Sceptisch discomuziekje.....

JohnDoe33

Gedeactiveerd account
Het speelde door mijn hoofd, dus dacht ik ´r maar een muziekje van te maken...

:dj:

Of het dansbaar is betwijfel ik! Sinds mijn 16e heb ik de dansvloer gemeden....... :-D

attachment.php

https://soundcloud.com/scepticist/under-construction-just-a-loop-76

Iemand nog opbouwende kritiek? Om ´t wellicht naar een hoger niveau te tillen? ;-)

:W
Cheers,
Scepticist

Attachments

• Disco_ball.jpg
    Disco_ball.jpg
    37 KB · Bekeken: 65
Oeps... Het muziekje was eventjes door een ´technische storing´offline! :-)
(lees: ik vond´t even nergens meer naar klinken...)

Hij staat ´r weer.....

Als ik aan discomuziek denk, denk ik aan +/- 120BPM, sissende hihats en claps erbij ;).
Een toonsverandering nu en dan zou ook niet misstaan met een break hier en daar ertussen?
Ik herken de ondertussen legendarische "Scep-style" ... delay...lay...lay... :D

Cheers,
Exo. :mega:

En oja... Voor iedereen die de SoundCloudspeler hier niet ziet in't forum nog even de link! :eureka:

Ik had net willen reageren met commentaar dat ik wel een leuk zangpartijtje had voor de song en wat kleine productionele suggesties.
Maar nu, twee minuten later merk ik dat je het hebt veranderd. Afgezien van de dunnere sound, klonk de eerdere versie beter. Ook zitten de drums in deze versie, gekruisd.

Jammer.

Dank voor het luisteren!

Ik had net willen reageren met commentaar dat ik wel een leuk zangpartijtje had voor de song en wat kleine productionele suggesties.
Maar nu, twee minuten later merk ik dat je het hebt veranderd. Afgezien van de dunnere sound, klonk de eerdere versie beter. Ook zitten de drums in deze versie, gekruisd.

Jammer.

Hmm,, een dunner geluiid? Ik heb er nog wel wat aan veranderd idd... Wat bedoel je met gekruisde drums? Want daar heb ik niets aan veranderd..
Productionele suggesties zijn nog steeds welkom hoor... En zang ook... :-)

Als ik aan discomuziek denk, denk ik aan +/- 120BPM, sissende hihats en claps erbij ;).
Een toonsverandering nu en dan zou ook niet misstaan met een break hier en daar ertussen?

Volgens mij is het 120 bpm.... :--) Ik zal eens nadenken over een toonsverandering.... En misschien meer sissende hihats en een clapje erbij....

Laatst gewijzigd:
Heb even wat geprobeerd met sissende hihats en een clapje... Maar ik vind het toch niet zo passen...
Misschien ga ik nog een koebel proberen...

Wel heb ik op 1:52 een kleine toonsverandering ingevoerd... Daar moet ik nog ff aan wennen... :-)

(eventjes afgemixt op mijn goedkope oortelefoontjes, om de buren niet gek te maken..)

Dank voor het luisteren!

Hmm,, een dunner geluiid? Ik heb er nog wel wat aan veranderd idd... Wat bedoel je met gekruisde drums? Want daar heb ik niets aan veranderd..
Productionele suggesties zijn nog steeds welkom hoor... En zang ook... :-)

Ik bedoelde dat de eerdere versie dunner klonk (maar wel mooier qua sounds/dynamiek).
Die eerste versie inspireerde mij tot een zanglijn, waar ik met de huidige niet meer op kan komen.
Deze versie klinkt wel voller, maar statischer/saaier; je moet in een productie goed opletten dat je niet de verkeerde elementen (en zeker niet alles) vol gaat laten klinken.

Het was mij niet opgevallen dat dit bij de vorige versie ook al zo was; met gekruisde drums bedoel ik dat de snare en kick omgewisseld staan.

Als je die ene versie weer kunt terugvinden en vanuit die basis, stap voor stap, de elementen die dat nodig hebben, systematisch gaat aanpakken, kun je tot een leuk eindresultaat komen. :)

Als je die ene versie weer kunt terugvinden en vanuit die basis, stap voor stap, de elementen die dat nodig hebben, systematisch gaat aanpakken, kun je tot een leuk eindresultaat komen. :)
Hmm, ik werk net in een nieuwe setup. En maak nog geen backups van mijn werkbestanden...
Dus die eerdere versie is in het universum opgelost... :-)

Hmm, ik werk net in een nieuwe setup. En maak nog geen backups van mijn werkbestanden...
Dus die eerdere versie is in het universum opgelost... :-)

Niets aan te doen.

