Wootson - Paragliding

Wootson

Ouwe rot
artworks-000112403002-rr7bc1-t500x500.jpg

https://soundcloud.com/wootson/paragliding
Gebruikte instrument: Nintendo 3DS XL met Korg M01D
Hall Reverb effect: Korg Mini Kaoss Pad 2S

Deze track is nog niet te downloaden i.v.m. het doorvoeren van eventuele feedback.

De intro kan waarschijnlijk worden ingekort en de main lead sound is nog even een twijfelgeval.

Laatst gewijzigd:
de achterliggende pad bij de lead sound klinkt te fuzzy,iets dempen zou beter/mooier zijn

Mooi, sferisch..

leuk dat je steeds tracks maakt met die kleine portable apparaatjes als de Nintendo DS en de Volca sample...
Heb je die kaospad op 1 mono uitgang van de DS gezet en alle andere sounds op de andere mono uitgang?

de achterliggende pad bij de lead sound klinkt te fuzzy,iets dempen zou beter/mooier zijn

De lead sound die er vanaf 00:51 bij komt is een vrij scherp klinkende RaveLead (puur lead, geen extra pad). Deze klinkt niet helemaal naar wens en moet nog worden vervangen voor iets anders. Helaas zijn de sounds enkel aanpasbaar qua attack, release en het volume in de mix. Dus is deze alleen te vervangen d.m.v. een andere klank. Moet nog eventjes zoeken wat nu precies past, zonder dat de gehele sfeer om zeep word geholpen.

Mooi, sferisch..

leuk dat je steeds tracks maakt met die kleine portable apparaatjes als de Nintendo DS en de Volca sample...
Heb je die kaospad op 1 mono uitgang van de DS gezet en alle andere sounds op de andere mono uitgang?

De programma's op de Nintendo 3DS zijn qua interface super om mee te werken. En doordat het allemaal zo simpel en snel werkt maak ik daar ook de meeste tracks mee. Sterker nog: m'n huidige setup bestaat uit slechts enkele apparaatjes. Door de jaren heen heb ik wel andere apparaten gehad met meer mogelijkheden en "beter" geluid. Maar uiteindelijk boeit dit weinig wanneer de interface niet plezierig werkt (of in combinatie met andere apparaten). Dan bleef het altijd bij wat aanklooien en sound-design, zonder complete tracks te maken. De Volca Sample heb ik nu pas gekocht, ook primair vanwege de gebruikersvriendelijke interface.

Bij deze track gaat alles van de 3DS stereo output naar de stereo input van de Mini Kaoss Pad 2S (met bijkomend hall reverb effect). De Kaoss Pad heeft ook een WAV-recorder en daarmee word tevens alles opgenomen. Op het moment heb ik helaas geen mixer. Zodra deze er is kan ik ook tracks gaan maken met de combi 3DS en Volca Sample. Bijvoorbeeld met de Volca Sample voor de drumgeluiden en Korg DSN-12 voor de synth gerelateerde geluiden.

Is die Volca sample een beetje stevig qua knoppen? Draai je die ienemienie draaipots niet snel aan gort?
Het lijkt me een geinig ding.. cute klein apparaatje in Akai kleuren :-)

Is die Volca sample een beetje stevig qua knoppen? Draai je die ienemienie draaipots niet snel aan gort?
Het lijkt me een geinig ding.. cute klein apparaatje in Akai kleuren :-)

Qua behuizing is hij redelijk stevig. De potmeters van de analogue isolator zijn een beetje wiebelig, vrijwel exact zoals bij de eerste Electribes ook het geval is (EA-1, EM-1, ER-1, ES-1). Niets ernstigs, alleen niet geschikt om als een maniak aan te hengsten. De potmeters die bij de Volca Beats op die plek zitten zijn iets steviger gemonteerd, of die van de Volca Sample zijn van een ander type (iets lichter/makkelijker draaibaar). De overige potmeters hebben maximaal een millimeter speling en zijn wat steviger gemonteerd. De push buttons zijn gewoon goed en doen wat ze moeten doen.

Voor de prijs mag je natuurlijk geen onverwoestbaar apparaat verwachten. En eerlijk gezegd is bijvoorbeeld de Waldorf Rocket van mindere bouwkwaliteit/afwerking.

Uiteindelijk toch besloten om de track grotendeels te laten zoals deze was, omdat anders de sfeer verloren gaat. Wel nog een gevalletje voice-stealing opgelost en de mix lichtjes aangepast.

Download:
https://soundcloud.com/wootson/paragliding
https://wootson.bandcamp.com/track/paragliding

Met de covers die als inspiratie/visualisatie dienen voorzag ik wel wat problemen (lang verhaal), dus in de toekomst komen deze uit m'n eigen foto-archief.

Back