welke geluidskaart rond of onder 350 euro

En wat is die MIDIMia precies. Is dat de oude Mia met het audiodeeler uitgesloopt (dat verklaart bepaald niet de hogere prijs), of heeft 'ie een uitgebreidere MIDI-interface, wat mij betreft extra synth-chip? Ik las een keer een threat, ik dacht van BamBam, waarin hij behoorlijk afgaf op deze ontwikkeling.
Dit is voor mij interessant, want ik heb net een offerte-verzoek uitstaan voor een config. met deze kaart, dus. Ik heb dit verzoek gedaan bij PC Tools in Heerenveen; iemand ervaringen mee? Ik had zelf wat negatieve geluiden gehoord op een Google-forum, maar naar hun eigen zeggen, hebben ze nu hun boeltje aardig gesaneerd en doen ze nu serieus mee.

Ikzelf heb een ESI Waveterminal 192L, 4 in , 6 uit (2 stereo in, 3 stereo uit), klinkt fantastisch, geen xlr-ingang, wel phantomvoeding op 1 van de ingangen. Klinkt erg goed, enige probleem is dat de drivers soms wel wat te wensen overlaten, geeft wel eens wat problemen (bij mij veel blauwe schermen...) Kostte nieuw ca. 230 euro, wel wat onder je budget.

Oh ja, en met de gratis (tenminste bij de Feedback) uitbreidingskaart digitale aansluitingen erbij en 2 midiaansluitingen.

Wat denk jij d'r dan van?

heb m zelf niet maar toen ik me er indertijd in verdiepte was het een serieuze optie voor mij. uiteindelijk heb ik ervoor gekozen om een geluidskaart uit een andere prijskklasse te kopen maar die is hier dus niet relevant.

Terratec ewx 2496 is erg goed, vriend van me heeft 'm ..... ik heb zelf 'n terratec ews 88m/t.

Alle terratec kaarten na de eerste dmx zijn echt goed in prijs kwaliteit verhouding ....

Stelletje anti-terrateccers hier weten niet waar ze het over hebben :P

Origineel geplaatst door Niel
Stelletje anti-terrateccers hier weten niet waar ze het over hebben :P

EWS64XL

De kenner weet genoeg! ;)

Origineel geplaatst door olaf
heb m zelf niet maar toen ik me er indertijd in verdiepte was het een serieuze optie voor mij. uiteindelijk heb ik ervoor gekozen om een geluidskaart uit een andere prijskklasse te kopen maar die is hier dus niet relevant.

Olaf,

Gewoon uit nieuwssgierigheid, wat heb je wél gekocht, hoe duur en hoe bevalt het?

Origineel geplaatst door olaf
wat dacht je van de m-audio 1010 lt?

309 euro bij musichaus thomann..

Ik heb deze kaart en ben er hardstikke teverden mee.

Heb de kaart probleemloos kunnen instaleren met standaard drivertjes op een P4 (wel genuine Intel 850!)
onder XP.

Werkt perfect, erg lage latency en goeie klank voor zijn prijs !!!!

Origineel geplaatst door sKeLeTvM
Ik heb deze kaart en ben er hardstikke teverden mee.

Heb de kaart probleemloos kunnen instaleren met standaard drivertjes op een P4 (wel genuine Intel 850!)
onder XP.

Werkt perfect, erg lage latency en goeie klank voor zijn prijs !!!!

ik heb deze kaart ook een getest met een 845pe en 845e chipset. als een zonneke.
de hele delta familie trouwens!

Tja ik zou zeggen kijk ff rond naar specs enzo luister naar wat kaarten en hoe ze werken..
Ik weet ook niet wat je eisen zijn wil je bijvoorbeeld Softsynth's draaien dus met zo weinig mogelijk latency en wil je Jack Inputs/Outputs of ben je tevreden met Tulp ? EN hoeveel Out/In wil je hebben...

met alle respect voor interface maar de soundkaarten test was echte papier verspilling. de maudio kaarten werken nl erg goed en klinken beter dan bijv terrapech kaarten, de echo kaarten klinken ook goed maar hebben veel driver problemen.
de rme multiface is een echte top kaart maar deze mag je niet vregelijken met een kaart van € 199,--.

ben slim en pak gewoon een audiophile en ga muziek maken

Ik hoor hier in het gesprek steeds twee namen vallen verhagen in Tilburg en music haus thomas
url's ??? ik wil die sites wel ff tjekkuh.

Ik heb de Audiophile 2496 en het is een schat. Je hebt echter alleen 1 x (L/R tulp) IN en 1 x (idem) UIT, dat is wel iets wat niet op je wensen aansluit. Geloof ik wel een breakoutbox te koop voor .

Succes, maar met dat budget vind je vast wel wat. Groet

Back