Maar, nu luister ik weer naar het nummer en heb een paar keer vooruit en teruggespoeld, in het midden beginnen te luisteren etc., en plotseling heb ik de juiste downbeat te pakken.
En nu hoor ik dat jouw drums wel gewoon goed staan, sorry daarvoor. :(

Nu kan ik niet eens meer reconstrueren hoe ik het eerst verkeerd hoorde.
Het enige wat ik mij kan bedenken (om mijn gezicht te redden :D) is dat de syncopatische patronen die ik in de eerste versie had gehoord, in de huidige versie (doordat ze nu voller/zwaarder klinken) ten onrechte als downbeat heb geinterpreteerd, waardoor het dan voor mij klonk alsof de drums op de verkeerde tel zaten.

Niets aan te doen.
Mijn productietjes zitten in het begin altijd vol met ideeën. Zo vol dat ik op een gegeven moment weer ga schrappen. Misschien gaat er zo soms iets verloren.......

hoe heb je die sound zo helder eind/afgemixt? Echt goed.
Nou ik krijg best nog weleens kritiek op mijn mixkwaliteiten! Maar hoor ook soms dat 't vooruit gaat.. :-)

Ik heb geen monitors en meestal heb ik Sennheiser oortelefoontjes van 9,95 in wanneer ik begin aan de basis van een track. Gek genoeg krijg ik daar betere resultaten mee, dan wanneer ik mijn duurdere DJ koptelefoon gebruik. Daar zit veel basgeluid in en blijkbaar corrigeer ik daar dan verkeerd door, waardoor er te weinig bas overblijft.

Daarna luister ik afwisellend af op mijn huiskamerspeakers, logitec computerspeakertjes en mijn oortelefoontjes en stel de geluiden en volume bij. Ook gebruik ik ter correctie soms EQ op een spoor.

Uiteindelijk heb ik op de mastervolume een compressor/limiter, die ik minimaal toepas, om het wat harder te laten klinken...
En luister ik het ook even mono af, om te checken of het dan ook nog klinkt.

Laatst gewijzigd:
Hmm, ik was toch niet tevreden over de mix! Heb het nu weer eens over mijn speakers gehoord...

Ik vind het erg mooi! Echter, mis ik de veren, stampen, krulletjes en de discoball.

Hiervoor zou ik de drumpartij dynamischer maken: luidere snares met reverb/panning/delay, laat af en toe dat ene of dat andere percussie geluid verschijnen van verschillende kanten en niet alles "binnen een doos".

Dit heet: durven. Hoop dat helpt.

Ik vind het erg mooi! Echter, mis ik de veren, stampen, krulletjes en de discoball..

Hmm, zelf vind ik altijd na een paar dagen, dat veel geluidjes wat 'zeurend´ klinken... Dat wordt de volgende uitdaging!

en niet alles "binnen een doos"..

Ja, daar zal ik 'ns naar kijken. Al heb ik een beetje een hekel aan exreem gepannede geluiden... (Beatles)

Dit heet: durven. Hoop dat helpt.

Het vergt al heel wat lef om mijn prutswerkjes hier te presenteren! :-D

Last edited by a moderator:
Oeps sorry, voor dit slordige berichtje... Ik kan soms wel en soms niet mijn teksten editen........

Moderator? :koffie:

Hmm, zelf vind ik altijd na een paar dagen, dat veel geluidjes wat 'zeurend´ klinken... Dat wordt de volgende uitdaging!

Ja, daar zal ik 'ns naar kijken. Al heb ik een beetje een hekel aan exreem gepannede geluiden... (Beatles)

Het vergt al heel wat lef om mijn prutswerkjes hier te presenteren! :-D

1) Geen wonder, om de reden die ik aangaf zou ik daar ook last van hebbuh
2) Beatles en Phil Spector hebben de "wall of sound" goed voor elkaar gekregen in het nummer "let it be", die al niet meer te reden was toendertijd, duzzzzz wie weet?

(helaaz -of gelukkig- ben ik meneer Spector zelf niet, behalve de kapsel nu... kan verder niet helpen)

3) Dát zeg je al wát!

:mega:

Klinkt alleen niet echt disco, dus gewoon dat label ervan verwijderen en je zit goed
Lol, toch heb ik wel geprobeerd er elementen uit de jaren ´80 in te verwerken...

Heb nog eens kritisch naar de geluiden geluisterd en gepoogd het iets minder zeikerig te laten klinken... :-)

Heb het nu alleen over mijn koptelefoon gehoord, dus wellicht dat ik het overdag weer bij moet stellen....

Back