Chemical Brothers : waar zijn jullie mee bezig?

Bass

Gepokt en gemazeld
Goed,

de Chemical Brothers maken erg goede muziek vond ik altijd..brute bigbeat om lekker uit je plaat te gaan...

Tot het laatste album en nu helemaal die nieuwe single "Golden Path"...met die afschuwelijke zang !!!
:stupid jeezz wat een k*tnummer!

Ik begon al zo mn twijfels te krijgen bij het laatste album Come with us, maar nu dan...
Die ordinaire 4 to the floor en weg freaky sounds, weg big beat!!!

Waar zijn sublieme vette tracks als Block rockin beats, Loops of fury, Leave home en Hey boy hey girl gebleven ???

Damn Chemicals...maak weer eens iets bruuts vets met vette bigbeat en freaky sounds!Uit je plaat muziek!

Hier een stukje nieuwe single :

:gaap:

Ik vond surrender al een erg matige plaat. De eerste twee vond ik fantastisch. "Come with us" vind ik een absolute zeperd, een gedrocht dat nooit had mogen worden uitgebracht, dus als deze single nog slechter is. dan haast ik me te zeggen dat ik niet verbaasd ben. Voor mij toont dit het failliet van de dance aan. De grote namen (Prodigy, Chem bros, Daft Punk, Fat boy slim) konden hun niveau niet handhaven, en vallen allemaal van hun voetstuk. Nu zullen velen (vooral hier) dat niet met mij eens zijn, maar ik denk dat dit soort muziek (dance, drum&bass, techno, bigbeat) zijn langste tijd heeft gehad, en voorlopig een tijdje in de obscuriteit verdwijnt. Voor zover ik kan zien, vanuit mijn positie, is de voorlopige toekomst aan New Wave, Electroclash, en wellicht ook industrial, darkwave en Electronic Body Music, Vooral die laatste drie zie ik wel zitten, want laat dat nou toevallig de stijlen zijn die ik voornamelijk DJ. :) Maar zoals altijd: de geschiedenis zal het uitwijzen. Toch is dit wel een aardig discussiepunt, dacht ik. Waar gaat het heen?

JESUS! Dit slaat echt nergens op! Hoewel... het is bijna zielig komisch :)

Iemand zei een jaar of 8 geleden tegen mij: "Chemical Brothers kunnen geen muziek maken, maar ze kunnen rete-creatief met gear omgaan".

Als ik dit zo hoor heeft ie nog gelijk ook.

fuck....wat jammer die track

Origineel geplaatst door kratarknathrak
Ik vond surrender al een erg matige plaat. De eerste twee vond ik fantastisch. "Come with us" vind ik een absolute zeperd, een gedrocht dat nooit had mogen worden uitgebracht, dus als deze single nog slechter is. dan haast ik me te zeggen dat ik niet verbaasd ben. Voor mij toont dit het failliet van de dance aan. De grote namen (Prodigy, Chem bros, Daft Punk, Fat boy slim) konden hun niveau niet handhaven, en vallen allemaal van hun voetstuk. Nu zullen velen (vooral hier) dat niet met mij eens zijn, maar ik denk dat dit soort muziek (dance, drum&bass, techno, bigbeat) zijn langste tijd heeft gehad, en voorlopig een tijdje in de obscuriteit verdwijnt. Voor zover ik kan zien, vanuit mijn positie, is de voorlopige toekomst aan New Wave, Electroclash, en wellicht ook industrial, darkwave en Electronic Body Music, Vooral die laatste drie zie ik wel zitten, want laat dat nou toevallig de stijlen zijn die ik voornamelijk DJ. :) Maar zoals altijd: de geschiedenis zal het uitwijzen. Toch is dit wel een aardig discussiepunt, dacht ik. Waar gaat het heen?

Geloof mijn nou maar, dat als dezelfde Sjaken die nu Electro aan het uitmelken zijn, aan jouw gekoesterde stijlen gaan beginnen dat je dat echt niet zit zitten.

Ik zou dan ook gewoon gaan sparen voor een sniper rifle als je nog lang plezier wilt hebben van die drie muziekstijlen.

flop

flop

Waar hebben die gasten last van ?? Getverderrie wat een muik zeg! :kont:
Dat dit dezelfde gasten zijn als He Boy He Girl??

Mensen vergeet niet dat deze producers al een jaar of 10 bezig zijn met het uitbrengen van muziek. Als ik het 1ste en 2de album beluister dan denk ik .....JAAAAAAAA

Daarna is het bergafwaarts gegaan (iig voor de liefhebbers van het 1ste en 2de album), mensen willen graag iets herkenbaars terughoren in hun muziek. Als ik eerlijk ben dan denk ik dat als ze hun 1ste of 2de album kunnen evenaren ze erg veel mensen tevreden zullen stellen. Ik weet zelf niet of ze dat zien zitten, maar a la.

Wat grappig is dat ik gisteren avond mijn platencollectie met weemoed heb zitten beluisteren (drum & bass van 1993 tot 2001) en als ik dan al die heerlijke volle warme plaatjes hoor dan denk ik dat vind ik lekkere drum & bass. Maar helaas is bijna 80% van de huidige drum & bass bijna gabber.

Als je dit lekkere muziek vind is het misschien verstandig om het zelf te gaan maken, op die manier houd je de muziek vanzelf levend.

