Chemical Brothers : waar zijn jullie mee bezig?

Origineel geplaatst door Shivah
En als ze door gaan met het geen wat ze altijd deden,wordt er weer geroepen dat het formule werk is en ze eens wat anders moeten doen..

:okdan:

Toch vind ik dit geen standaard 4x4 track... dan kan je alles wel standaard 4x4 noemen. :Z

Niet zoveel nuilen, maar ga zelf breaks maken en verras ons. Het enige wat ik van Bass lees is geneuzel en gezeik, sorry dat het zo overkomt, maar hou je met interessantere dingen bezig en wees zelf creatief ipv alles de grond in te boren. Ik word er een beetje moe van om eerlijk te zijn....

:doei:

Origineel geplaatst door C-Code
Hmm dude ik zou maar oppassen dat je er geen gezeik mee krijgt (of in ieder geval bijtijds stappen ondernemen, of je naam vast laten leggen), ik heb zoiets ooit gehad met mijn groep breakbeatscientists toen ik een juridisch lompe brief van breakbeat science uit New York kreeg.

Heb jij wel ooit die remix van schneider tm gedaan of is dat ook deze dexter ?

Ik weet het nu ook niet meer........ :confused:

Weet je wat dat kost je naam vast leggen?
Dan zul je een merken bureau in moeten schakelen...
En das niet weinig,qua geld:)

Ik vind de productie nog steeds goed, maar de nummers niet meer..

@ krz : je mag toch kritiek geven op gerenommeerde artiesten ofniet ?
Jarre bakt er de laatste tijd ook weinig van..

Als actieve muziekliefhebber [en zelf met muziek bezig zijnde] mag je toch je mening geven ?
Of moet ik ook zo'n ja-knikker worden die alles altijd maar even leuk en goed vindt...?

Origineel geplaatst door krz
:Het enige wat ik van Bass lees is geneuzel en gezeik, sorry dat het zo overkomt, maar hou je met interessantere dingen bezig en wees zelf creatief ipv alles de grond in te boren. Ik word er een beetje moe van om eerlijk te zijn....

:doei:

...ik heb 2 tracks geplaatst waarop iedereen mocht reageren, dus effe niet zo =(

Origineel geplaatst door Bass
Ik vind de productie nog steeds goed, maar de nummers niet meer..

@ krz : je mag toch kritiek geven op gerenommeerde artiesten ofniet ?
Jarre bakt er de laatste tijd ook weinig van..

Als actieve muziekliefhebber [en zelf met muziek bezig zijnde] mag je toch je mening geven ?
Of moet ik ook zo'n ja-knikker worden die alles altijd maar even leuk en goed vindt...?

Geen enkel probleem mee, is zelfs goed om niet alles voor zoete koek te slikken, maar je negativisme valt me gewoon op. Maar dat kan ook aan mij liggen.. :P

:luv:

Geen enkel probleem mee, is zelfs goed om niet alles voor zoete koek te slikken, maar je negativisme valt me gewoon op.

:luv:

Eeeh...ik ben niet negatief, maar subjectief en relatief ..Ik spreek mijn mening uit en als ik iets goed vindt zeg ik dat ook gewoon...misschien vind ik gewoon weinig dingen goed..
Omdat ik zelf ook muziek maak ben ik juist kritisch op alle muziek die uitkomt...en dat moet ook, anders staat de hele top 100 vol met DJ Jean en Idols- sh*t..

Nu ik alles albums van de Chemicals heb, valt me dit gewoon erg tegen, net als Metamorphoses van Jarre! Wat een debacel...

Maareeh voor de rest..:biertje: :peukie:

ik denk dan altijd maar zo, als ik het niet leuk meer vind wat een bepaalde groep maakt dan kijk ik gewoon verder dan mijn neus lang is naar andere/nieuwe bands/artiesten. Ik probeer niet in een bepaald verwachtingspatroon te blijven hangen want: je doet er toch helemaal nix an! :D

Arv

Hm, ik zie 3FM al koppen over een week met "altijd de nieuwste en de eerste" terwijl ze dit op de radio pompen. Of gebeurt dit nu al?

Ik vind 't persoonlijk niet zo veel, maar ik vind ook niet alles van de chemische broertjes even je van het. Al is "In Dust We Trust" wel lekker.

/me zet 'm even op.

Origineel geplaatst door C-Code
Hmm dude ik zou maar oppassen dat je er geen gezeik mee krijgt (of in ieder geval bijtijds stappen ondernemen, of je naam vast laten leggen), ik heb zoiets ooit gehad met mijn groep breakbeatscientists toen ik een juridisch lompe brief van breakbeat science uit New York kreeg.

Heb jij wel ooit die remix van schneider tm gedaan of is dat ook deze dexter ?

Ik weet het nu ook niet meer........ :confused:

Mwaw ... Dexter is gewoon een naam . Die kan je niet vastleggen volgens mij .
Maakt ook niet uit . Je hebt ook een trance DJ die Dexter heet . Uit Oostenrijk nog wel .
Word liever met deze gast verward .

de Chemicals... tja...

ik heb de eerste 2 platen, maar daarna is het allemaal nog fouter geworden. in eerste instantie waren het op zich al vrij zielloze tracks, ze geven (gaven?) zelf toe dat ze muziek zijn gaan maken om "opvultracks" in hun dj-set te maken. op zich al niet de meest geinspireerde invalshoek om geniale nummers mee te maken.
maar vanaf Surrender (waar nog wel enigszins wat ge-experimenteer opstaat) is het helemaal een slappe natte kranten pulp geworden. 'bonjour' zou ik tegen ze zeggen, en 'misschien als je je hoofd uit je reet haalt en kijkt waar muziek nou helemaal over gaat dat het wel weer goed komt'.
dit alles in de wetenschap dat ze helemaal geen frans en nederlands praten natuurlijk :)

