welke geluidskaart rond of onder 350 euro

Christov

Soul Brabo no 1
ok ik heb dus gekeken en aangezien de pc die ik wil nogal duur uitvalt heb ik rond de 350 eruo te besteden aan me geluidskaart

eisen zijn
- midi in en out
- liefst 2 keer out (stereo dus) liefst 1/4 jack
- liefst 4 (2x stereo) en liefst 1/4 jack
- xlr met phantom - heoft niet perse maar zou mooi meegenomen zijn

nu zag ik zelf de volgende modellen ingedachte

- m-audio ozone (zit ook midi keyboard in maar is via usb dus extern)
- m-audio adiophile 24/96
- echo midi mia

zijn er verder nog modellen die aan te raden zijn voor mijn budget, mag er best wat over zitten

alvast bedankt
chris

Een 2e hands Hoontech DSP2000 misschien ? 8 in/uit (jack) waarvan 2 ingangen met mic. voorversterker (XLR als ik me niet vergis). Gaan voor rond de 300 Euri.

Grtz,
Erik

Ik zag ook hier op het forum een prachtige aanbieding voor een Terratec staan, 8 balanced uit, 2 balanced in, digitale verbindingen ook, en MIDI. Voor 179 euro, nieuw in de winkel.

En het is wel een van de betere Terratec Producer reeks!

Origineel geplaatst door Christov
phase 28?
maar das gee n1/4 maarja voor dat geld wat ik overhoudt kan ik wel wat nieuwe kabels halen hehe

Euhh da's wel 1/4" (grote jack iig).

Ik heb geen slechte ervaringen met Terratec maar sommige mensen gaan door het lint als ze de naam alleen al horen.

Mmm tja ik zou er niet op bezuinigen Christov .....
Ga meteen voor een goede of voor een 2dehandsje laatst stond er nog een Aardvark Direct Pro 24/96 te koop (zelfde als ik heb) voor *slik 450 € was wel 2dehands natuurlijk maar goed was wel een koopje aangezien ik de mijne nieuw had voor 749 €
Maar je had je PC laten bouwen door Verjagen in Tilburg toch ? Laat je eens door hem adviseren anders qua prijs kwaliteit.

Beter voor Cheaper ??? waar dan ?
Jezelf niet blindstaren op van die Multimediadingen...
Heb Verhagen wel eens vergeleken met andere winkels en zoveel scheelt het niet vind ik,maar ja wat was jij van plan uit te geven ?
Ik heb toen niet op een bedrag gekeken en heb nu een leuke PC zonder gesodemieter staan.
Maar wat eis je van je geluidskaart ? Moet ie jack in/ouputs hebben ? Hoeveel ? enz.enz.

Ik ken Bitspeed zit daar bij boerke mutsaers :D
Maar hoeveelheid geheugen doet er niet toe maar kwaliteit wel dus houd dat in je achterhoofd geen Kwantiteit maar Kwaliteit !
En Bitspeed is idd een stukkie goedkoper maar waarschijnlijk heb je dan wel een VIA Chipset op je Moederbord zitten en dit wil nog wel eens problemen geven..

ehm das een goeie ja

maar wacht damn als ik neit die ene kaart neem die ik eerts wou hoef ik ook geen intel dus dan heb ik iets groter budget....hehe damn

naja die ozone heo bevalt die want die vind ik persoonlijk errug intersessant overkomen
linkje: http://www.m-audio.com/products/midiman/ozone.php

Die M-Audio Delta Audiophile 2496 bevalt mij prima! Ik heb 'm nu ruim twee weken in m'n pc zitten en ik heb er spijt van dat ik dat niet eerder heb gedaan!

Bij Musik-Produktiv is 'ie niet zo duur. Inclusief verzendkosten heb je 'm nog goedkoper dan dat je 'm hier in Nederland koopt! :)

Interface-test

Interface-test

Origineel geplaatst door Musiquence
Die M-Audio Delta Audiophile 2496 bevalt mij prima! Ik heb 'm nu ruim twee weken in m'n pc zitten en ik heb er spijt van dat ik dat niet eerder heb gedaan!

Bij Musik-Produktiv is 'ie niet zo duur. Inclusief verzendkosten heb je 'm nog goedkoper dan dat je 'm hier in Nederland koopt! :)

In de geluidskaarten-test in de Interface van deze zomer kwam de M-Audio er niet écht perfect af. In deze tet spanden de Echo Mia en de Hammerfall de kroon. Dat viel mij ook tegen want ik was ook vast van plan om de M-Audio aan te schaffen. Nu zit ik weer te twijfelen.

Re: Interface-test

Re: Interface-test

Origineel geplaatst door pjeut
In de geluidskaarten-test in de Interface van deze zomer kwam de M-Audio er niet écht perfect af. In deze tet spanden de Echo Mia en de Hammerfall de kroon. Dat viel mij ook tegen want ik was ook vast van plan om de M-Audio aan te schaffen. Nu zit ik weer te twijfelen.

Mjah, dat klopt wel... helaas heb ik die test zelf niet gelezen, maar wel van iemand gehoord dat 'ie er vrij belabberd van af kwam.

Ik moet zeggen dat ik de andere kaarten niet ken, maar dat ik met die M-Audio van mij wel heel tevreden ben! :okdan:

Nou is deze test wel behoorlijk geneuzel op de vierkant nanometer (dat erkennen ze ook). Hij gaat met name om geluidsweergave onder verschillende test-omstandigheden. Veel belangrijker voor een starter als ik is de betrouwbaarheid van de kaart. En juist wat dit betreft vernam ik op dit forum nogal wat bedenkingen bij de Terratec en juist lovende woorden over de M-Audio.
Klopt dit? Evt. verwijzingen naar threats. B.v.D.

Back