hoeveel COMPUTERS nog ?!

Nouveau

Ouwe rot
Ik heb sinds kort een nieuwere computer aangeschaft.
En pas geleden las ik hier op t synthforum dat het moederboard (met de Via chipset) in mijn computer niet echt 'prima' is.

Bij Feedback vertelden ze mij dat "Via chipsets niet zo goed voor audio is". Hij zei ook nog: "Als je de nieuwste drivers download dan kan dit probleem verholpen zijn". Zelf neem ik haast geen audio op.... dus dat is 'niet zo heel erg........'
Ik wil WEL net als op mn PC P3 VSTi's draaien!

Mijn vraag is: wat is nou het nadeel dat ik ga ondervinden met deze PC ??

Het is een PC met: Windows XP, AMD 1300 MHz, 256 mb, (1 keer) 40 gig harddisk, (moederboard) Asrock (K7VM2) met Via Apollo (kM266).

Ik plaats er wel wat meer geheugen in, hoor!

Tja de snelheid is ook momenteel niet je van het 1300 Mhz
En het ligt er ook aan wat voor VSTi je wilt gaan gebruiken de ene verbruikt meer als de andere ik draai namelijk makkelijk 3 VSTi's maar goed ik heb een 2 Gigahertz...

Mijn compu draait ook op 1300 Mhz (AMD Athlon) en heb nog nooit problemen ondervonden met het draaien van VSTi's. Zelfs zware VST's als de Moog Modular draaien prima in combinatie met meerdere VSTi's en effecten. Wat bij mij wel een enorm verschil maakte in de overall performance was de 512 MB extra DDR-Ram (totaal 640 MB )die ik er een tijdje geleden bij heb gegooid.

Ik geloof eigenlijk niet dat je uberhaupt problemen gaat ondervinden. Als je alles optimaal voor audio configureert dan zal naar mijn idee alles prima werken.

dus alleen wat meer geheugen.............. En over het moederboard hoef ik mij verder geen zorgen te maken bij het draaien van VSTi's ?

By dA way: draai expres alniet zulke zware VSTi's (fm7, rp albino, ect)

N thanks voor beantwoording!

zie gearlist

zie gearlist

alle twee pc's hebben een audiophile.

Re: hoeveel COMPUTERS nog ?!

Origineel geplaatst door Nouveau
...
Mijn vraag is: wat is nou het nadeel dat ik ga ondervinden met deze PC ??

Het is een PC met: Windows XP, AMD 1300 MHz, 256 mb, (1 keer) 40 gig harddisk, (moederboard) Asrock (K7VM2) met Via Apollo (kM266).
...

Het nadeel wat je zou kunnen ondervinden is een geluidskaart die kraakt en moeilijk doet, en dat kan veroorzaakt worden door een combinatie met bepaalde Via chipsets, met name de wat verouderde chipsets voor de AMD Athlon series; de KT133(A) was een beruchte chipset, maar ook de KT266 staat erom bekend problemen te kunnen hebben met bepaalde geluidskaarten. Nou is het niet gezegd dat het fout gaat, maar de kans is wel wat groter dan bij bijvoorbeeld Intel chipsets. De nieuwste Via chipsets KT333 en KT400 schijnen wel beter te zijn, maar precieze gegevens heb ik niet.
Als je een bepaalde combinatie chipset en geluidskaart in gedachten hebt, informeer dan bij de geluidskaartfabrikant (door bijvoorbeeld op hun website te kijken of te mailen) of de geluidskaart goed gaat i.c.m. die chipset.

Tip: mocht je toch bij AMD processoren willen blijven, ga dan voor de nForce2 chipset, die schijnt behoorlijk stabiel, snel en goed te zijn, tot nu toe nog weinig gehoord over problemen met de betere geluidskaarten.

Koop een Mac of P4 Intel (chipset) voor audio. (als je een leek bent)

Einde discussie.

Gewoon proberen met deze bak. En als hij niet goed werkt een ander moederbord scoren.
En dan gewoon doorsparen voor een nieuwe mobo/cpu/geheugen combo voor over een halfjaar/jaar of zo.
Dan zijn de huidige XP CPU's en mobo's lekker cheapo en je weet dan zeker dat die 'oude meuk' goed werkt.

Mijn (niet populaire waarschijnlijk) advies :

Gooi gewoon die VST meuk eraf en gebruik je PC puur voor audio-opname en bewerking met BV Soundforge o.i.d. en gebruik hardware synths en modules om muziek mee te maken...

Dat scheelt updaten, geheugen erbij, vastlopers, latency en andere blabla (dure) PC-noodzaken...

;)

Origineel geplaatst door Bass
Mijn (niet populaire waarschijnlijk) advies :

Gooi gewoon die VST meuk eraf en gebruik je PC puur voor audio-opname en bewerking met BV Soundforge o.i.d. en gebruik hardware synths en modules om muziek mee te maken...

