Wel, de Living VCO is voorlopig weer even in de "work in progress" bak terechtgekomen
Maarrrrrr, inmiddels wel een aantal VCA's gedaan. Een board met 4 v2164 VCA's erop voor de Toonzaal hier in Den Bosch.
Wilde het in eerste instantie niet doen, tweede bord bestuukt en die deed het wel....
Verder effe gauw een bordje gemaakt met twee heel simpele 3046 (discreet dus) VCA's. Schemaatje gevonden op de site van Jurgen/ Nini Bergfors
Hier
Oorspronkelijk gepubliceerd door Chris Crosskey in
Modulus aflevering 5
True to style zat er nog wel een foutje in

dus krassenkrassenkrassen, en een paar extra draadjes.
Leuk VCAtje, DC coupled dus ook voor control voltages, kennelijk inverteert ie wel, moet ik nog even checken, da's lastig voor control voltages, niet zo voor audio.
Geen wiring nodig.
Verder NOG een iteratie van een mixer PCBtje waar ik er al een hoop van heb gemaakt. Het schema van Doepfer (doepfer DIY site.
Dit keer met als optie SMT opamp of TH, mogelijkheid tot aansluiten 4 extra ingangen (nu zijn het er 4), en er is een cascade van te maken (subgroepen of matrix).
Handig, DC of AC optie zit er ook in, inverterende output en "regular", en offset op ingang 4 (als je er geen jack in steekt).
Verder nog een Minimoog VCA. Dit is het VCA gedeelte van de VCFVCA combi die ik eerder deed. Alleen dan met wat extra mogelijkheden en geen bedrading. Hij wil echter nog niet, maar misschien ligt dat aan de transistoren die niet goed gematched zijn.
Van de sint had ik de Peak Atlas DCA75 gekregen (transistor tester), en daarmee lees je Vbe af tot op een millivolt, dus ik dacht dat dat wel goed zou zijn. Maar da is nie.
In de handleiding hebben ze het over +/- 1% en +/-6mV, that doesn't cut the mustard

Dus ja, torren matchen en dan nog eens proberen, schema's lijken te kloppen.