Snelle en Stille Harddisk

bikkel

Everything is on the One
Mijn HD heeft het gisteren begeven volgens mij, ik was toch al in de running voor een nieuwe, wie heeft er tips?

100 - 125 euro ongeveer
100GB
moet minstens 8 sporen 24/96 tegelijk kunnen recorden en afspelen.

OK dus ik hoef alleen nog maar even te weten te komen welke HD er het stilste is.

Origineel geplaatst door bikkel
OK dus ik hoef alleen nog maar even te weten te komen welke HD er het stilste is.

maxtor of seagate.. ik ken geen typenummers.

Een Maxtor Liquid Bearing is blijkbaar het stilste, wordt ook nog in 8 MB versie uitgeleverd.

132 euro voor 120 Gb, dat is nog vrij netjes.

Zou dat zo'n groot verschil maken dan een Diamondmax plus 9 met een Liquid Bearing?

Origineel geplaatst door Origin X
Zou dat zo'n groot verschil maken dan een Diamondmax plus 9 met een Liquid Bearing?

nah volgens mij is het echt onzin ...
ik heb alleen maar normale bearings en klinkt vrij normaal

je hoort toch altijd de kop ?

naja ... boeit volgens mij niet zo !

btw die maxtors zijn geloof ik niet de snelste

de wetsern digitals moeten wel 50 mb per sedonden halen !

Ik heb een Maxtor en een Seagate Baracuda en die laatste is echt vele malen stiller IMHO.

Grtz,
Jeroen

Seagate Barracude series zijn zo'n beetje de stilste schijven, gevolgd door de Western Digitals.

De Seagate Barracuda V (5) is niet een van de snelste als hij in quiet-mode staat, maar in de performance-mode behoort hij wel degelijk tot de snelste schijven; hij wordt dan wel een tikkie lawaaiiger (je hoort de koppen heel zacht tikken), maar hij is dan nog steeds een van de stilste schijven, je moet echt moeite doen om hem te horen.
Veel websites testen hem helaas meestal in de quiet-mode, waardoor hij dus niet altijd als snelste uit de bus komt, onwetend dat je een tooltje kunt krijgen bij Seagate om hem op performance te zetten.

Ohja, nog een niet onbelangrijk punt: betrouwbaarheid. Seagate en Western Digital hebben de laagste uitvalpercentages. Maxtor heeft vrij recent weer een paar slechtere series gehad.

Nieuwste lijn van Western Digital

Nieuwste lijn van Western Digital

Hoi,

De nieuwste lijn van Western Digital is absoluut van het betere soort. En natuurlijk de nieuwe raptor serie die draait met gemak 10.000 toeren RPM (op papier). Zijn wel kleine schrijven (rond 40 gig) maar razend en razend snel (ATA-serial adapter is voor de meeste moederborden dan nog wel noodzakelijk).

Groet :okdan:

Astro.

http://www.storagereview.com heeft complete reviews van de meeste nieuwe hd's.

Seagate heeft de stilste schijven, maar is niet altijd de snelste.
Western Digital heeft op dit moment de snelste schijven, maar is niet bepaald de stilste.
Maxtor is redelijk ok, maar heeft de laatste tijd weer wat slechte series gehad.
IBM: niet meer aan beginnen.

Ik zou m'n geld op een Seagate Barracuda 7200.7 zetten, verkrijgbaar van 40gb tot over de 100gb.
Ik heb zelf nog een Seagate Barracude IV (7200rpm) draaiend op een UDMA66 controller, gaat prima met meer dan 8 sporen op 24/48.

Wat ik wel weet is dat als hij heel veel lawaai gaat maken dat dit niet goed is. :(

Volgens mono-poly ligt het ook aan de voeding of je harde schijf langer meegaat.
En als die ook lekker stil is dan heb je een stille computer en een harde schijf die tenminste langer als anderhalf jaar meegaat.

hmm die liquid bearing hoor je echt niet. heb nu zowel de 80 als 40 gig versie in me pc zitten. perfecte stilte. ik hoor alleen dat gezoem van die domme fans in me pc. me kast staat nog open ook dus je hoort geluiden beter zelfs. niets helemaal niets. ook als die pc het enorm druk krijgt op die schijf dan hoor je hem gewoon niet... geweldig. het werkt echt hierzo:)

http://www.sallandautomatisering.nl

daar heb ik ze vandaan allemaal onder de 100 euro :)

Je hebt ook van die setjes om je HD"s met rubbertjes en weet ik het al niet vast te maken in je computertje.
Dat kost ook niet al teveel.

Origineel geplaatst door Kat Yidaki
Onzin. Ik gebruik al tijden IBM DeskStar schijven... en die werken prima. Voor zijn eisen zou ik echter een IBM UltraStar nemen... dat is een SCSI schijf op 10.000 rpm. Er zijn verschillende manieren om een harde schijf te isoleren zodat je hem minder hoort, dus je hoeft niet perse de stilste schijf te nemen.

nou ik heb bij een groothandel gewerkt waar ze enorm veel IDM schijven verkochten, maar er ook enorm veel terug kwamen.
Echt niet normaal.

Vooral de 120 Gig schijven zijn erg brak.
Ooit eens 50 opgestuurd naar een klant en alle 50 kwamen ze terug.
Vooral veel format problemen en dat de tikken en schaven.

nee, voor mij geen IBM meer....

Ik heb voor 117 euro een 120 GB Seagate Barracude 7200.7 gekocht met 8 MB cache en 3 jaar garantie. En ik hoor hem idle niet, en actief ook amper.

Back