Dat scheelt updaten, geheugen erbij, vastlopers, latency en andere blabla (dure) PC-noodzaken...

;)

:D Tja dat vraagt om een reactie natuurlijk :D

Als je een PC goed samensteld en tweakt zul je haast geen vastlopers en latency hebben updaten moet je wel op tijd met je progjes idd :biertje:

Sorry maaarrrrr.....

Sorry maaarrrrr.....

......:duivels: :duivels: Koop een Mac:duivels: :duivels:
Tjongejonge, als ik al die artikelen over slecht werkende pc's zie en dit soort vragen dan denk alleen maar:"Ik ben blij dat ik vijf jaar geleden overgestapt ben naar Apple" .
Zet het Winddoosgebruikers nooit aan het denken als ze in boekenwinkels lopen en zien dat er drie Macboekjes op een lullig plankje staan en duizenden Windhoosprobleemoplosserboekwerkjes als warme broodjes over de toonbank gaan?
Of al die miljarden virusmeldingen en andere zooi?
Ik ben gek op Mac!
Enneh, aan de prijs ligt het al lang niet meer, tweedehands is er genoeg te krijgen en een goede mac hoeft niet meer dan €850 nieuw te kosten.
En ja, hoor, je kunt er ook Office op draaien (maar dat is offtopic).
Het leuke is , als je overstapt wil je alle Microsoftzooi meenemen en als je het dan op een Mac hebt staan kom je er achter dat het allemaal niet meer nodig is.
En ja hoor, tuurlijk zijn er ook Macmuizen te koop met meer dan een enkele knop. Hoewel even de knop langer ingedrukt houden wel hetzelfde is als rechtsklikken ;-)
Ach, ik kan wel blijven evangeliseren maar sinds ik een Mac heb doe ik er iets leuks mee en ben niet meer dag en nacht op zoek naar de fouten en zie nooit meer blauwe schermen.
Als laatste: wanneer ik vroeger met de pc problemen had ging ik het in de pc en software zoeken, als nu iets niet lukt, zoek ik het bij mijzelf.
Amen.

Attachments

• jagbox06232003.jpg
    jagbox06232003.jpg
    23,3 KB · Bekeken: 125
je hebt gelijk

je hebt gelijk

en daar moest het net niet heen.
Gewoon windows eruit, mac erin, lekker muziekmaken en nooit meer over lullen, haha!

ugh ugh

zoiezo met amd oppassen
en mac .. tja ... vooral duur

enige verschil tussen een mac gebruiker en windows gebruiker
is dat een mac gebruiker dedicated for midi of audio doet
doe je dat op pc ... niks aan het handje

uit eindelijk koop je bij mac alleen een ander gevoel

de rest weegt zich met elkaar af

Sommige zweren nog bij de Atari, wat ik mij voor kan stellen (heb er 9 jaar mee gewerkt) maar sinds 4 jaar ben ik overgestapt op pc, een stuk rustiger voor het oog en gebruik m alleen voor midi tijdens produceren, en offline masteren .... geen problemen. Vst's begin ik niet aan, en aan een mac al helemaal niet, aangezien hun hardware veel te veel is afgeschermd en minder makkelijk zelf te tweaken is, iig vroeger dan ....

Als je dan moeilijke dingen gaat doen adviseer ik intel ipv amd, en dan een pentium ipv een celeron .....

Als je echt gewend bent om met een PC ipv een Mac te werken, zoals ik, raad ik je toch enigszins af om over te stappen op een Mac. Overigens met enig voorbehoud.
Een Mac vind ik toch op een of andere manier een stuk minder practisch werken dan een PC, en dan spreek ik uit ervaring en niet alleen wat betreft audio, maar ook op het gebied van multimedia en office applicaties. Je moet je realiseren dat de verhouding Windows vs. Mac gebruikers behoorlijk naar de eerste hangt, hetgeen per definitie het Windows platform meer ruchtbaarheid geeft. Een goed afgestelde PC met Windows XP Pro draait naar mijn idee minstens even strak als een Mac.
Ik kan nog wel even doorgaan, maar waar ik naar toe wil is dat het verschil tussen de alom geëerde stabiliteit van de Mac en de zgn. instabiliteit van een Windows PC steeds kleiner wordt, mocht die uberhaupt nog bestaan.
Kortom, ben je een PC gewend, houdt je PC (is sowieso goedkoper) en lees het een en ander hoe je een PC goed afstelt met Windows XP Pro, waar ik het nu wel over heb, want de vorige versies waren idd lichtelijk bagger...:D

ANTWOORD van M-AUDIO

ANTWOORD van M-AUDIO

The main issues with Via chipset are regarding the 133 and 266 chipset.

Are you having difficulties?

Back