BTW, ik las in oor dat Dexter van dit forum, de remix op deze 12'inch van deze chemical brothers track heeft gemaakt........heeft iemand een audio linkje.........???

Geloof me, het is onder druk van de grote platenfirma's dat ze zich gaan herhalen. Die staan erop dat het album gelijkaardig gaat klinken als het vorige, omdat dat zoveel succes had. Als je iets nieuws probeert, dreigen ze je gewoon geen geld/promotie meer te geven. Als je met dat gevoel je oude shit gaat hermaken, zakt het niveau drastisch.

Origineel geplaatst door nick nova
Geloof me, het is onder druk van de grote platenfirma's dat ze zich gaan herhalen. Die staan erop dat het album gelijkaardig gaat klinken als het vorige, omdat dat zoveel succes had. Als je iets nieuws probeert, dreigen ze je gewoon geen geld/promotie meer te geven. Als je met dat gevoel je oude shit gaat hermaken, zakt het niveau drastisch.

Ja maar in dit geval klopt het niet, omdat "come with us' volgens mij helemaal niet zo'n succes was, dus het lijkt me vreemd dat de platenmaatschappij verwacht dat ze op dat niveau blijven hangen. Gezien de vekoopsuccessen van het 1e en 2de album lijkt het me vreemd dat de platenmaatschappij verwacht dat ze het laatste album gaan herhalen.

Wat lopen jullie nou te zeuren zeg !
Ok het is niet de "Dance" breakbeat house shit die je verwacht .
Maar ze proberen wel wat anders .
Ik vind dit persoonlijk leuker dan al die breakbeat die ze maakte .

BTW, ik las in oor dat Dexter van dit forum, de remix op deze 12'inch van deze chemical brothers track heeft gemaakt........heeft iemand een audio linkje.........??? [/B]

Shit man ik heb het nu al een paar keer gehoord .
In London ook al een paar mensen .
Ik heb ze niet geremixed .
Mischien Dexter gordon ofzo die heb je ook .

Ik denk echt dat die grote lui reageren op een niet-succes in de trent van:

" :confused: , hoe is dat nu mogelijk? En ze hebben nog wel net hetzelfde als het vorige succes gemaakt! Hmmm, misschien ligt het gewoon aan de mensen, die effe geen zin hadden om nog Chemical Brothers in huis te hebben. De volgende cd zal wel terug scoren. En dan naar de Chemicals terugstappen en pushen: hmmm, misschien moeten jullie gewoon toegankelijker dingen gaan maken..."

Ik zeg niet dat het zo gebeurd, maar enkel maar om de geest van de grote platenfirma's weer te geven.

Origineel geplaatst door dextah
.

Wat ze MAAKTEN was al anders dan anderen...ze waren origineel...

Nu doen ze wat 80% van de dance doet : 4 to the floor..

Ok het is niet de "Dance" breakbeat house shit die je verwacht .
Ik vind dit persoonlijk leuker dan al die breakbeat die ze maakte .

ik zeg zelf ook niet dat ik hem "slecht" vind, ik heb em ook gewoon in mijn collectie staan, ik vind hem
wel lekker. Ik denk alleen dat de menigte die de chemical brothers van hun 1ste en 2de album kennen, af zullen haken omdat ze het minder breakbeat gericht vinden..........1 ding is zeker ....ze releasen constanter dan the prodigy :p

Shit man ik heb het nu al een paar keer gehoord .
In London ook al een paar mensen .
Ik heb ze niet geremixed .
Mischien Dexter gordon ofzo die heb je ook .

Ik zou de oor dan toch maar om een rectificatie vragen, want er staat letterlijk dexter !
Hoe kan ik trouwens op de hoogte blijven van je releases.....URL ofzo ?
Ben namelijk erg blij met je tracks op we still kill the old way en op dr electroluv !

Origineel geplaatst door Bass
Wat ze MAAKTEN was al anders dan anderen...ze waren origineel...

Nu doen ze wat 80% van de dance doet : 4 to the floor..

En als ze door gaan met het geen wat ze altijd deden,wordt er weer geroepen dat het formule werk is en ze eens wat anders moeten doen.

Het is nooit goed genoeg,mensen zijn gewoon verwend.

Origineel geplaatst door nick nova
Ik vind die track ook wel lekker btw.
:) Die gedachte had ik ook. Lekkere synth rock! Lekker van die jaren 80 appregiator stukjes.

Krijg net een mailtje uit London ...

I'm not sure if you're aware, but there's the DJ from that group called
the avalanches is also called Dexter... he's actually a really good hip hop
dj, the mix is him doing a megamix of chemical bros tracks.. I actually saw
your zongamin mix labelled as one by him also once!

Fijn .....

Krijg net een mailtje uit London ...

I'm not sure if you're aware, but there's the DJ from that group called
the avalanches is also called Dexter... he's actually a really good hip hop
dj, the mix is him doing a megamix of chemical bros tracks.. I actually saw
your zongamin mix labelled as one by him also once!

Fijn .....

Hmm dude ik zou maar oppassen dat je er geen gezeik mee krijgt (of in ieder geval bijtijds stappen ondernemen, of je naam vast laten leggen), ik heb zoiets ooit gehad met mijn groep breakbeatscientists toen ik een juridisch lompe brief van breakbeat science uit New York kreeg.

Heb jij wel ooit die remix van schneider tm gedaan of is dat ook deze dexter ?

Ik weet het nu ook niet meer........ :confused:

Back