AF-Προμηθεύς

WAREHOUSEGROOVE

Paprika expert level 10
Na het winnen van de felbegeerde Synthforum competitie bokaal weinig muziek kunnen maken.

Na meerdere verzoeken :okdan: van mijn muzikale psych met de naam dokter van Lansberg in de inbox om weer eens wat nieuwe muzakjes te plaatsen, en druk bezig te zijn geweest met het plannen van een aanstaande verbouwing hier eindelijk wat tijd gevonden om weer eens iets "AF" te maken :D

Nieuwe Artificial Frequencies dus :kroon:
(beetje het idee krijg dat mijn Nederlands roestig is) :D

https://soundcloud.com/warehousegrooves/3akn5euaacqz

Ik kan er niets aan doen, maar ik vind hem weer heel erg dik! :okdan:.

Lekker wazige sfeer, duister. Break vind ik geweldig. Akkoordjes geleend van 808 State :)?

Twee dingen die me opvallen zijn:

1. De lengte van het intro (mag een minuutje af om wat sneller in de flow te komen)
2. Dat dingetje op elke 2/16e, 10/16e en 12/16e van de maat in het dikke deel van je wave staat naar mijn smaak te hard. Die leidt af. Kun je hem misschien wat low passen? Of een tikkie zachter?

Deze track is ook heel mooi in lijn met je inzending voor de contest. Nog een paar van dit soort dingen en je kunt een album hiervan maken. Heerlijk!

Ha die Bob :)
Nee, niets geleend van 808 state maar eigen bouwsel (er zitten natuurlijk her en der wel bewerkte dingetjes in) Drums, strings en drones zijn natuurlijk AF.

1. ja en nee :W:
2. Er zitten heel veel dingetjes in :) maar ik ga het even analytisch microscopen (wou er niet te veel aan gaan sleutelen) * oja en dit en als ik dit verander dan dat ook en dat en voor je het weet heb ik een ander nummer :D

Ik hoop dat het een stijgende lijn is Bob :)
Wellicht ooit weer ga overwegen om een album (op vinyl) uit te brengen (never say never)

Het gaat mij om dat rare hoge chordje, beetje op links gepanned.

Oh die :W

Ik heb je ooit eens verteld hoe ik te werk ga en veel (drones/achtergronden) maak in minder creatieve nummeropbouwmomenten :D

Nu gaat er in het proces heel veel verloren op de snijtafel en maak ik dus relatief weinig nummers af of voldoet het niet aan dat wat ik goed genoeg vind.

Gemaakte "drones" kan ik niet meer un-doen, die dingen gaan zoals ze gaan en worden in 1 take opgenomen, in mijn geval zijn "drones" lagen van meerdere gemaakte "drones" en effecten (vandaar de complexiteit) maw ook al zou ik het willen ik kan hier dus niets meer aan veranderen en het is/was part of the process.

"it's not binary, it's chaos" :D
Maar zoals altijd natuurlijk heel blij met je input Bobski (houd me scherp) :okdan:

Klinkt zeer spannend allemaal.. mooie ruimtelijke mix. :mega:

Ik vind de rustigere tussenstukjes om eerlijk te zijn het mooist. Ben het met Bob eens dat het akkoordje wat de hele tijd blijft herhalen ("dingetje" zoals hij het aanduidde) te hard staat.. beetje storend idd.. ook qua stemming met de rest van de harmonieën.
Als een soort van atmosferisch abstract geluidje werkt het misschien beter. :) Geluiden, en de algehele sfeer is wel erg lekker :okdan:

Geweldig gedaan! Ik heb me nergens aan gestoord eigenlijk. Het intro mag van mij zelfs langer duren in verhouding tot de rest, maar ja ik ben dan ook helemaal gek van soundscapes en dark ambient. :)

Hey Thanks guys :okdan:
Dacht al bijna (nee ik dacht het) dat dit weer zo'n doodgebloed project zou zijn waar alleen Dr. Bob naar luisterde :)

IAOPV Bob (in antwoord op jouw vraag) en in antwoord op Zakmes, Scrape en Jeroen :)
In minder creatieve composite tijden bouw ik drones. Deze drones zijn echt heel veel lagen op elkaar met meerdere effecten die steeds weer opnieuw bewerkt worden wat dus idd als einde resultaat een one of a kind is.
Deze drones be/verwerk ik dan weer in een nummer, best wel omslachtig denk ik maar het werkt voor mij het beste als autodidactische muziekpieler :)
Het leerproces houdt nooit op natuurlijk.

Nice. Diepe bass ook. :D
Misschien een puntje, de hihats zitten wat verscholen volgens mij..

Ik vind dit zo goed om te horen/lezen
Gewoon zo'n lekkere manier om dit te benaderen
Geluidjes 'a la creme
SUPERB

Dank Arv *neem je mening mee naar een eventuele update (kan idd/wellicht ietsiepietsie harder.... heel klein beetje ietsiepietsie) :okdan:

Trag :okdan: Ben dan wel niet zo heel productief qua afmaken maar dit is natuurlijk weer een opsteker/motivatie om weer eens iets af te pielen :D

** Na het Hoover draadje toch ook wel stiekem bezig met een jaren 90 hoover iets tussen de bedrijven door..... wellicht in een ander draadje meer hierover. :engel:

Back