Artcloud - Lead II Sulfide (Original Mix)

artcloud

Ingeburgerd
Neues track, had deze keer zin in een meer dance-oriented nummer. Don't worry though, meer gek spul is in ontwikkeling waaronder een alternatieve mix!
Enige tijd niks meer van me laten weten (shame on me), had het ff druk met andere dingetjes. Ben nu bezig het wat meer te structureren zodat ik hier ook wat vaker te vinden ben :)

Tricky deze. Ik hoor heel gave elementen en goede ideeën. Ik hoor ook keuzes (in de geluiden, maar ook het arrangement) die me storen. Ik weet het niet zo goed eigenlijk :).

OK, komt ie; Wat me o.a. stoort is die lange piep die regelmatig terugkomt (begint in het intro), dat andere piepje dat op 0:30 voor het eerst te horen is, dat reversed dingetje dat de hele track te horen, de gepande delay in die vocal (lijkt vrij willkeurig geplaatst te zijn), dat arp dingetje vanaf 2:00, die snare/hat vanaf 2:32 icm met die clap, die gelijk opgaan met de kick, die hp bass vanaf 2:58.

Wat ik heel erg mooi vind, zijn die strings vanaf 4:16, mooi geluid en mooie akkoorden. Er lijkt een soort van chop in te zitten. Wat is dat precies? Die bass die er terug in komt vanaf 4:55 en sowieso die build up vanaf dat moment. Piano is ook goed gelukt, en totaal onverwacht :okdan:. Ik had wel gehoopt dat de track tegen het eind nog eens helemaal zou los gaan.

Na hem nu nog twee keer beluisterd te hebben, denk ik dat het nog iets te fragmentarisch is, nog niet een geheel. Het lijkt voor mij nog teveel op een aantla losse elementen die aan elkaar zjn geplakt, ik mis de flow een beetje, terwijl de sfeer voor mij heel goed te pruimen valt :).

Thanks voor je eerlijke feedback, waardeer ik zeer!

De piepjes heb ik qua volume bij voorbaat al op een lager niveau gelaten omdat ze anders inderdaad gingen storen. Denk dat ze hier wel op een redelijk acceptabel niveau zitten. De andere dingen zitten er redelijk kort in of worden soms weggelaten voor afwisseling, denk dat het daarom niet heel erg storend is/zal zijn. Kan me wel vinden in wat je zegt over de reversed cymbal, die heb ik misschien wat teveel gebruikt, haha!

Die chop komt door een opname geloof ik, ik moest de strings apart opnemen en opnieuw importeren omdat ie anders ging janken. Over de piano heb ik al meerdere mensen horen zeggen dat ze 'm niet hadden verwacht! Sommige vinden 'm vet en afwisselend, anderen inderdaad wat fragmentarisch.

Tof om te lezen dat de sfeer je goed bevalt! :D

Die continue piep is wel vreemd, voegt niets toe en zou ik daarom weglaten. Jammer dat je de meer melodische elementen niet echt combineert met de drums en andere begeleiding. Nu zijn het, zoals de dokter al aangeeft, redelijk losse delen. Verder heb ik er niet met tegenzin naar geluisterd. :)

Ook jij dank voor de eerlijke feedback Stupide!

Ik probeer meestal een nummer uit twee of meer delen te maken; beats en een break (en soms meer als het me dunkt). Ik probeer er wel altijd wat op te letten dat ze wat van elkander weghebben zodat het niet al te los gaat voelen.

Bij dit nummer heb ik dit ook gedaan/geprobeerd te doen, al is dat dan misschien niet helemaal goed uit de verf gekomen...

Wel cool om te lezen dat de track je alsnog is bevallen! :D

Back