëntere plugs.. maar toch blijft het een lekker overzichtelijk plugje als je de synth basics een beetje wilt leren. :mega:

De vocalen komen dus van een projectje wat eerst wel en daarna weer niet doorging.. 't is al een maandje oud om die reden.. maar nu ben ik alsnog vrij om te doen met de vocals wat ik wil :)

Janeva heeft me bijgestaan als co-writer tijdens het bedenken van de lyrics :)

Laatst gewijzigd:
Het heeft wat naar mijn idee een wat eighties feeling, maar klinkt wel lekker hoor.:okdan:

Yeps.. dat eigthees geluid zit nogal in mijn genen lijkt wel :D

De zanglijn is officieus bedacht op een deephouse-achtige track maar hij paste, inclusief sax solo's zomaar op het muziekje wat ik met synth1 had gemaakt :)

Laatst gewijzigd:
Ik blijf me erover verbazen dat je dit soort tracks schijnbaar zo gemakkelijk uit je mouw schudt. Heerlijk weer dit. Je basje is errug lekker. Ook heel mooi dat ie soms iets doet wat ik niet direct zou verwachten. Hij is prominent aanwezig, maar nooit storend. Prima. De opbouw is ook gewoon weer goed, hoewel ik je "break" wat abrupt vind. Die mag wel worden ingeleid en even een adempauze geven.

Die stabs (met dat filter) staan misschien iets hard ten opzichte van de vocal.

Heb je die sax zelf ingespeeld?

Sommige geluiden vind ik persoonlijk wat aan de belegen kant, zoals de synth in het intro. Ik wil hem wel eens horen in een "contemporary" versie en dan iets smoother.

Die staccato strings zijn echt geweldig, net als die stabjes die er rond 1:55 inkomen. Heerlijk.

Los van deze puntjes is dit gewoon weer een track met hitpotentie! :okdan:

Slick hoor.. je zang klinkt weer erg smooth.. Die hele track klinkt erg gelikt.. Het arrangement klinkt ook mooi, genoeg variatie...
Je zang doet me aan Spargo denken..

ik heb het juist andersom:

Spargo moet me aan de zang van MacGyverGear denken! :mexico:

verder wil ik nog kwijt dat ik hier een zeer goed gevoel bij krijg. dan is de missie al geslaagd dus: ik leef helemaal op van die 80ties-sound!!
en juist nu, in deze moderne onduidelijke onzekere tijden lijkt deze stijl /klank mij meer te doen dan toen. 'toen' was er niets anders en nu zou ik willen dat er iets anders was: die 80ties sound (aangevuld met allerlei andere klanken van vroegere tijden).

maar ik ben dan ook een oude l*l aan het worden met mijn : "vroeger was alles al prima!"

Thanx peeps.. fijn dat het 'soundje' wordt gewaardeerd. :) Oh... Het saxje is dus die ouwe toeter van me pa die ik hier afentoe mag gebruiken :mega:

Het trackje heb ik dus niet zomaar even uit mijn mouw geschud.
Had SYNTH1 ergens (waar 'k alleen 'n ouwe duocore met ableton en midiklaviertje heb) weer es geprobeerd omdat er 'n update was uitgekomen en daar dus ook de basis gemaakt.
Later, hier in de rock'n rommelhut verder uitgewerkt met nog een paar partijtjes en 'n subthemaatje.
Het resultaat was toen in dit draadje
gepost. Audio van destijds zit tevens in de bijlage van dit bericht.

Maandje terug dus spontaan die zang erin gestopt omdat ik dacht dat het best wel zou passen. Na wat kleine edits in de compostie was het toch redelijk passend.. en wel heel snel geregeld idd. :)

Met name in de drums kan ik nog wel wat editen en alsmede nog wat veranderen aan de klankjes en mix.
Vind de track waar de zang officieel op bedacht is ook nog erg te gek maar de persoon wil er dus niets meer mee doen aangezien hij een andere muzikale kant op is gegaan.. (dat was voor een maand terug ook al een beetje de kwestie.)
'k had em toen dus ff offline gehaald omdat ik het niet netjes vond zomaar zonder zijn weten er iets mee te doen maar heb er nu dus alle vrijheid mee :)

Oh.. mocht je het ook wel es geinig vinden om een arrangementje te leggen onder de vocals, PB maar ff.. :)

Attachments

• WAT SYNTH1 KAN.mp3
    8,3 MB · Bekeken: 87
Het talent druipt er weer vanaf, blijf je zang gewoonweg fantastisch vinden, zoveel controle en techniek (en schijnbaar achteloos)! En dan ook nog even een muziekje met zoveel gevoel erbij schrijven (of andersom, wat doet het ertoe), bravo!

Ik denk altijd dat ik me met 10% van jou talent al een hele muziekant voelen :)
(Ben er trouwens ook zeker van dat het je niet is aan komen waaien en dat je er echt wel voor hebt moeten werken hoor).

Mvg.

CoolRunning

Wow mensen.. Thanx voor de positieve woorden.. :)

Er was eerder eigenlijk een andere zanglijn maar daar kon ik niet zo snel een goede tekst op bedenken. Toen heb ik deze zang dus geprobeerd en dan is het wel apart hoe zoiets dan toch zo goed op zijn plek kan vallen.

Back