Ach ja, 't nummer is niet echt mijn stijl.. Ik zal niet zo gauw de CD kopen (wie koopt ze nog?? :D ) als er veel van zulk soort nummers opstaan.
Ik maak me niet zo druk over wat (vroeger goeie?) artiesten/groepen maken; als ik 't mooi vind 'koop' ik het, en anders niet.
Okee, er zijn uitzonderingen: iets van B.Spears zal ik niet zo gauw kopen, ookal vinnik 't (stiekem) mooi! :D

ken weinig van de chem bros.. vond een paar bekendere trackies wel leuk
...maar jezus die sample!! wat een ongelofelijk slechte muziek vind ik dit
sorry voor mijn oprechte mening als je er niet tegen kan

Nou, ik heb ook maar eens dat stukje geluisterd, maar als ze dit durven uit te brengen........ moedig hoor. Maar het klinkt mij in de oren, alsof de heren, in een wanhopige poging hip te zijn, Viva le fete en Fischerspooner achterna willen. Helaas pindakaas, dat gaat niet lukken. het is wel heel slecht hoor. Die muziek gaat nog wel, maar die zang..... :r

Origineel geplaatst door Bahamut
ken weinig van de chem bros.. vond een paar bekendere trackies wel leuk
...maar jezus die sample!! wat een ongelofelijk slechte muziek vind ik dit
sorry voor mijn oprechte mening als je er niet tegen kan

Dit is geen sample, maar chembros vs. een vaag bandje waar ik de naam van kwijt ben... (uiteindelijk zal het wel een sample zijn, maar goed.. )

Ff beetje off topic:

De laatste jaren is mijn muzikale smaak milder geworden. Vroeger was het enkel underground en vernieuwende dingen waar ik positief over kon zijn. Nu is dat geƫvolueerd naar alles wat me de volumeknop luider doet zetten of mijn achterwerk zachtjes in beweging laat zetten, vind ik goed.

Ik had dat met de nieuwe Chemical Bothers single, de eerste keer uit nieuwsgierigheid. De volgende keer zong ik al wat meer mee en bleef het hangen. Ik zeg niet dat het enorme vette plaat is, integendeel. Ik zou nooit zoiets maken en ga het ook nooit verkopen als supervet. Hetzelfde met Tom Huldenberger met zijn Elvis-gerip. Die schijf werkt gewoon. Dat neemt niet weg, dat ik mijn persoonlijke voorkeur in muziek ondermijn. Ik blijf mijn favorietjes hebben in de underground, maar kan deze commerciƫle shit best pruimen als het me in beweging zet. Het staat alleen een stapje lager bij mij mijn favo's (terwijl ze vroeger hoger stonden), maar da's meer hun probleem dan het mijne.
Het is makkelijk, afkraken. Zolang ze professioneel geld verdienen met hun muziek en ik (nog) niet, blijf ik ze respecteren.

chembros vs. een vaag bandje waar ik de naam van kwijt ben...

The Flaming Lips... toch?

Origineel geplaatst door kratarknathrak
Nou, ik heb ook maar eens dat stukje geluisterd, maar als ze dit durven uit te brengen........ moedig hoor. Maar het klinkt mij in de oren, alsof de heren, in een wanhopige poging hip te zijn, Viva le fete en Fischerspooner achterna willen. Helaas pindakaas, dat gaat niet lukken. het is wel heel slecht hoor. Die muziek gaat nog wel, maar die zang..... :r

Viva le vete ? Fisherspooner ?
Die vergelijking hoor ik echt niet .
Als je nou zegt het lijkt op U2 die een cover van Johny Cash doen ok .

nah ik vindt het wel leuk klinken eigenlijik maar ik sta er om bekend dat ik geen smaak heb:)

de heren chemical brothers kunnen slechts hier en daar mijn interresse wekken.
ik bedoel niet met eidere track.
maar onder hun pareltjes zitten voor mij toch wel "hey boys hey girls";
"let forever be"; "loops of fury"; "basstest"; "block rockin beats"; "star guitar"; en wel nog een paar.

die nieuwe track hoort er voor mij zo totaal niet bij. (eigen mening)
maar misschien vinden anderen dit leuk.
om dit nu te vergelijken met fisherspooner... het is iets totaal anders, en ik
vind het trouwens een belediging voor fisherspooner :erm:

in ieder geval, als je deze track ziet als ernstig zich negatief onderscheidend van de rest
(en de vorige track ook),
dan zou je kunnen stellen dat het even niet zo lekker gaat met de chemische broertjes.
Heeft iedere artist dan niet eens recht op een dipje?
dat betekend daarom nog niet als ze verdwijnen.
het zal enkel daarna moeten blijken wat ze werkelijk waard zijn.
iedere artist die zijn put nadert, en die put te boven komt is een blijver. (of sommigen toch)
en diegenen die de put niet overleven? spijtig.
Life goes on.

en om hiermee gelijk het failliet van een genre te proclameren... laat ons niet op de feiten vooruit lopen.

dit waren mijn twee centen

-cloudy

Waarom is het toch zo dat als een groep een bepaalde soort muziek maakt die men gaaf vind ze niet iets anders mogen proberen?

Van mij part maken ze super commerciele trance of zo. Als ik het leuk vind luister ik er naar en anders niet.

Alsof jij kunt uitmaken wat voor een muziek iemand anders zou moeten maken?

Back